Sinds gisteren (24/10) heb ik Odido internet (100M glasvezel). Prima geinstalleerd en werkt prima; speedtest laat snelheden zien van 90M+ zowel up en down.
Het enige dat ik vanochtend vroeg merkte is dat een aantal apparaten die in het LAN zijn aangesloten, niet ‘zichtbaar’ waren in het LAN en niet reageerden c.q. inactief waren. Twee daarvan waren via WIFI gekoppeld met het ZyXel T-56 modem; twee andere zijn zelfs op het modem aangesloten via ethernetkabel.
Ik kan niet vinden waarom dit gebeurt. Heeft het te maken met de duur van de lease van het IP adres? Heeft het te maken met iets dat lijkt op een sleep mode of inactiviteit van het modem. Ik heb dit voorheen nooit gehad (bij voormalige provider en een Fritzbox modem), en kan niet vinden wat de oorzaak is. Uiteindelijk heeft een herstart van het modem het probleem opgelost, maar ik veronderstel dat er ergens een setting in het modem moet zijn die aangepast kan worden om het tijdens de nacht uitvallen van gekoppelde apparaten te voorkomen?
Willem