Skip to main content
  • 2,642 Topics
  • 18,143 Reacties
2640 Topics
Maandelijkse afschrijvingen komen in overeen met wat is afgesproken
E. Dogan XXX XXX UtrechtKlantnr Internet thuis Odido: XXX XXX XXX Geb.dat. XXX 7 juli 2024 Betreft: Verzoek tot terugbetaling vanwege onjuiste facturering glasvezelabonnement Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u naar aanleiding van een aanhoudend probleem met de facturering van mijn glasvezelabonnement bij Odido, dat ik in oktober 2021 heb afgesloten. In oktober 2021 heb ik een glasvezelabonnement afgesloten voor 30 euro per maand. Omdat ik ook een mobiel abonnement bij Odido heb, zou ik recht hebben op een korting van 5 euro per maand, waardoor de totale maandelijkse kosten 25 euro zouden bedragen. Na het afsluiten van het abonnement heeft Odido tot maart 2022 geen bedragen van mijn rekening afgeschreven. In maart 2022 werd er een bedrag van 157 euro afgeschreven. Ik ging ervan uit dat dit bedrag de kosten voor de afgelopen vijf maanden plus eventuele installatiekosten betrof. Echter, in de daaropvolgende maanden werd er telkens 35 euro per maand afgeschreven, wat niet overeenkomt met het afgesproken bedrag. Na meerdere malen contact te hebben gehad met uw klantenservice, kwam ik er uiteindelijk achter dat op mijn contract een bedrag van 40 euro per maand stond en na klantvoordeel 35 euro per maand. Dit bleek een fout te zijn, aangezien de aanbieding van 30 euro per maand met 5 euro korting voor mobiele abonnees niet was meegenomen in het contract. Een medewerker bevestigde dat in het systeem de juiste kosten van 25 euro per maand stonden en adviseerde mij om hiervan een screenshot te maken, wat ik heb gedaan. In reactie op mijn klacht heb ik voor de jaren 2022 en 2023 een restitutie van elk 120 euro ontvangen. Dit jaar weigert Odido echter deze restitutie te verlenen. In mijn laatste contact met uw klantenservice kreeg ik het volgende bericht: "Hallo Ercan, Bedankt voor je bericht! Bij mijn poging je te bellen, heb ik je niet kunnen bereiken. Je geeft aan dat je 2x een vergoeding van 120 euro hebt ontvangen. Ik weet niet wat de reden is voor de voorgaande vergoedingen. De cases hiervan zijn zo oud dat ik ze niet meer terug kan zien in ons systeem. Wij gaan niet standaard elk jaar 120 euro vergoeden. Het is zo dat je je abonnement kan verlengen om in aanmerking te komen voor een nieuwe korting. Je kunt hiervoor contact opnemen met ons gratis nummer 0800 0092. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur. Ik wens je nog een heel fijn weekend toe!". Deze reactie is uiterst teleurstellend en onprofessioneel, aangezien mijn verzoek om restitutie gebaseerd is op een doorlopende fout in de facturering die nog steeds niet is opgelost. Het feit dat Odido niet weet waarom er in het verleden restituties zijn gedaan, ondanks dat dit twee keer is gebeurd, is moeilijk te begrijpen en geeft blijk van een gebrek aan interne communicatie en dossierbeheer. Specifiek verzoek ik u om: Een restitutie van 70 euro voor het jaar 2024 (t/m juli 2024). Vanaf heden het juiste maandelijkse afgesproken bedrag afschrijven. Ik waardeer uw spoedige aandacht voor deze zaak en hoop op een snelle en bevredigende oplossing. Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, E. Dogan Bijlage: screenshot [Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]
Onterechte factuur ontvangen na opzegging
Beste Odido, We dachten eindelijk van jullie gepruts af te zijn na onze overstap na KPN maar helaas blijkt niets minder waar. Op 29-4-2024 zijn we overgestapt naar KPN. In mei ontvingen wij nog een factuur van 0,84 en dachten daarna klaar te zijn. Tot onze verbazing ontvingen wij op 24-06-2024 een mail dat na een verrekening bleek dat wij nog geld tegoed te hebben van jullie (zonder een specifiek bedrag te noemen) en dat dit automatisch gestort zou worden rond 25-06-2024, tot op heden is er echter geen geld op onze rekening gestort. Tot onze verbazing hebben wij een factuur ontvangen waarop een correctie voor de factuur juni op staat met als datum 26-06-2024 voor 3,83 en of we dat even binnen 2 weken over willen maken maar zonder te vermelden waarvoor deze correctie specifiek zou zijn gezien we in juni toch al ruim een maand lang geen klant meer zijn. Gezien het bericht dat we op 24-06-2024 hebben ontvangen en de datum van de correctie vermoedden wij dat jullie onterecht dachten dat wij geld tegoed hadden, dat over wilden maken en direct terug willen vorderen. Gezien er echter nooit geld op onze rekening is gestort ziet het er naar uit dat iemand aan jullie kant te storting heeft gestorneerd maar dat niet fatsoenlijk in jullie systeem heeft verwerkt waardoor wij nu toch nog een brief met verzoek tot terugbetaling hebben ontvangen. Graag ontvangen wij schriftelijk per post een reactie van jullie met daarin een toelichting op de laatste factuur waarin jullie dan wel bevestigen dat dit bericht inderdaad onterecht is verstuurd, dan wel een specificatie waaruit blijkt waarvoor de kosten zijn die jullie nu nog in rekening willen brengen om deze te verantwoorden. Het rekeningnummer wat op de factuur staat: MOD EDIT: rekeningnummer verwijderd Ons klantnummer: MOD EDIT: klantnummer verwijderd

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen