Heb gelezen dat per 1 februari 2025 niet meer je internet snelheid omlaag kunt aanpassen, klopt dit en kan ik dan mijn abonnement opzeggen voor 1 februari
Beste
Dit staat op Tweakers
Klopt
Het klopt inderdaad dat dit in het nieuwe jaar niet meer mogelijk zal zijn. Je kunt je abonnement nog tot 31 januari 2025 wijzigen. Hierna is dit niet meer mogelijk.
Hoewel ik het niet leuk vind om je te zien graag, help ik je graag om de opzegging in orde te maken indien gewenst. Dit is altijd met in achtneming van een maand opzegtermijn.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je al buiten je contract bent. Ik kan het abonnement dus per 17-01-2025 voor je opzeggen. Heb ik jouw akkoord om dit ingang te zetten? Zo ja, wil je dan nog je geboortedatum toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik meteen voor je aan de slag!
Geboorte datum aangepast, je kunt het abonnement beëindigen m.i.v. 17-01-2025
Ik wil graag mijn excuses maken. Ik heb namelijk niet goed gekeken. Oprecht sorry hiervoor!
Jouw abonnement is sinds 30-10-2024 actief. Dit houdt in dat het abonnement pas vanaf 30-10-2025 maandelijks opzegbaar is. Mocht je toch willen dat ik het abonnement per 17-01-25 opzeg, let er dan wel op dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht. De afkoopsom wordt berekent op basis van het aantal resterende abonnementsdagen. Op dit moment staat deze op €280,75.
Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om je verder te helpen!
Hallo
Is het niet zo, als Odido bepaalde voorwaarden eenzijdig wijzigt in een abonnement, dat er een mogelijkheid is tot ontbinding? Dit door de gewijzigde voorwaarden en dat dit kosteloos zou kunnen?
Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag!
Goede dag,
Omdat de voorwaarde van internet en tv eenzijdig zijn aangepast wil ik mijn contract voor Internet en TV
ontbinden en opzeggen. Uiteraard met een maand opzeg termijn.
Graag zie ik uw antwoord tegemoed
Met vriendelijke Groet,
Hi
Hoi Nora,
Prima, dan blijf ik iedergeval mijn contact uit zitten. Ben blij dat mijn contract niet wijzigd.
Bedankt voor de reactie.
Hi
Zou je voor mij na willen kijken of de voorwaarden van mijn abonnement ook niet gewijzigd zijn?
Mochten mijn voorwaarden wel gewijzigd zijn, dan hoor ik graag wat de reden is dat het bij mij wel gewijzigd is.
Wat ik opmaak uit je bericht, is dat deze wijziging niet op iedereen van toepassing is. Hoe kunnen klanten weten (als ze onverhoopt de mail niet hebben ontvangen) of het wel of niet op hun van toepassing is. Ik zou als klant graag in beide gevallen een mail willen ontvangen. Nu zal voor veel klanten de vraag blijven of de mail hierover wel bij hun is aangekomen.
Hi
- Voor nieuwe contracten die worden afgesloten vanaf 5 december 2024 geldt de wijziging direct.
- Voor bestaande klanten (alleen met een 24 maanden contract) en contract afgesloten vóór 5 december geldt de wijziging vanaf 1 februari 2025. Zij krijgen tot 31 januari 2025 de mogelijkheid om hun snelheid nog te verlagen via Mijn Odido en de optie om hun contract kosteloos op te zeggen tot dezelfde datum.
Mocht ik iets kunnen doen, laat het weten. Snelheid aanpassen kan jij nog wel tot de aangegeven datum van Mijn Odido!
Ah... de truuk zit hem dus in de 24 maanden contracten. Ik vermoed dat de meeste klanten van voor 5 december een 12 maanden contract hebben en dus niet met de wijziging te maken hebben. Helder!
Hi
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Wat nog steeds vreemd is, is dat ik hierover nooit een mail heb ontvangen. Ook geen mail hierover in mijn spam.
De personen waarbij de voorwaarden wel aangepast zijn, hebben hier een e-mail van ontvangen vanuit ons.
Ik kan me voorstellen dat er tal van klanten zullen zijn die vinden dat het misleidend is als ze hierover nooit een bericht van jullie hebben ontvangen. Ik ben er namelijk zelf achter gekomen door een ander die mij erop gewezen heeft. Anders had ik het ook niet geweten.
Ik vind het zelf heel erg jammer dat het per 01/02/'25 niet meer kan, omdat het juist fijn is om de verschillende snelheden op verschillende momenten als nieuwe klant in de periode te testen / uit te proberen en eventueel terug te kunnen zetten (in dit geval naar een lagere snelheid).
Wanneer zou de betreffende mail verstuurd zijn? Ik zou alsnog de betreffende mail hierover graag willen ontvangen.
Wat is de reden waarom het verlagen per 01/02/'25 niet meer mogelijk zal zijn?
Bij een andere klant zagen we de mededeling op de laatste factuur staan. Check jouw factuur eens.
In jouw geval zou jij een stap naar het laagste niveau kunnen doen en dan na 1 februari ook nog steeds naar hogere snelheden gaan totdat het voldoet voor je. terug kan dan weer na contractstermijn.
Ik denk dat de reden is dat veel op het moment dat de aanbieding over was allemaal naar een lager tarief gingen. Dit was natuurlijk helemaal "legaal" maar dan was er wel 8-12 maanden een hoge snelheid/kosten geleverd die ze daarna dus niet meer kunnen terugverdienen. Als zo'n business case uit de klauwen loopt zal een marketing afdeling ingrijpen. Wel jammer dat het ook bij afgesloten contracten wordt gedaan, dat is dan ook weer legaal als er de mogelijkheid wordt geboden om kosteloos het contract te ontbinden.
Hi
Bedankt voor je bericht! Ik heb even op de factuur gekeken (waar ik anders nooit vooraf naar kijk) en daar staat het inderdaad op gemeld.
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben over waarom Odido dit heeft gedaan. Ik ben wel van mening dat het zelfs als klanten masaal een stapje terug doen na een aanbieding, dat het Odido nog steeds meer dan voldoende oplevert, maar nu levert het ze meer op. Toch blijft het jammer dat ze het ook toepassen op bestaande contracten. Overigens wel netjes dat ze je aanbieden om hetbte beïndigen (had natuurlijk veel liever op mijn eigen momenten de verschillende snelheden willen uitproberen). Ik heb het gevoel dat dit Odido heel wat klamten gaat kosten, omdat het bij de concurrent gewoon mogelijk blijft om te wisselen.
Wat ik er zo mooi aan vond is tijdens de gehele periode tussentijds proberen wat het beste bij me past. Wat jij aangeeft is om van het laagste steeds een stapje hoger proberen. Maar als ik op een gegeven moment op 2gbit zit en dat teveel is en 1 stapje terug zou willen naar 1gbit, dan kan ik niet meer terug naar 1gbit totdat de contractperiode voorbij is.
Odido had gewoon nooit een aanbieding moeten hebben waarbij 100/100, 400/400, 1000/1000 en 2000/2000 hetzelfde kost in de kortingsperiode. Dat was gewoon stom marketing. Ze hadden daar gewoon al een prijsverschil in aan moeten brengen (ook in de kortingsperiode) zodat iedereen ook gewoon daadwerkelijk de snelheid kiezen die ze nodig hebben (en niet zoals nu iemand die voldoende heeft aan 100/100 toch kiest voor 2000/2000 alleen maar omdat de verkoper zegt dat je toch kunt downgraden na de kortingsperiode, want ja, dat werd actief gezegd). Toen ik dat zag dacht ik gelijk "wat raar, die prijsstelling". Nu blijkt dus dat ze het zelf ook niet zo handig vonden.
Beetje jammer dit inderdaad. Net één week klant bij Odido met TV+internet en 2x SIM only. Bij afsluiten abonnement in de winkel kregen we allerlei BlackFriday aanbiedingen;
-Gratis RING camera of deurbel. Nog niets van vernomen via Odido en ook op mijn vraag via contactformulier nog geen antwoord ontvangen. Wanner hoor ik hier iets over?
-€85 korting op de SIM only…..bleek bij enig onderzoek(Via de Internet Archive Wayback Machine) het normale tarief te zijn wat al een half jaar gehanteerd werd door Odido. Hoe kan dit Odido?
-en de medewerker benadrukte nog dat je bij een 2-jarig contract het eerste jaar gratis van een hogere snelheid gebruik kon maken. Dat blijkt nu dus opeens weer niet het geval.
Vooralsnog loopt het nog niet echt soepel met Odido en had ik achteraf gezien misschien een andere keuze moeten maken.
Moet ik nu echt om een punt te maken na 1 week mijn abonnement al weer kosteloos opzeggen? Dit lijkt mij voor niemand toch wenselijk?
Moderator edit: Gebruikersnaam is aangepast. Jouw eerdere naam was niet conform de Huisregels en maakte gebruik van de merknaam Odido of een verwant daaraan.
Ook ik ben in de Black Friday periode klant geworden en heb hier dus mee te maken. Zou graag downgraden naar een lagere snelheid maar het is mij niet duidelijk of de korting over de eerste 12 maanden (in mijn geval alle snelheden voor €30) dan actief blijft?
-en de medewerker benadrukte nog dat je bij een 2-jarig contract het eerste jaar gratis van een hogere snelheid gebruik kon maken. Dat blijkt nu dus opeens weer niet het geval.
Dat was inderdaad ten tijde van het afsluiten de informatie die de medewerkers hadden. Op 5 december is deze wijziging tot stand gekomen en per 1 februari wordt het actief. Alle klanten die hiermee te maken hebben kunnen tot 1 fabruari alsnog een lagere snelheid kiezen (en later ook binnen contract nog omhoog) of opzeggen.
Ook ik ben in de Black Friday periode klant geworden en heb hier dus mee te maken. Zou graag downgraden naar een lagere snelheid maar het is mij niet duidelijk of de korting over de eerste 12 maanden (in mijn geval alle snelheden voor €30) dan actief blijft?
Dat was inderdaad ten tijde van het afsluiten de informatie die de medewerkers hadden. Op 5 december is deze wijziging tot stand gekomen en per 1 februari wordt het actief. Alle klanten die hiermee te maken hebben kunnen tot 1 fabruari alsnog een lagere snelheid kiezen (en later ook binnen contract nog omhoog) of opzeggen.
Het is ook niet een verwijt naar de medewerkers uiteraard Het blijft wel raar dat je deze wijziging in de voorwaarden ook van toepassing laat zijn op bestaande contracten. Als vorm van service zou je er ook voor kunnen kiezen om dit alleen bij nieuwe contracten in te laten gaan. Dan is het gelijk duidelijk en krijg je achteraf geen scheve gezichten of gezeur en vragen op dit forum. (ook al is het feitelijk een gratis extraatje waar de medewerker van de winkel handig gebruik van maakte)
Ik heb dezelfde vraag, wil ook de snelheid aanpassen voor 1 februari en heb nu het eerste jaar een maand prijs van €30. Maar via mijnodido op de pagina van internetsnelheid aanpassen zie ik alleen de prijzen staan zonder korting en het is mij niet duidelijk wat ik na verlaging van de snelheid ga betalen. Ik ga ervan uit dat de korting actie van €30 pm blijft gelden voor het eerste jaar van twee jarig contract. Het zou erg frustrerend zijn dat de korting vervalt omdat je de internet snelheid verlaagd en dus een abbo wijziging doet (zou een reden zijn om meteen weer op te zeggen ivm voorwaarde wijzigen)
Mag een klant hierdoor overstappen met de diensten internet en mobiel of enkel met internet? Mocht het enkel met internet zijn, zou dat dan betekenen dat klanten hun klantvoordeel dan verliezen op hun mobiele abonnement?
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat er menig klant is die met het klantvoordeel is overtuigd en is overgestapt naar Odido en het klantvoordeel dan nu ineens verliest omdat Odido contractbreuk pleegt waardoor een klant zou willen vertrekken. En vervolgens aan het mobiele contract vastzit zonder klantvoordeel.
Het zou handiger geweest zijn zoals
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.