Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Ik heb een opstelling waarbij de modem in de meterkast staat niet op een verdieping waar ik woon. Op zich geen probleem want met bedraad aangesloten access points heb ik in mijn woonruimte een goed wifi signaal. Dit werkt voor al mijn apparaten, behalve één, dat is mijn werklaptop waarmee ik grote bestanden upload en download. De laptop verbind wel aan het wifi netwerk, maarr alleen via de modem (DX5401-B1). Dit geeft een zeer matig signaal dat iedere twee minuten even wegvalt.Ik heb de access points voor de test een andere SSID (wifinaam) gegeven en de laptop herkent dat netwerk wel, maar kan er niet aan verbinden. Checking network requirements → can't connect to this network.Nu is mijn vraag: hoe verschilt het netwerk van de access points van die van de modem?p.s. WPA3-SAE/WPA2-PSK instelling veranderen maakt het niet beter. BIj enkel WPA2 wordt het netwerk niet gevonden.
Vage Situatie Alert :Sinds enige tijd bemerk ik klapperende en trage verbindingen op mijn 5G. het modem staat binnen een bereik van nog geen 10 meter dus dat zou niet heel veel beperkingen moeten geven. Dus ik heb er eens een wifi scanner op los gelaten en zie opeens een HIDDEN netwerk wat op exact dezelfde frequentie als mijn ZYXEL zit qua 5Ghz. Dus ik denk, ik schakel het kanaal eens.Na herstart zie ik het kanaal netjes wijzigen maar het vreemde HIDDEN kanaal gaat ook mee.Ik heb alle instellingen in het modem nagelopen, nergens een extra optie aan staan, zelfs WPS uitgezet.Alleen 2.4 en 5 Ghz staan aan, meer niet.5 Ghz blijft een HIDDEN network genereren met nagenoeg dezelfde sterkte als mijn eigen gekozen 5GHZ netwerk en ik kan er niets tegen doen. De ZYXEL zit zichzelf dus in de weg.IK heb online gezien dat ook anderen elders ter wereld deze vage storing melden.Ik heb nog geen oplossing gezien, schijnt met een van de laatste firmware updates van de ZYXEL te maken te hebben.ODIDO. w
Ik heb sinds vandaag last van van een hele slechte verbinding op mijn PS5. In EAFC en Call of Duty heb ik in online potjes constant een bevriezend beeld. Verder werkt mijn internet thuis gewoon normaal en krijg ik op de PS5 20-30 mbps bekabeld binnen wat gewoon genoeg zou moeten zijn om normaal te kunnen spelen. Ik heb al geprobeerd om alles opnieuw op te starten maar dit heeft niet geholpen. Is er soms een storing gaande?
Wederom al 3 dagen geen Wifi
Al sinds geruime tijd echt tergend trage WiFi. Gisteren eindelijk een nieuwe modem gekregen. De monteur was uiterst vriendelijk, maar helaas zonder het geheel te testen de deur weer uit gerend. Het euvel is helaas nog steeds niet verholpen. Ook niet na 3000x Het modem en andere kastje opnieuw opstarten. Mijn WiFi versterker kan nu helemaal geen netwerk meer vinden. Wat kan er nog gedaan worden om het te verbeteren? Ik betaal voor 100mb/s maar dit haalt hij meestal niet eens. Ben er nu echt wel klaar mee. Mijn kinderen moeten veel dingen voor school online doen. En in de avond is een filmpje streamen best wel fijn. Voorheen nooit problemen gehad, echter sinds het odido is is het ellende.
Hoi,Ik word er kriebelig van!!…….even lezen!!!…..van de Nieuwe T56 werkt 5ghz werkt uitstekend!!! Het 2,4hz gedeelte doet het NIET!!.Van mijn Aangeschafte 2eHandse Asus modem(en de vlan300 er gezet)…..werkt het 2,4ghz En 5ghz uitstekend!! Plug in en internetten maar. De lijn is dus goed! Vrijdag 3 nov, mn internet gekregen, monteur langsgeweest, 10min en aangesloten….lampjes op t56 branden groen.Mn desktop werkt/pakt de 5ghz…..werkt uitstekend, mn telefoons pakken ook de 5ghz.Ik zit ermee dichtbij de abonnement snelheid,hiermee tevreden.Maar…...mn oudere laptop pakt enkel de 2,4ghz…….bedroevend om 10minuten 1 pagina te laden, ook telefoon geforceerd om 2,4ghz op te pakken…….zelfde, laadt niet of nauwelijks.ZaterdagOchtend 1uur gebeld met Odido…..ja, ook van jullie kant is er In de modem geprobeerd alles aan te passen…….gereset, kanalen gesplitst, andere kanalen geprobeerd(wat ik zelf ook al heb geprobeerd, ook wpa3 teruggezet naar wpa2)….dit geld voor zowel wifi als bedraad (geprobe
Goedemorgen, Sinds gistermiddag hebben wij ontzettend trage wifi die af en toe ook wegvalt. Gaat om postcodegebied 1096. Nog nooit eerder last van gehad. Heb de modem al meerdere malen gereset. Mocht er geen storing zijn dan denk ik dat er iets niet helemaal meer goed werkt aan onze kant. Kan ik hierbij geholpen worden? We werken veel thuis dus een snelle oplossing zou prettig zijn. Alvast dank!
Wij zijn 2 maanden geleden overgestapt van KPN naar Odido. Sinds wij zijn overgestapt hebben wij vrijwel geen wifi. Wij moeten onze modem meerdere keren per uur resetten, soms wel 20 keer per dag. De afgelopen maand hebben wij hierover flink wat keren gebeld. Drie weken geleden is er een monteur langs geweest. Tot op heden is het probleem helaas niet opgelost. Op dit moment hebben wij al drie weken geen internet. Vele telefoontjes hebben helaas nog niet tot een oplossing geleid: we hebben een wifipunt geprobeerd, de modem verschillende keren gereset, de modem is geüpdate. Elke medewerker die wij aan de telefoon spreken zegt iets anders maar helaas helpt niets. Wij internetten nu via een unlimited databundel via een hotspot, maar helaas is dat geen doen; tv kijken gaat in zeer slechte kwaliteit en als wij beide thuiswerken is het internet ook niet stabiel genoeg. Wij zijn inmiddels ons vertrouwen verloren en zouden het liefst ons contract kosteloos ontbinden zodat wij weer terug kunnen
Geen internet, rode wereldbol. Zie nergens een storing in Enkhuizen op Odido. Heb echt internet nodig want mijn hotspot kan ik niet de hele dag gebruiken voor online meetings want heb geen onbeperkt internet…. :(
Ik heb aan de telefoon 3 codes ontvangen die ik moest noteren, omdat de wifi verbinding thuis niet doet. Nou weet ik niet hoe ik die codes moest activeren om te gebruiken voor een week gratis internet. Kan iemand mij helpen wat ik er mee moet doen?
help alstublieft, ik heb geen dekking waar ik woon XXXX 7134NK en ik heb het elders. Moderator edit: plaats geen gegevens in een openbaar bericht.
Sinds begin van dit jaar heb ik glasvezelinternet van Odido (toen t-mobile) met een Zyxel T54 modem. In Mei heb ik een Wifi Plus besteld en een WAP6807 werdt geleverd. Maar ik heb herhalend problemen met dit apparaat. Ik heb nu verder gekijken op de Odido site om te kijken of er ander opties zijn.En nu zie ik op de pagina "Wifi Plus: de wifiversterker van Odido" (https://www.odido.nl/internet/wifi-plus#se3) het volgende onder de "Wat is Wifi Plus?" kop: "Met Wifi Plus ..... Het wifipunt dat je krijgt, hangt af van je modem. Heb je een modem met Wifi 6, dan krijg je de WX5600. Bij alle andere modellen krijg je de WAP6807"Maar ...Op de pagina "Dit modem krijg je bij glasvezelinternet" (https://www.odido.nl/internet/glasvezel/wat-zit-er-in-de-doos) staat "Het modem werkt met wifi 6." in de beschrijving.Mijn vraag is dus:Waarom werdt een WAP6807 naar mij verzonden eerder dit jaar als ik een modem met Wifi 6 (de Zyxel T54) ?Ik zou toch een WX5600 moeten krijgen om soepel meet de T54 mo
Hallo,ik heb glasvezel 1gb. Nu hapert de tv en tablets met streaming met netflix, disney en de rest van de streamingdiensten.Ik heb diverse upt kabels geprobeerd en via de wifiMijn speedtest test geeft op de wifi maar 100 mb/s aan. Bekabeld 900 Mb/s.Er zijn geen storingen bekend en dit duurt nu al ruim 2 weken.Ik heb al geprobeerd andere kanalen open te zetten en de 2.4 breedband maar dit werkt allemaal niet.De klantenservice drukt mij er simpelweg gewoon achterweg na 20 minuten wachten dus dat helpt ook niet.Ik heb nog een zyzel 40 router.
Ik zou graag onze gast wifi instellen voor de pubers, met vaste tijden waarop het beschikbaar is. Iemand enig idee of dat kan en hoe ik dat instel? Heb een Zyxel t-56 modem.
Inmiddels maken we een aantal jaren gebruik van Odido (voorheen tmobile) internet. Toen kregen wij en een Zyxel t50 modem bij. Inmiddels leveren ze er tegenwoordig een ZyxelT56 modem bij. Hoe komen wij daar ook voor in aanmerking? Wij hebben namelijk glasvezel met een 1gb pakket. Maar dit modem haalt deze snelheid nooit! Maar met het nieuwe Wifi6 zal deze misschien wel gehaalt worden.De vraag: hoe kunnen wij deze nieuwe T56 modem krijgen? Alvast bedankt.
Storing internet 5708 ZT helmond
In de mijn odido omgeving kan je de optie banding kiezen waarbij de modem dus 2,4 en 5ghz combineert.Ik heb een 1Gbps abbo en zyxel t56Op het 2,4ghz netwerk haal ik slechts 100-150mbps. Ik weet niet de exacte technische details, maar ik denk dat dit te maken heeft met de beperkte maximum snelheid van 2,4ghz?Op 5ghz haal ik de maximum snelheid. Nu vraag ik me af wat het nut van banding is. Ik snap wel het idee, maar de uitwerking is minder.Ik merk namelijk dat hij niet automatisch switch van 2,4 naar 5. Ook al sta ik recht naast de modem. In de woonkamer haal ik ook de maximum snelheid op 5ghz, maar toch connecten de meeste devices op 2,4ghz. Als ik bijvoorbeeld op de 1e etage ben dan wil ik wel automatisch naar 2,4ghz vanwege het groter bereik. Maar als ik dan terug beneden ben switch hij niet naar 5ghz.Ligt dit aan de modem of aan de devices en is er een manier om dit te finetunen?
Ik heb nu zo’n week odido en kan nogsteeds verbinding maken met het internet via de tv. Ik heb een samsung 55 van een jaar oud. Hij deed het voor de overstap naar odido prima. Ik heb van alles al geprobeerd, de tv resetten, de ip gegevens handmatig er in zetten. Odido heeft zelfs het internet opgesplitst naar 2.4hz om te kijken of dat werkt. Ik heb in deze tv geen tvkastje van odido die wil ik ook niet. Bedraad doet hij het het ene moment wel het andere moment niet. Ik heb ook de gehele modem af gesloten en dit werkt ook niet. Wat is hier het probleem?
Hallo. mijn internet werkt sinds vandaag 15.00 uur niet meer. het is 8 uur geleden en ik heb geen update ontvangen. Op de website staat dat er een storing is. wanneer wordt dit opgelost? postcodenummer 1097
Goedemorgen, Sinds gisteravond heb ik geen internetverbinding meer. De lampjes op de mediaconverter zijn veranderd naar groen voor power en lan, rood knippert los lampje, elke seconde aan en uit, en het pon lampje is helemaal uit. Er is geen lokale storing gemeld tot nu toe en ik heb meerdere keren het modem en de media converter van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart en de bekabeling nagelopen, maar de lampjes op de mediaconverter blijven hetzelfde. Op de modem is alles groen behalve de internet wereldbol.Kunnen jullie mij helpen? Groetjes Niels
Ik heb een odido glasvezel abonnement en een zyxel t50 modem met wifi. Nu wil ik de wifi versterken naar boven, maar liever geen gebruik maken van de wifi plus met de netstroom repeaters. Er loopt al een prachtig verborgen kabel van mijn modem naar boven. En daar wil ik een wifi versterker op plaatsen. Graag zo dat het 1 en hetzelfde wifi netwerk blijft. Welke wifi versterker moet ik daarvoor aanschaffen? En zijn er nog overige tips voor een dergelijke setup voor iemand die beperkt verstand heeft van netwerken?Dank!
Al meerdere keren hier melding van gemaakt, maar het wordt maar niet opgelost. In de avonduren heb ik geen wifi in huis en de bedraade verbinding doet het dan ook trager. Met een nieuw modem is het probleem nog steeds niet opgelost, sterker nog deze had een slechtere verbinding. Nu krijg ik net een SMS op mijn mobiele telefoon omdat mijn internetbundel op is. Hier raak ik wel een beetje van over de zeik aangezien ik geregeld een hotspot moet maken om thuis te kunnen internetten. Kan niet wachten tot het contract voorbij is zodat ik kan overstappen naar een partij die wel levert.
Goedemorgen,Wij krijgen meldingen van onze klanten dat onze website als onveilig word aangegeven door Extra Veilig Online.Hoe kunnen we achterhalen wat de oorzaak hier van is. Bij voorbaat dank
Sinds overgang t-m naar odido:Elke dag 2 tot 3 x verlies streepbeeld op rtlz. Heel vaak 3 stippen en stilstaand beeld bij tv programma’s met muziek, zoals podium klassiek, maar ook ‘s nachts. Meerdere keren per dag verlies van lokale wifi ssd en terugval naar oorspronkelijke ssd.Kortom glasvezelgebruik is instabiel of er is beknibbeld op odido servercapaciteit. Wat doen jullie hieraan zonder een sneller abonnement te laten afnemen? Ik vind niet dat wij klanten moeten opdraaien voor jullie systeemkinderziektes en of bezuinigingen.
Hello Team, I am a client for almost 5 years now and from the start I was given a huawei modem.Lately I noticed some connection problems and I would like to ask if it is possible to replace the modem with a newer zyxel T-56?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.