Skip to main content

Ik heb op 11 januari een bericht gestuurd naar Odido en geen reactie gekregen.

Het gaat om het volgende.  

Op 7 oktober 2024 is mijn abonnement ingegaan. Mijn overeenkomst is als volgt: (glasvezel)internet voor €30 per maand de eerste 10 maanden, daarna €55. TV de eerste 10 maanden gratis, daarna €12,50 per maand. Mediabox de eerste 10 maanden gratis, daarna €5 per maand. Daarnaast heb ik €5 per maand klantvoordeel. Ik betaal dus de eerste 10 maanden €25 per maand en daarna €72,50 per maand.
Nu heb ik de factuur van januari gekregen en deze is €27,64. Als ik het goed begrijp komt dit omdat voor de periode van 20 november tot 6 december kennelijk kosten voor de mediabox in rekening worden gebracht. Ik heb werkelijk geen idee waarom, want de mediabox zou volgens mijn overeenkomst de eerste 10 maanden gratis zijn. Daarnaast is het volstrekt onlogisch dat ik voor een periode van 16 dagen extra moet betalen en daarvoor en daarna niet. 

Ten tweede is op de factuur voor januari de prijs voor TV aangepast van €12,50 naar €12,90. Nu krijg ik daar de eerste 10 maanden korting op dus dat blijft 0, maar ik wil wel weten hoe dit komt. 

Hi ​@naomi.94, ik kan me goed voorstellen dat je vragen hebt over deze factuur. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik beantwoord deze met liefde voor je! De kosten die zijn berekend voor de Mediabox, komen doordat deze voor je omgeruild is. Technisch gezien is er in ons systeem voor een korte periode sprake geweest van 2 Mediaboxen op jouw abonnement, waardoor het systeem deze automatisch gefactureerd heeft. Nu is dit natuurlijk compleet onterecht, omdat je niet daadwerkelijk 2 Mediaboxen hebt kunnen gebruiken. Deze kosten zijn dan ook direct voor je vergoed en worden weer verrekend met de volgende factuur. Wat de prijsverandering van het TV abonnement betreft, deze verhoging wordt veroorzaakt door de inflatiecorrectie die is ingegaan in januari. Dit wordt ook aangegeven op de factuur zelf. 

Hi ​@naomi.94, ik kan me goed voorstellen dat je vragen hebt over deze factuur. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik beantwoord deze met liefde voor je! De kosten die zijn berekend voor de Mediabox, komen doordat deze voor je omgeruild is. Technisch gezien is er in ons systeem voor een korte periode sprake geweest van 2 Mediaboxen op jouw abonnement, waardoor het systeem deze automatisch gefactureerd heeft. Nu is dit natuurlijk compleet onterecht, omdat je niet daadwerkelijk 2 Mediaboxen hebt kunnen gebruiken. Deze kosten zijn dan ook direct voor je vergoed en worden weer verrekend met de volgende factuur. Wat de prijsverandering van het TV abonnement betreft, deze verhoging wordt veroorzaakt door de inflatiecorrectie die is ingegaan in januari. Dit wordt ook aangegeven op de factuur zelf. 

Beste Nora,

Dank je wel voor de toelichting en de oplossing!

Over de prijsverandering in het tv abonnement nog wel het volgende. Mijn abonnement is ingegaan op 7 oktober 2024. Op 1 januari waren dus nog geen 3 maanden verstreken. Ik lees in jullie algemene voorwaarden dat in dat geval geen inflatiecorrectie wordt toegepast. Het is dan toch ook vreemd dat het alleen voor tv geldt en niet voor internet?

Reageer