Skip to main content

Wifi valt weg

  • 16 oktober 2023
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

WiFi valt overdag telkens weg. Lampjes branden vervolgens ook niet meer. Bekabelde verbinding is echter prima en blijft functioneren. 

Dit ligt puur aan de router. Voorheen klant geweest bij KPN en nooit problemen gehad, sinds dag 1 van overstap begon de ellende.

Ik reset nu meerdere keren per dag de router om het tijdelijk op te lossen, maar dit is niet werkbaar.

Uitgelichte reactie

16 oktober 2023

Hey @yveldscholten, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb meteen je wifi netwerk onderzocht en het valt me op dat je het netwerk gesplitst hebt. Je 2,4 GHz frequentie wordt volledig overbelast. Dit zorgt voor alle verstoringen. De 5 GHz frequentie ziet er overigens goed uit. Mijn advies is om de frequenties weer samen te voegen, dan zorgt het modem dat het desbetreffende apparaat met het sterkste signaal verbind. Ook is het handig als je veel apparaten op je wifi netwerk hebt zitten, om een extra wifi punt aan te schaffen en deze bekebald aan te sluiten. Hierdoor kun je nog meer clients met je netwerk laten verbinden. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing voor jou is! 

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 16 oktober 2023

Hey @yveldscholten, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb meteen je wifi netwerk onderzocht en het valt me op dat je het netwerk gesplitst hebt. Je 2,4 GHz frequentie wordt volledig overbelast. Dit zorgt voor alle verstoringen. De 5 GHz frequentie ziet er overigens goed uit. Mijn advies is om de frequenties weer samen te voegen, dan zorgt het modem dat het desbetreffende apparaat met het sterkste signaal verbind. Ook is het handig als je veel apparaten op je wifi netwerk hebt zitten, om een extra wifi punt aan te schaffen en deze bekebald aan te sluiten. Hierdoor kun je nog meer clients met je netwerk laten verbinden. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing voor jou is! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 oktober 2023
Tommie van Odido schreef:

Hey @yveldscholten, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb meteen je wifi netwerk onderzocht en het valt me op dat je het netwerk gesplitst hebt. Je 2,4 GHz frequentie wordt volledig overbelast. Dit zorgt voor alle verstoringen. De 5 GHz frequentie ziet er overigens goed uit. Mijn advies is om de frequenties weer samen te voegen, dan zorgt het modem dat het desbetreffende apparaat met het sterkste signaal verbind. Ook is het handig als je veel apparaten op je wifi netwerk hebt zitten, om een extra wifi punt aan te schaffen en deze bekebald aan te sluiten. Hierdoor kun je nog meer clients met je netwerk laten verbinden. Ik ga er vanuit dat dit de oplossing voor jou is! 

 

Dan zou 5Ghz niet wegvallen. Beide lampjes gaan namelijk uit. Reset aan de router en ze gaan weer aan, dat gaat dan weer tijdelijk goed totdat ze weer beide uitvallen..

Het hele Wifi signaal is dan ook weg.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 16 oktober 2023

Hey @yveldscholten, bedankt voor je snelle reactie.

De 5 GHz verbinding valt niet uit. Deze is volledig stabiel. Zou je mijn tips kunnen uitproberen? Wellicht zie je al meteen verschil!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 oktober 2023

Wifi wederom weggevallen, na een aantal minuten weer terug. Gezien ik meerdere topics zie die precies hetzelfde probleem ervaren heb ik het vermoeden dat het aan de Zyxel ligt..


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 17 oktober 2023

Hey @yveldscholten, de uitval ontstaat door je eigen apparatuur. Zoals ik ook al eerder aangaf wordt je 2,4 GHz frequentie volledig overbelast. Het beste wat je kun doen is zorgen dat meer apparaten dichterbij het modem worden gezet, zoveel mogelijk bedraad aansluiten of een wifi punt aanschaffen en deze bedraad aansluiten. Dan worden de apparaten verdeeld over verschillende acces points. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2023

Dit had ik met KPN nooit, zelfde setup, andere router, nieteens access points nodig. Ik heb ook besloten om het abonnement op te zeggen wanneer het kan, dit is niet werkbaar zo.


Saffouane
  • is een Top Poster
  • 29 reacties
  • 19 oktober 2023
yveldscholten schreef:

Dit had ik met KPN nooit, zelfde setup, andere router, nieteens access points nodig. Ik heb ook besloten om het abonnement op te zeggen wanneer het kan, dit is niet werkbaar zo.

Hoeveel devices zijn verbonden zodat er een helder beeld is of zoals tommie aangeeft het ligt aan teveel devices die verbonden zijn want naar mijn weten zouden er toch op zn minst 70 en meer devices zonder problemen verbonden kunnen zijn.

 

Overigens zou ik de mesh wifi optie aan laten (zoals tommie al aangaf) want die regelt het contact met de devices beter en indien nodig een extra Wifi 2.4Ghz voor Domotica enzo aanmaken. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen