Beantwoord

Websites laden traag, sinds glasvezel (onbruikbaar)

  • 10 March 2024
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 1

Websites laden traag (voortgangsbalk op mobiel blijft vaak halverwege hangen), updates of spelletjes op iPad laden traag of niet. Bij overschakelen naar hotspot is de update zo gepiept. #Zyxel T54; glasvezel 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 11 March 2024, 14:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @noe25l, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik gok dat het om je Wifi gaat omdat je het over spelletjes updates hebt op de iPad. Ik ben daarom jouw netwerk ingedoken en het eerste wat me opvalt is dat je de 5 GHz band hebt uitgeschakeld. Heb je hier een reden voor toevallig? De 2,4 GHz band heeft een groter bereik en is daarom langzamer dan de 5 GHz band. Ik raad je aan om dit weer aan te zetten en ik ga er vanuit dat je meteen verschil ziet. Verder zie ik namelijk geen gekke dingen omhoog komen. 

Reputatie 1

Hoi @noe25l, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik gok dat het om je Wifi gaat omdat je het over spelletjes updates hebt op de iPad. Ik ben daarom jouw netwerk ingedoken en het eerste wat me opvalt is dat je de 5 GHz band hebt uitgeschakeld. Heb je hier een reden voor toevallig? De 2,4 GHz band heeft een groter bereik en is daarom langzamer dan de 5 GHz band. Ik raad je aan om dit weer aan te zetten en ik ga er vanuit dat je meteen verschil ziet. Verder zie ik namelijk geen gekke dingen omhoog komen. 

Hoi Tommy, het klopt dat 5 GHz niet aanstond (geen idee waarom). Deze staat nu weer aan, maar het euvel blijft hetzelfde. De telefonische helpdesk komt ook niet verder, dus is/blijft het vreemd. Het is in eider geval een niet werkbare situatie. Ik ben me nu, helaas, aan het oriënteren op andere netwerken (in de hoop dat het dan over is)

 

Reputatie 6
Badge +2

@noe25l Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat dit de oplossing was geweest, maar ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing.

Ik ben gelijk opnieuw het systeem ingedoken om het modem uit te lezen, maar ik krijg geen verbinding. Kan het zijn dat je deze hebt uitgeschakeld of dat je gebruik maakt van andere apparatuur? Ik verneem het graag!

Reputatie 1

@noe25l Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat dit de oplossing was geweest, maar ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing.

Ik ben gelijk opnieuw het systeem ingedoken om het modem uit te lezen, maar ik krijg geen verbinding. Kan het zijn dat je deze hebt uitgeschakeld of dat je gebruik maakt van andere apparatuur? Ik verneem het graag!

Het modem staat gewoon aan, dus zou het gewoon zichtbaar moeten zijn. Momenteel is er wel verbinding (zie ik aan de werking van de video deurbel)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @noe25l, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Ook zie ik dat je Ring deurbel en apparaat van SolarEdge volledig je 2,4 GHz band in beslag nemen. Zou je deze ook eens willen rebooten? Hopelijk geeft dat een frisse start!

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Reageer