Goededag,
Situatie: Fiber -> T56 begane grond meterkast -> odido AP zolder, bekabeld.
Na een tijdje de T56 te hebben met 2.4 en 5 ghz gecombineerd heb ik vandaag de moeite genomen om 2.4 devices te connecten, zoals rolluik, airco en verwarming op zolder.
Om 2.4 en 5 uit elkaar te halen had ik easymesh uitgeschakeld.
Ik kreeg toen 3 netwerken te zien. Ik noem ze even X:
Regulier X (gecombineerd?), 2.4 en 5ghz.
X 2.4 en X 5 bleven alleen beneden zichtbaar/bruilbaar. Ik had de 2 wifinamen in de T56 naar X 2.4 en X 5 aangepast in het dashboard/login menu. Ik zag dus X, X 2.4 en X 5. Waar X toen vandaan kwam, geen idee, want je stelt er daar m.i. twee in.
Rolluiken beneden zijn verbonden toen ik op 2.4 zat met telefoon. Echter werkte de AP op zolder dus niet met de aparte 2.4/5ghz verbinding, daar was alleen de 'reguliere X' verbinding zichtbaar met vol bereik, zoals dat ook is met easymesh. X 2.4 heeft daar dus geen bereik. Ik krijg de verwarming dus niet gekoppeld.
Eenmaal terug beneden heb ik easymesh weer aangezet met dezelfde naam/ww als de tijdelijke 2.4 verbinding (gecombineerd heet nu dus ook even X 2.4) en rolluiken blijven nu werken. Ik zeg tijdelijke 2.4, omdat het geheel aan mesh niet meer werkte met AP op zolder.
Hoe kan ik verbinden met 2.4 devices het beste aanpakken?
Kan dat wanneer de easymesh aan staat zodat mesh intact blijft?
Kan ik wanneer ik op gecombineerde wifi zit handmatig via telefoon naar 2.4 ghz gaan?
Hoe kunnen 2.4 devices het gecombineerde signaal oppakken als easymesh aan staat?
Wat vragen die waarschijnlijk ook overlappen ;)
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Joost