De Bosch Easy Control thermostaat heeft sinds 2 weken geen connectie meer met de Zyxel T50 na 2 jaar prima functioneren. Daarmee is alle connectie met de knoppen van de radiators verloren gegaan.
Bij zonder lastig met verwarmen.
Na overleg met Bosch Nefit, waarbij het e.e.a is nagekeken is het nodig de router instellingen te controleren en de blacklist in de router te checken op het MAC adres van de Easycontrol.
Maar nu, HELP: ik heb totaal geen verstand van al die termen en functies van de router. Ik wil graag geholpen worden door technische kennis hieromtrent.
Wat wordt aangegeven door Bosch Nefit is de volgend procedure te doorlopen:
“Vervelend dat u geen verbinding heeft met uw Easy/EasyControl-thermostaat. In veel gevallen schuilt de oplossing in het checken van de routerinstellingen. Wij adviseren u daarom onderstaande stappen te doorlopen op uw routerpagina.
Benodigde routerinstellingen:
- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps als WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!
- Hotspots deactiveren
- DHCP inschakelen
- WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren
- SSID zichtbaar maken
- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz 1. ModuLine Easy MAC-adres als vertrouwd apparaten toevoegen in de router 2. Router poort 5222 en 5223 open zetten, indien mogelijk 3. Firewall op de router uitzetten
4. Router terugzetten naar fabrieksinstellingen i.v.m.:
- Mogelijke dubbele IP adressen in router
- ModuLine Easy/Bosch EasyControl staat in router op blacklist
- De router verstuurd geen berichten meer naar ModuLine Easy/Bosch Easycontrol terwijl er wel een wifi verbinding is.