Skip to main content

Wifi valt weg


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Ook bij mij  valt al 3 dagen de internetverbinding rond 21 uur uit.  Geen tv en MacBook ook zonder. Alleen iPhone werkt.De lampjes zijn wel groen, maar knipperen: internet,  2.4/en 5g knipperen

In de ochtend doet alles het weer!

Graag oplossen !

Uitgelichte reactie

1 maart 2024

Hoi @Marj58, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik zie dat het inderdaad niet helemaal lekker gaat met je verbinding! Ik heb een lijnmeting opgestart en ik heb sterk de indruk dat het misgaat bij de witte Huawei Media Converter. Graag raad ik je aan om zowel het modem als de Huawei Media Converter van het stroom af te halen. Als je eerst de Huawei Media Converter weer aansluit en na 30 seconden ook het modem verwacht ik dat de verbinding een stuk beter tot stand komt met de buitenwereld.

Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat je hiermee snel veel beterschap merkt! 

10 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 1 maart 2024
Marj58 schreef:

Ook bij mij  valt al 3 dagen de internetverbinding rond 21 uur uit.  Geen tv en MacBook ook zonder. Alleen iPhone werkt.De lampjes zijn wel groen, maar knipperen: internet,  2.4/en 5g knipperen

In de ochtend doet alles het weer!

Graag oplossen !

Verkeerde topic gekozen, moet alleen wifi zijn niet bekabeld’


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 maart 2024

Hoi @Marj58, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik zie dat het inderdaad niet helemaal lekker gaat met je verbinding! Ik heb een lijnmeting opgestart en ik heb sterk de indruk dat het misgaat bij de witte Huawei Media Converter. Graag raad ik je aan om zowel het modem als de Huawei Media Converter van het stroom af te halen. Als je eerst de Huawei Media Converter weer aansluit en na 30 seconden ook het modem verwacht ik dat de verbinding een stuk beter tot stand komt met de buitenwereld.

Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat je hiermee snel veel beterschap merkt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 3 maart 2024

Helaas heeft het niet geholpen! Vrijdagavond om 22 uur, zaterdag was ik er niet en vanavond weer om 21 uur uitval!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 5 maart 2024

Hi @Marj58, ik ben op onderzoek uitgegaan, echter kan ik helemaal niks vinden. Ook zie ik niet dat het internet wegvalt. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset? 

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 maart 2024

Ik heb het zelfde probleem ook in de avond na het aan en uitzetten gaat de power knop aan, gaat 2,5 g branden en gaat power daarna groen knipperen. Dit blijft zo. Jullie hebben een topic over knipperende lampjes (google vind deze ook) maar de zyxel t 56 staat hier niet tussen.

Concreet is de vraag: hoe krijg ik weer werkend internet :)


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 6 maart 2024

Hey @IamgrootM, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wilde meteen met je meekijken, echter krijg ik geen verbinding met het modem. Kan je het modem voorzien van een powerflip zodat ik een goede lijnmeting kan krijgen? Alvast bedankt.

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 7 maart 2024

Hoi Tommie, dan voor je reactie. Mijn vrouw heeft gisteren met de klantenservice gebeld. Zij sturen een monteur langs om ernaar te kijken. 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 maart 2024

Alles geprobeerd maar nog steeds om precies 21.00 elke avond uitval internetverbinding tv en MacBook! Internet wel op telefoon.En de volgende ochtend werkt het weer! Heel apart. 
Wel wifi maar geen internet verbinding.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 maart 2024

Ik heb gevonden waardoor deze 2 apparaten plotseling geen internet verbinding meer hadden. Waarschijnlijk heb ik in de thuis veilig online app deze twee bij bedtijd op  21.00 uur-07.00 uur gezet! 😂 Niet beseffend van de gevolgen. Ik ga het vanavond zien!


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1776 reacties
  • 15 maart 2024

Hi @Marj58, goed dat je dit ontdekt hebt, dit zou namelijk wel eens de oorzaak kunnen zijn! Ik ben erg benieuwd of je vanavond zonder problemen gebruik kan maken van het internet. Hou je me op de hoogte? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen