Een aantal weken geleden hebben we een Zyxel T56 modem geïnstalleerd gekregen. De monteur raadde ons aan na vragen over het mindere Wifi netwerk om twee Wifi punten aan te vragen. Deze heb ik volgens de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd. De kwaliteit leek daarna wel even beter, maar na een paar dagen was de rest van het gezin toch niet zo tevreden.
De twee wifipunten (WAP6807) heb ik meerdere keren gereset en opnieuw geïnstalleerd (volgens de gebruiksaanwijzing, maar ook een keer via de MPro Mesh app)
Na wat advies van collega's en community heb ik de wifipunten bedraad aangesloten in plaats van draadloos te gebruiken. Maar het wordt er allemaal niet beter op.
Nu lijkt het erop dat we op alle apparaten alleen verbonden zijn met de router en helemaal niet met het mesh netwerk. Dus beneden prima netwerk, maar op zolder gaat mijn iPhone naar 5G. Dan zie ik op zolder wel 3 boogjes van ons netwerk. Als ik die dan opnieuw kies krijg ik een wachtwoordfout.
De draadloze printer geeft aan, deze verliest de verbinding af en toe, dat er meerdere netwerken zijn met dezelfde naam.