Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Zyxel T-50 met versterkers wordt een wirwar
Hoi allemaal, Via de chat van T-Mobile klantenservice werd mij verteld om bij de community aan te sluiten met deze vraag, omdat hij het me niet kon vertellen. Ik zou graag willen weten hoe ik de extra wifipunten (2 in ons geval) op de juiste manier laat meewerken. Wat er namelijk gebeurt is het volgende; De monteur is langsgeweest en heeft alles aangesloten en de wifipunten gekoppeld. Dit werkte en ik heb verder geen speedtest o.i.d. gedaan. Echter, toen hij een half uurtje weg was, deed ik even een test omdat mijn vriendin zei dat haar Teams gesprek aan het haperen was. Gek genoeg zag ik dat mijn telefoon en die van haar maar 25 Mbit haalden, wat nagenoeg niet dicht bij 1000 komt, wat ik heb afgenomen. In deze ellende had ik echt geen zin en om deze reden besloot ik om 2.4GHz en 5GHz van elkaar te gaan scheiden. Hiervoor moest in het modem wel de Mesh functie uitgezet worden. Sinds ik dat gedaan heb en via de WPS knop beide WiFi punten opnieuw had gekoppeld, blijven de WiFi punten hun eigen naam behouden (Multi-AP-5HG-1) en ook hun eigen wachtwoord. Hierop dacht ik, dan verander ik de naam naar hetzelfde als die van het modem. Helaas besloten de WiFi punten vanaf dat moment niet meer met het modem te verbinden, wat resulteert in dat ik de 5GHz connectie al verlies als ik de trap op loop en door de gang naar de slaapkamer ga (een meter of 6 vanaf het modem). In de slaapkamer staat ook een WiFi punt en hierdoor merkte ik dus dat hij geen verbinding had met het modem. Bekabeld op de vaste pc haalt hij een snelheid van 920Mbit, wat ik voor lief kan nemen natuurlijk want dat is ook 'bere'snel. Op de telefoons en laptops haalt hij op 5GHz 250-400Mbit afhankelijk van de afstand tot het modem. Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb verwoord. Heeft iemand een geniale ingeving voor me om dit op te lossen? Thanks alvast!
Problemen met Zyxel WAP6807 en MPro Mesh-app
Hallo, ik heb een T50-modem van Zyxel en inmiddels ook 3 Wifi-punten. En een 100mbit-abo. Helaas zit de glasvezelaansluiting en het modem in de meterkast op de gang, geen ideale locatie, maar bekabeld aansluiten is geen optie. Op zich hebben we een prima wifi-bereik in de woonkamer, maar Google Stadia werkt daar via wifi niet zonder haperingen (niet stabel en snel genoeg voor 4K-gaming). Daarom heb ik een Wifi-punt naast de tv gezet en deze bekabeld aangesloten op mijn chromecast met Google TV. Dat gaat nu goed. Op de 1e verdieping heb ik een wifi-punt op de slaapkamer en op zolder nog ééntje. Soms doen ze het goed en soms niet. Er lijkt weinig logica in te zitten, want het lampje is soms groen en soms rood of oranje. De app vanuit Zyxel is al helemaal waardeloos, want deze geeft constant onvolledige of foute informatie, kan geen wifi-punten vinden en zegt vaak dat de mesh down is. Terwijl dat niet zo is. Ik heb daarover contact gehad met de webcare van T-Mobile en die zeggen dat Zyxel de updates maakt en levert. Zyxel zegt dat T-Mobile de updates zelf moet doorvoeren op het modem en de wifi-punten. Dit was mijn vraag aan Zyxel: De app geeft steeds andere statussen weer van de 3 wifi-versterkers. De fysieke lampjes op het apparaat geven aan dat het allemaal goed werkt (groen), maar de app ziet de ene keer een versterker wel en dan weer niet. Soms gaat het dagenlang goed en dan is het lampje ineens rood terwijl er niks is veranderd in de setup. De verbinding werkt meestal wel goed, maar apparaten lijken niet altijd de dichtstbijzijnde versterker te (kunnen) benaderen. T-Mobile zegt dat er een update komt vanuit Zyxel... En dat ze er niks aan kunnen doen. Dit zegt T-Mobile Webcare: De vraag is langs meerdere collega's gegaan, vandaar dat het iets langer duurde voordat ik deze reactie naar jou kon doorzetten. Een collega heeft aangegeven dat dit een app is vanuit Zyxel en niet vanuit T-Mobile. Als er een update voor is, dan komt dat dan ook vanuit Zyxel zelf. Hij gaf wel aan nog niks gehoord te hebben over een update de komende tijd, maar dat er nog wel steeds aan de app wordt gewerkt. Ik hoop dat jij zo wel iets meer duidelijkheid hebt gekregen. Hele fijne dag vandaag verder! Dit is reactie van Zyxel: Na controle, zijn dezelfde probleem niet gemeld bij ons door TMNL. Voor SP support, is het niet toegestaan om fw (of tool) te wijzigen zonder toestemming van ISP. Dus gelieve deze gebruiker te informeren om contact op te nemen met TMNL customer support. Als TMNL dit aan ons voorlegt, zullen wij dit met hen bespreken. Van het kastje naar de muur heet dat toch? Kortom: het grootste probleem zit hem dus in de MPro Mesh-app die niet functioneert. En ik las al meerdere berichten op het forum over mensen die het idee hebben dat de WAP6807 niet slim werkt en niet altijd verbinding maakt het dichtstbijzijnde apparaat (soms maakt de laptop op zolder een zwakke, trage verbinding met het modem beneden terwijl er op 2 meter een wifi-punt staat). Klopt het dat er toch firmware-updates zijn, maar dat die niet verspreid worden over alle gebruikers? Ik heb nu firmware V.5.50 (ABPY.1)b16-202 10525 voor de VMG8825-T50 En voor de wifi-punten V.1.00(ABTB.2)b19W_2 0210830

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen