modem T-56 plus Wifi plus.

  • 10 March 2024
  • 8 reacties
  • 31 Bekeken

ik heb prachtig internet,maar sommige apparaten hebben problemen met de 2,4 ghz sindsik dit nieuw heb,hoelos ik dit op,bewakingcamera,s werken niet meer,de robotstofzuiger werkt niet meer via de app.

we hebben er een wifi punt ertussen zitten maar waarschijnlijk is deze niet geactiveerd op 2,4ghz.

graag antwoord terug,de monteur heeft zo alles achter gelaten,omdat die al laat en over tijd was.

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @R.busscher, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Onze wifipunten werken namelijk met een Mesh-systeem. Nu zie ik dat je de 5 GHz band uitgeschakeld hebt, hierdoor kan het wifipunt geen verbinding maken. Ik ga de band weer voor je aanzetten en ik zal Wifi 6 uitschakelen en WPA-3 op WPA-2 zetten. Het kan zijn dat sommige apparaten het volgende gaan weergeven: “WPA-3 beveiliging is vereist”. Dit kun je negeren, als een apparaat dit zegt dan dien je het netwerk compleet te vergeten op het apparaat en opnieuw te verbinding. Kan je het modem voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo, je moet bij alles op nieuwe de wifi instellen met de nieuwe wifi gegevens van Odido.

gr Michel 

dat weet ik wel maar daar reageert hij niet op,hij pakt alleen de 5ghz,en sommige werken met 2,4ghz.

spul is gisteren nieuw geinstalleerd door een monteur namens guidion.

Hallo, dat had de monteur ook bij mij gedaan, maar ik had helemaal geen mesh, dus ik heb het later zelf gedaan en toen werkte het wel, ben er nog niet heel enthousiast over, want praktisch alles is met het modem verbonden en niks met de wifi dingen, terwijl er in de MPro app staat dat mesh online is, maar toen kreeg ik alles wel verbonden, camera’s duurde overigens wel even voor het gelukt was.

gr Michel 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @R.busscher, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Onze wifipunten werken namelijk met een Mesh-systeem. Nu zie ik dat je de 5 GHz band uitgeschakeld hebt, hierdoor kan het wifipunt geen verbinding maken. Ik ga de band weer voor je aanzetten en ik zal Wifi 6 uitschakelen en WPA-3 op WPA-2 zetten. Het kan zijn dat sommige apparaten het volgende gaan weergeven: “WPA-3 beveiliging is vereist”. Dit kun je negeren, als een apparaat dit zegt dan dien je het netwerk compleet te vergeten op het apparaat en opnieuw te verbinding. Kan je het modem voorzien van een powerflip en kijken of je nu wel verbinding krijgt?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Jammer. nu kan ik helemaal niks meer.

Er staat nu niet beschikbaar netwerk is uitgezet door beheerder

 

Ik had het hier nu net voor elkaar gekregen

Maar kan nu helemaal niks meer

 

Wat is de reden dat wifi 6 wordt uitgeschakeld.Monteur had hier alles in orde gemaakt zodat het overal in het hele huis werkte.

Mijn vrouw had tijdelijk 5ghz uit gezet in verband met het installeren van de robotstofzuiger dat normaal via de app werkt,maar nu helaas met het nieuwe spul niet.

Maar als het goed is zit alles erweer erachter,en hoop er nu van te kunnen genieten.

Reageer