Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Hoi Als ik via mijn philips tv kijk en het via de tv afstandbediening doe heeft hij wel wifi maar via het odido kastje en afstandsbediening geeft hij aan dat hij geen internetverbinding heeft. Verder werkt wifi wel gewoon op de tablets en telefoons alleen niet op de tv via het odido systeem De Nokia converter lampjes Branden ook niet zoals het hoort: Power is groenConnection is groenAlarm is uitData knippert oranje Al een restart gedaan van alle kastjes en alle kabels zijn gecheckt Ik heb glasvezel wie kan me helpen?
Door een klacht op trustpilot ben ik naar deze community geleid.Al sinds het begin van mijn contract valt het wifi vrijwel dagelijks uit. De router moet vervolgens gereset worden waarna het weer even goed gaat. De vorige bewoner heeft hier bij een andere provider nooit last van gehad. Ondertussen ben ik 7 weken en vele telefoontjes naar Odido verder. Elke keer aan de telefoon is er een nieuw iemand bij de klantenservice waar ik het verhaal weer opnieuw kan vertellen, en vanuit Odido de standaard oplossingen geopperd worden, die in al deze weken natuurlijk al lang geprobeerd zijn. Het duurt ontzettend lang voordat je een afspraak kunt maken. Vervolgens komen de monteurs niet opdagen zodat je weer opnieuw kunt beginnen. De laatste weken wordt er beloofd dat we teruggebeld worden door de technische dienst & klantenservice, maar dit wordt gewoon niet gedaan. Al met al duurt het mij veel te lang voordat het probleem verholpen is. Maar het moment dat ik mijn betalingen terugboek reageren
Hoi, Ik ga het modem van Odido gebruiken ipv eigen apparatuur en wil graag de 50 omruilen. Alvast bedankt!
Beste,sinds ik overgestapt ben naar odido heb ik al meerdere problemen gehad met het online gamen om ps5. Van foutmeldingen tot nu super veel lag tijdens het gamen.De modum staat op een meter of 4 van de playstation. Ik lees dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de modums van Odido. Kan het probleem aub zsm worden opgelost?online tv kijken of netflixen levert helemaal geen problemen op. Alleen op de ps5 speelt dit probleem!
Beste odido,Sinds vorige maand neem ik 1gb internet thuis af bij jullie.Middels een wifi punt welke draadloos is verbonden met het modem en vanaf het wifi punt bekabeld met mijn Xbox haalde ik de eerste 2 weken op deze manier keurig 900mb/s fantastisch.Helaas sinds 2 weken kom ik niet verder dan 100 mb/s als ik mazzel heb. Dit heeft er denk ik mee te maken dat het wifi punt niet goed werkt, als ik namelijk inlog op het modem zie ik dat hij met het modem verbind en eigenlijk het wifi punt niet ziet wat vreemd is aangezien er met een kabel verbonden word naar het wifi punt toe.ik heb hier op het forum vernomen dat er sowieso momenteel een wifi punt bug aanwezig is welke nog niet is opgelost? (iets met een B10 update?)of dit een verklaring is voor mijn ingezakte snelheid weet ik niet.Echter via wifi op bijvoorbeeld mijn telefoon haal ik respectabele 400mb/s, maar ook hier zie ik in het modem dat er rechtstreeks met het modem wordt verbonden in de meterkast en mijn wifi punt in de woonkame
Al sinds geruime tijd echt tergend trage WiFi. Gisteren eindelijk een nieuwe modem gekregen. De monteur was uiterst vriendelijk, maar helaas zonder het geheel te testen de deur weer uit gerend. Het euvel is helaas nog steeds niet verholpen. Ook niet na 3000x Het modem en andere kastje opnieuw opstarten. Mijn WiFi versterker kan nu helemaal geen netwerk meer vinden. Wat kan er nog gedaan worden om het te verbeteren? Ik betaal voor 100mb/s maar dit haalt hij meestal niet eens. Ben er nu echt wel klaar mee. Mijn kinderen moeten veel dingen voor school online doen. En in de avond is een filmpje streamen best wel fijn. Voorheen nooit problemen gehad, echter sinds het odido is is het ellende.
Na 4 uur (!) in de wacht te hebben gestaan en meerdere medewerkers te hebben gesproken is het mij nog niet gelukt om mijn Klik&Klaar abonnement te annuleren/herroepen. Wel meerdere loze beloftes gekregen. O.a. dat ik binnen een half uur een e-mail zou ontvangen van mijn annulering/herroeping. Ik ben inmiddels ten einde raad. Bellen, chatten… Niemand schijnt te weten wat er moet gebeuren. Is er alsjeblieft iemand die mij kan helpen?
Ik zie veel berichten over het problemen met de Zyxel T-50, waarbij Odido gratis een nieuwere modem opstuurt. Is het nodig dat ik ook mijn T-50 laat vervangen?
Hallo community, Wij hebben op dit moment nog internet via ziggo waar ik het WiFi netwerk van het modem heb uitgeschakeld en een AP mesh netwerk met Deco M5 heb gekoppeld. Wij overwegen over te stappen naar thuis internet van T-mobile en omdat hier nog geen glasvezel beschikbaar is wordt dat DSL. Kan ik daar ook het WiFi netwerk op het modem uitschakelen en probleemloos met Deco M5 mesh netwerk blijven handhaven?Groeten Rob
Beste forumleden. Sinds kort ben ik overgestapt van ziggo naar Odido, erg blij mee, maar dat terzijde. Ik ben in het bezit van twee imou cell 2 camera's. Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer verbonden met het nieuwe netwerk. Uiteraard al klantenservice gebeld waar ze de verbinding 'gesplitst' hebben in een 2,4 & 5 Ghz signaal, maar nul komma nul verbinding nog steeds.Overigens ondersteunen ze beide verbindingen, maar het was te proberen. Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen?.En zo ja luidt mijn vraag uiteraard, hoe hebben jullie dit opgelost, of is het überhaupt wel opgelost?.Ik heb uiteraard contact gehad met imou, maar daar word ik ook niet veel wijzer, die komen met dezelfde stappen die ik al tig keer heb geprobeerd. Nu zeggen ze doodleuk, koop maar nieuwe camera's (...) want aan aftersale doen ze niet, of, ga maar naar het verkooppunt (...) Helaas is de winkel waar ik deze camera's gekocht heb op de fles.Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Alvast har
De EZICLEAN x850 robotstofzuiger krijg ik niet gekoppeld aan de app. Wie weet raad
Heb sinds deze week Odido internet met 1 Wifi Plus punt ontvangen en geinstalleerd gekregen. Na 8 meter afstand heeft het Wifi Plus punt al geen verbinding meer met de router. En op 8 meter wel, maar dan is de Wifi ontvangst gemiddeld 20 (bij een regulier contract van 100Mb die ik de plek nabij de Wifi router wél meet. Bovendien is de meting heel verschillend bij diverse Speedtest metingen. Niet stabiel en eigenlijk geen nut zo.
Vandaag een nieuw modem Zyxel T54 geinstaleerd.Op alle apparaten werkt de wif behalve op 1 laptop. (Lenovo)Wat kan ik er aan doen?
Goede dag ik heb een vraagje ik wil ipv6 gaan gebruiken maar moet ik ook de ipv4 ook geactiveerd laten staan of niet zou iemand mij hierover meer informatie willen geven
Hi, Ik heb een Samsung UE43TU8000 waar de draadloze netwerkverbinding steeds van onderbroken wordt. De ene dag blijft hij verbonden, en dan ligt hij er weer uit.Wanneer dit gebeurt, kan het geen enkele draadloze verbinding meer vinden. Via de WPS knop lukt het niet. Alle andere apparaten (mobiele telefoon, laptop, Adaptive wifi pods) blijven wel verbinden. Ik heb sinds kort glasvezel van Odido, ik heb dit probleem bij mijn vorige provider niet meegemaakt. Ik heb meerdere threads over dit probleem gevonden en de volgende zaken al geprobeerd;- Via 192.168.1.1 ingelogd en de band op 2.4 ghz gezet- de beveiliging naar WPA2-PSK gezet- de televisie terug gezet naar fabrieksinstellingen Maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb een Zyxel T56.
Hallo, ik heb simpel abbo op mijn telefoon en dan T-Mobile thuis, maar als ik dan op mijn telefoon de wifi en netwerk heb aanstaan is mijn verbinding erg slecht.. Ik ben pas over van mobiel netwerk, had voorheen Vodafone en had daarbij dezelfde problemen,
Hoi!Ik weet niet wat er nu weer aan de hand is, maar heb de laatste paar dagen last van extreem trage snelheden, tussen de 1 en 20 Mbps. En ik moet minstens 1 keer per dag de modem resetten, ander heb ik soms helemaal geen internet meer.Al verschillende plekken in huis geprobeerd, posities van modem, met en zonder wifi punt, veel resetten. Het mag niet baten.De middelste twee LED’s branden blauw, dus dat is goed.Voorheen kreeg ik rond de 100/200Mbps, modem staat gewoon in de kamer direct met wifi verbonden aan de laptop.Op dit moment vindt ik de prijs van 35 euro p.m. wel een beetje veel worden met weinig tot niks ervoor terug.Is er weer een (firmware)update geweest, of zijn we nog weer verder afgeknepen van de masten om mobiele gebruikers voorrang te geven?Het probleem met de wifi punten is dan eindelijk wel nu opgelost.Voor de geïnteresseerden: Groetjes!
Hoi Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn eufy deurbel wel verbinden via de homebase op het wifi modem, maar zodra deze gekoppeld is valt het wifi signaal vaak uit of stoort deze op het wifi netwerk. Opmerkelijk is dat uitvallen vooral savonds gebeurd, waardoor bijv het tv beeld stil staat en stoort. De tv ontvanger is hierbij draadloos via een wifi ontvanger aangesloten.Ook wanneer er aangebeld wordt blijkt de deurbel extra te storen op het tv beeld. Zodra ik de deurbel los koppel zijn er geen problemen meer. Jammer dat ik daardoor de deurbel niet goed kan gebruiken.Heeft iemand toevallig een idee waar het aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt voor reacties !
Ik krijg onderstaande melding op mijn nieuwe iPad hoewel ik de app op het andere apparaat (oude iPad) verwijderd heb. Important noticeYou cannot use this app anymore as another app has been paired with your secure router. You can only use one device at a time to manage your secure home network.
Hoi, sinds kort valt internet en de wifi steeds weg het begint zo Ron 17:00. Overdag geen last daarvan. Moet echt de stekker uit de modem trekken om het weer terug te krijgen.
HOIik heb nieuwe abbonement van T mobile , ik heb internet via wifi op mijn laptop maar mijn smartphone ziet wifi en verbind niet ,mijn TV ook. TNX
Hi!I have a T-50 ZyXEL modem and would like to set up a mesh with another router that cannot be configured via WPS. What are the configuration details of the ZyXEL mesh? From the web app I only have the option to enable/disable MPro Mesh but I do not have any access to the mesh details per se. Could you please provide me with those?Or has anyone in the community tried setting up a mesh with a router/repeater/extender other than a ZyXEL wap? (Without using WPS) Thanks!
HoiDe Xiaomi Mi TV Stick of mij wiz lampbollen willen niet gekoppeld worden aan 't mobile wifi. Hoe doe ik dit. Al geprobeerd via de wps knop. Groetjes van mij
Na 7 jaar T-Mobile Thuis met Draytek modem heb ik 2 weken geleden nieuw Zyxel T56-modem ontvangen, plus twee Zyxel WAP6807-mesh-wifi-punten. Helaas werken deze WAP's totaal niet. Ben er urenlang (!) mee bezig geweest. Korte samenvatting van de ellende:Eerst het T56-modem opgestart en SSID aangepast naar wat mijn draadloze apparaten gewend zijn; maar issue: Eén client (mijn laptop) zag het hele wifi signaal niet. Na enig zoeken blijkt dat er nu wifi 6 uitgezonden wordt en laptop is daarvoor te oud. Oplossing blijkt om de 802.11 mode van het wifi aan te passen van b/g/n/ax naar b/g/n mixed. Inmiddels heb ik gelezen dat veel meer mensen hier last van hebben, dus het had al een uurtje zoeken gescheeld als T-Mobile daar expliciet op had gewezen. Maar so far so good. Daarna de wifi-punten conform instructie eerst bedraad gekoppeld aan het T56 modem, opdat ze de instellingen van het modem zouden overnemen en een mesh-netwerk zouden vormen. Dat werkte niet: de wifi-punten namen het SSID van he
Sinds donderdag 1 februari heb ik geen toegang met met internet en tv. In de buurt zijn ze bezig geweest met graafwerkzaamheden. Zondagochtend zijn er weer een aantal bewoners geweest bij woensdag het weer werkte, maar bij nog steeds niet. Door er zelf achteraan te bellen heb ik een onbeperkt internet via een ander sim kaartje, maar tv kijken lukt nog steeds niet. Iedereen die bij ons in huis komt is op zijn bundel aangewezen. Geen fijne situatie. Ik word graag gecompenseerd voor het gemis van een verbinding.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.