geen verbinding te krijgen met PS5 op T54 zyxel

  • 6 March 2024
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Gister een nieuwe router gekregen (T-54) ondat mijn oude (T-50) een groot drama was met de verbinding die steeds wegviel. 
 

Nu heb ik de nieuwe router geïnstalleerd en alles er op aangesloten. Alles werkt goed tot ik vandaag de PS5 wil verbinden met het nieuwe netwerk. De PS5 geeft aan dat het signaal te zwak is terwijl ik hier nooit problemen mee gehad heb. Nu heb ik de klantenservice al gesproken maar die kunnen niks betekenen omdat ze geen oplossing weten. Wel geven ze aan dat het probleem waarschijnlijk in het wifi 6 stuk zit.. Wat kan ik hier aan doen zodat het wel gewoon gaat werken? 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @DeanKoolhof, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. De PS5 ondersteund weldegelijk Wifi 6. Heb je toevallig het oude wifipunt nog aangesloten of heb je deze al uit je netwerk gehaald? Ik heb voor de zekerheid WPA-3 op WPA-2 gezet, echter zou dit voor een PS5 ook niet uit hoeven maken. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? 

Heb je toevallig het wifi-wachtwoord veranderd met bijzondere tekens zoals een komma of een vraagteken?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DeanKoolhof, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. De PS5 ondersteund weldegelijk Wifi 6. Heb je toevallig het oude wifipunt nog aangesloten of heb je deze al uit je netwerk gehaald? Ik heb voor de zekerheid WPA-3 op WPA-2 gezet, echter zou dit voor een PS5 ook niet uit hoeven maken. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? 

Heb je toevallig het wifi-wachtwoord veranderd met bijzondere tekens zoals een komma of een vraagteken?

Hallo Tommie, 

Dank je wel voor je bericht. Ten tijden van jouw aanpassingen aan de router was ik aan het werk. Mijn vrouw was wel thuis maar kon daarna met geen enkel apparaat meer gebruik maken van de wifi. Ze heeft in paniek (thuiswerken) de klantenservice gebeld en die hebben de instellingen terug gezet naar de oude instellingen en een gast netwerk aangemaakt en daar de aanpassingen op toegepast die jij gedaan had. Nu werkt de verbinding overal weer en werkt ook de verbinding met het gast netwerk op mijn PS5. Het is nu dus gelukkig opgelost! Dank je wel voor de hulp! Groeten Dean.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DeanKoolhof, mijn excuses voor de onaangename verrassing, ik ben blij om te horen dat het probleem in ieder geval snel weer is opgelost door het snelle ingrijpen van je vrouw! Super fijn dat je nu ook weer volledig kan genieten van je PS5.

Daarom rest mij niks anders dan je heel veel gameplezier toe te wensen dit weekend! 😉

Reageer