Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
Traag en wegvallende WIFI
Op 26 januari gebeld met tmobile, vanwege traag en soms wegvallende wifi thuis. de m edewerker die ik aan de lijn had stelde me allerlei vragen en er zijn testen gedaan, bij de snelheidsmeting kwam er 11mb uit terwijl het tegen de 100mb moet zijn, zelfs de medewerker schrok daarvan. Mod e m uit en weer aan het stroom gezet om het opnieuw op te starten , maar dit keer maar tussen de 17 en 29 mb , wat nog steeds veel te weinig is . Zelf had ik al van alles geprobeerd (andere kanalen, modum restarten, wifi versterker) maar ter vergeefs. Een monteur moest langs komen, een afspraak gemaakt en deze kwam 7 februari langs en heeft ook weer alles opgemeten. Verbinding t/m ons huis was goed, dus het probleem was binnenshuis. Na de rest bekeken te hebben constateerde de monteur dat er geen isra punt is in het huis en dat de lijn 2 keer is doorgetrokken (vandaar de trage en wegvallende internet) , conclusie er moet een isra punt geplaatst worden (Isra herstel) . Dit is doorgegeven en ik zou binnen 48 uur gebeld worden voor een afspraak voor een isra herstel. Ik ben nooit meer terug gebeld, een aantal dagen later gebeld met guidion (bedrijf van de monteur) die geven aan dat de opdracht hiervoor wel is gestuurd en dat ik bij tmobile zelf moet zijn. Tmobile dus weer gebeld, maar die geven aan dat de technische afdeling de opdracht hebben ge annuleerd (zonder maar iets te laten weten), omdat volgens de meting de verbinding goed was volgens hun (tot aan het huis is het goed ja, maar binnenshuis niet) . Na weer wat vragen beantwoord te hebben, moest de medewerker contact opnemen met de persoon van technische dienst die de opdracht heeft geannuleerd, maar die was niet aanwezig en ik zou zeker uiterlijk de volgende dag terug gebeld worden . maar weer tervergeefs... geen belletje ontvangen. Een dag daarna weer gebeld voor de status (de 4de telefoontje al die ik pleeg) , alleen weer een andere medewerker waar ik weer alles opnieuw moest uitleggen en weer alle stappen moest doorlopen en zoveel zelfde vragen gesteld werd , zij zou haar best doen om dit op te lossen, alleen degene van de technische dienst was er weer niet en ik zou dit keer echt de volgende dag terug gebeld worden, (het begon er als een smoes uit te zien om maar op te hangen) ik geloofde natuurlijk niet dat ik terug gebeld zou worden , maar mevrouw van tmobile beloofde me echt terug te bellen en wel met een oplossing en ze zou zelfs een terugbel verzoek in haar agenda zetten. De vol g ende dag 18 februari intussen , (je ra ad het al) werd ik natuurlijk weer niet terug gebeld . Ondertussen nog steeds dezelfde problemen en dat terwijl ik thuis moet werken. Dit is echt op zijn zachtst gezegd gewoon absurd, echt te gek voor woorden, en dat voor zo een groot bedrijf. Er worden allerlei beloftes gedaan die niet nagekomen worden, Ik betaal voor iets wat ik niet krijg en niet meer goed werkt, terwijl het simpel is op te lossen (een isra herstel) door een soort contactdoosje te plaatsen. Maar goed, m aandag 21 februari voor de 5 de keer weer gebeld ... en weer opnieuw alles moeten uitleggen. Ik wilde de leidinggevende spreken maar dat kon en mocht absoluut niet. maar wat blijkt, er is helemaal niets in het systeem vast gelegd of genoteerd van alle telefoontjes die ik heb gepleegd, alleen het eerste telefoontje dat ik problemen zou hebben is genoteerd. Nogmaals echt belachelijk slecht voor zo een groot bedrijf waar ik al jaren klant bij ben. Zo ga je niet met je betrouwbare klanten om. Ik verwacht op zn minst wel een beetje service en verwacht ook dat het simpel weg opgelost wordt. De medewerker beloofde me nu echt dat het opgelost zou worden, en dat ik binnen vandaag en morgen 22-02-2022 een telefoontje krijg van KPN om een afspraak in te plannen voor een isra herstel. Maar daar geloof ik natuurlijk niks meer van. graag zou ik dit zsm opgelost willen hebben dmv een isra herstel.
Talloze problemen met wifi en wifipunten
Wij zijn mede voor betere wifi overgestapt naar T-mobile. Vanuit naasten werd T-mobile ook zeer aangeraden. Echter merken wij dat sinds de Zyxel T-50 modem, de wifi erg hard achteruit is gegaan. Er zijn al talloze monteurs langsgekomen.. Ons wifi bleek eerst op een verkeerd kanaal aangesloten te zijn, daarna waren er nog tal andere problemen die waren ‘opgelost’. Nog steeds hebben we op de tweede verdieping bijna geen wifi meer terwijl het maar 1 trap omhoog is, wij niet in een nieuwbouwhuis wonen en er voor de rest geen enkel ander probleem hoeft te zijn met de wifi omdat dit er eerst niet was? Het hoofdprobleem wordt nu niet eens meer opgelost maar er werd een wifipunt aangeboden. Wat ik overigens onnodig vind, hiermee wordt ook het hoofdprobleem met ons model gewoon weggeschoven en maar opgelost door een wifipunt. De hoofdmodem werkt al niet naar toebehoren en na uren met de klantenservice aan de lijn te hebben gezeten is hier 0,0% begrip voor. Uiteindelijk hebben wij dus toch de wifipunt een kans gegeven, de eerste deed het gewoonweg niet en wilde maar niet verbinden met ons model. Hij geeft een heel ander netwerk aan, wat betekend dat wij overigens hoe dan ook met een ander netwerk continu moeten gaan verbinden als wij een trap op of af gaan. Maar hij verbindt überhaupt gewoon helemaal niet? Teruggestuurd en weer een tweede wifipunt gisteren ontvangen: exact hetzelfde probleem. Hij verbindt gewoon helemaal niet, wij hebben écht alle stappen doorlopen. Monteur wordt uiteraard niet meer langs gestuurd, wifipunten werken niet, hoofdmodem doet het niet.. Wat valt hier nog aan te doen? We worden hier oprecht gewoon moedeloos van. Ik kan niet fatsoenlijk studeren thuis noch werken samen met mijn andere gezinsleden.
Bedraad verbinden Wifi-punt via switch
Helaas konden aardige medewerkers van de klantenservice niet helpen, dus een vraagje voor de community: Waarom verbindt het Wifi-punt (Zyxel) niet via een UTP-kabel dat is aangesloten op een switch, dat weer aangesloten is op het modem (Zyxel)? Puntsgewijs de situatie: Aan de achterkant van het Wifi-punt geeft de aangesloten UTP-kabel wel knipperende lichtjes (er is dus een connectie?), maar het Wifi-punt blijft een verbinding zoeken (onderste lichtje knippert continu); De switch betreft een Netgear GS108 8-poorts Gigibit, overigens heb ik het eerder ook met een andere switch geprobeerd maar dat werkte ook niet; Wanneer ik het Wifi-punt rechtstreeks via UTP-kabel aansluit op het modem dan doet hij het wel, echter die 4 poorten in het modem heb ik al nodig voor tv zelf, tv-ontvanger T-Mobile (anders hapering bij live tv), omvormer zonnepanelen en de switch. Maar het Wifi-punt, de UTP-kabel, de poort (op de bovenverdieping) en de modem zijn dus niet kapot; De overige UTP-kabels uit de switch zijn aangesloten op overige poorten, waar ik wel gewoon verbinding uit haal voor andere apparaten. Dus de switch is ook niet kapot; Het Wifi-punt via wifi laten versterken is door de eigenschappen van mijn huis en locatie aansluitingen/modem geen reële optie. Mijn conclusie (als leek) is dus dat het Wifi-punt van Zyxel (verkregen via T-Mobile) niet werkt met een switch. Klopt deze conclusie? En hoe kan ik dat oplossen? Als dit niet is op te lossen met het Wifi-punt van Zyxel, wat voor Wifi-versterker is dan aan te raden bij een abonnement van T-Mobile, bij een Zyxel-modem en bij de switch Netgear GS108 8-poorts Gigibit? Alvast bedankt!
draytek modem vervangen
Beste T-Mobile community, sinds ik trotse eigenaar ben van een eigen woning sinds 2017 heb ik altijd genoeg gehad aan de destijds meegeleverde Draytek modem. Nu heb ik sinds kort een 4K smart tv én ik heb een PS5 op de kop weten te tikken. Heel leuke apparatuur, maar ik merk dat mijn huidige snelheid van 50mbps niet meer afdoende is. Vanwege de indeling van mijn woning is het voor mij vrijwel onmogelijk om een UTP kabel van de meterkast in mijn woonkamer te krijgen, zonder de vloer compleet open te breken en een stuk of 4 gaten te boren. Het betreft een redelijk verouderde bovenwoning met eigen entree (waar zich de meterkast bevind). mijn setup is nu als volgt: Wifi: Draytek —> fritzbox repeater (werkt ok, maar uiteraard wel ten koste van snelheid) tv: Draytek —> devolo powerplug—> decoder in woonkamer Mijn huidige WiFi snelheid (ik haal in de woonkamer ongeveer 30mbps up/down) is zoals eerder vermeldt niet meer genoeg, ook zou ik het liefste mijn ps5 bekabeld hebben. Ik heb eens zitten kijken om mijn snelheid omhoog te zetten, maar ik ben een beetje geschrokken in hoeveel de prijs van internet de laatste jaren omhoog is gegaan. Nu heb ik dat er in principe wel voor over, maar dan wil ik wel garantie hebben dat ik die snelheid ook daadwerkelijk ga halen. nu heb ik begrepen dat de modernere Zyxel modem geen aparte ingangen heeft voor internet en tv. Dat zou beteken dat ik beide via de powerplug naar boven kan laten gaan, waar ik dat nu alleen kan met óf tv óf internet. Ook zou WiFi plus misschien een optie worden, aangezien ik het wifi punt niet perse bekabeld aan het modem hoef te koppelen (met de Draytek moet dit wel). Verder heb ik vaak inlog problemen bij Netflix (ik heb begrepen dat dit een vaak voorkomend probleem is met de Draytek). En last but not least, de Draytek biedt geen 5ghz wifi, iets wat je anno 2022 echt wel mag verwachten. Al met al doet de Draytek wat hij moet doen, maar als ik wil bereiken zoals omschreven zal hij toch echt vervangen moeten worden. Uiteraard sta ik ook open voor andere opties, want een ict specialist ben ik verre van. alvast bedankt!
wifi valt meerdere keren per dag (of uur) weg
Beste community, Sinds zondag valt mijn wifi regelmatig weg. Het heeft hiervoor twee maanden probleemloos gewerkt. Ik heb hier twee keer over gebeld, maar hier is geen oplossing uitgekomen. Het probleem: De wifi valt regelmatig weg: soms is dat een paar keer per uur, soms gaat het 1 à 2 uur goed. Het is telkens een storing van een paar seconden. De verbinding valt volledig weg: ik word tijdens het videobellen eventjes volledig gedisconnect, of tijdens een game volledig eruit gegooid. Als de wifi het doet, is die niet of nauwelijks trager. De verdere situatie is als volgt: Ik heb een Zyxel-modem. De eerste vijf lampjes van dit modem branden (groen), daar is niks aan veranderd. Het wereldbollampje en het 5G-lampje knipperen flink, de andere drie branden stabiel. In My T-Mobile staat ingesteld dat het netwerk 2,4G en 5G in één is, dus de meeste apparaten verbinden automatisch met 5G. Het modem verbindt via deze instellingen ook automatisch met (naar eigen zeggen) het meest geschikte wifi-kanaal. Er zijn momenteel 3 apparaten met het modem verbonden: mijn pc, mijn werklaptop en mijn mobiele telefoon. Het internetaansluitingspunt zit in de woonkamer van mijn appartement. dus daar staat mijn modem ook. Ik zit normaliter in de werkkamer ernaast met wifi, 8-10 meter verder, maar a) dit was voorheen geen probleem, en b) het wegvallen gebeurt ook als ik met mijn laptop in de woonkamer ga zitten, 3 à 4 meter van het modem af zonder muur ertussen. Ik heb het modem gereset (van het stopcontact afgehaald voor >10 seconden, ook de aan- en uitknop geprobeerd) en dat heeft niet geholpen. De eerste medewerker die ik aan de telefoon had, las mijn modem uit en zei dat er geen probleem was met mijn modem. Op basis van de locatie waarop ik wifi gebruik, zei hij het nodig was om mijn internet te bekabelen, of eventueel een wifi-extender aan te sluiten. Ik realiseerde me toen nog niet dat het probleem zich ook voordeed op 3 à 4 meter van het modem af, dus dat leek een goede oplossing. Maar nu ik weet dat het signaal zo dicht bij de bron wegvalt, lijkt me dat geen oplossing meer: een extender kan geen signaal extenden dat er niet is. Bekabelen, hoewel lastig hier, zou sowieso wel handig zijn, maar daarmee heb ik nog geen wifi in mijn appartement dat het blijft doen. De tweede medewerker stelde voor om op fast.com op regelmatige tijdstippen bij te houden wat mijn internetsnelheid is, en eventueel op basis daarvan een monteur te sturen. Dat gaat mij helemaal niet helpen, want ik kan nu al vertellen wat daar uit gaat komen: hoge internetsnelheden, behalve als mijn internet wegvalt, want dan kan ik die website natuurlijk niet draaien. Het enige wat dit aantoont, is dat het wifi-bereik normaal dus gewoon goed is (85-90 Mbps). Ik moest van hem ook nogmaals het modem resetten, wat natuurlijk ook niks uithaalde. Wel vond hij dat het lang duurde eer mijn modem opstartte, maar dat kan ook zo lijken, omdat ik een beetje aan de lijn naar lampjes zit te turen en dat natuurlijk niet voor constante gespreksstof zorgt :) . Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn, en wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen? Ik heb het idee dat het om iets kleins gaat, dus het voelt wat zwaar om hiervoor een monteur te laten komen. Met vriendelijke groet, Simone
Zwakke kracht wifisignaal
Goedemorgen, Ik heb sinds spetember klant bij T-mobile thuis glasvezel! Één probleem dat ik meegetrokken heb bij ziggo vandaan is het volgende; mijn apparaten verliezen met grote regelmaat verbinding met het wifi. Ik heb een sterk vermoeden naar de oorzaak; Ik woon in een appartement, wat inhoud dat alleen al in een straal van 3 meter er al 5 andere routers hun wifi ook staan uit te zenden. De problemen die ik ervaar zijn aan de andere kant van het appartement hetzelfde als 4 meter bij het modem vandaan. Ik heb dus niet zo zeer een beter bereik nodig maar een sterker signaal. Het beste voorbeeld is de Soundbar, ik heb helaas geen UTP ingang op mijn soundbar en kan alleen via WiFi streamen. Wanneer ik een nummer opzet van 4 minuten lang, verliest de soundbar 2 á 3 keer de verbinding met wifi om dezelfde verbinding 2 seconden later weer terug te vinden. De Soundbar heeft een rechte lijn zicht met het modem en 4 meter er van verwijderd. Wanneer ik op mijn laptop op dezelfde plek zit ervaar ik dezelfde problemen, ook wanneer ik met mijn laptop aan de andere kant van het huis zit. Nu heb ik hierover ook gesproken met de klantenservice en die heeft mij doorverwezen naar de community. Ik wist van mijn tijd bij ziggo al dat wifi een issue was met de ingebouwde antennes. Nu was ik voor mij op zoek naar de betere oplossing. Ik kan een router met sterke wifi achter het modum aansluiten of een compleet nieuw modem ophangen en aanmelden bij T-mobile. Voordeel van een router achter het modem is dat ik deze wel centraal in het appartement op kan hangen, waar de locatie van het modem vrij vast zit.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen