Skip to main content
  • 609 Topics
  • 4,471 Reacties
609 Topics
Vraag om advies: 2e vaste lijn en doorschakelen, of eSIM mobiel met 2e nummer?
Ik ben op zoek naar advies over de beste keuze voor telefonie. Ik denk dat ik mogelijk dezelfde vraag op twee plekken zal moeten stellen, want is niet persé Vast/Thuis, maar kan ook Mobiel zijn. Wij hebben twee vaste nummers in gebruik: ons “oude” vaste privé nummer dat we al sinds ooit gebruiken, en een nieuwere tweede welke in gebruik is voor kantoor aan huis. We hebben ook drie mobiele (privé) nummers. Ik ben op zoek naar de beste optie om thuis en mobiel te combineren, waarbij naast de privé aansluitingen ook extra aansluitingen gebruikt kunnen worden voor zakelijke telefonie. In een ideale wereld zou ik 3 vaste aansluitingen hebben, waarvan er 1 privé blijft (het oude nummer) met dect zonder doorschakeling, en 2 vaste nummers gekoppeld aan 2 mobiele. Dat, wanneer we in ons thuiskantoor zitten, we met SIP de vaste lijn op onze mobiele toestellen kunnen opnemen, en wanneer we onderweg zijn, deze doorschakelen naar dezelfde mobiele toestellen. Mocht dat nou niet mogelijk zijn, dan lijkt de andere optie om 2 nieuwe mobiele nummers aan te vragen (dus geen vaste extra vaste lijn meer, maar alleen het privé nummer houden) en deze dan met eSIM naast de bestaande mobiele privé nummers op hetzelfde toestel te gebruiken. Wat is de beste keuze? Office Essential van T-Mobile?2e lijn doorschakelen?2e mobiele nummer als eSIM? Wat zou het resultaat zijn voor een bestaande situatie, met een combinatie van T-Mobile Thuis (telefoon +2e lijn, internet, TV) en T-Mobile Mobiel (3 nummers op 1 adres, evt. 2 extra nummers)?
Advies nodig: 2e vaste lijn en doorschakelen, of eSIM mobiel met 2e nummer?
Ik ben op zoek naar advies over de beste keuze voor telefonie. Ik denk dat ik mogelijk dezelfde vraag op twee plekken zal moeten stellen, want is niet persé Mobiel, maar kan ook Vast/Thuis zijn. Wij hebben twee vaste nummers in gebruik: ons “oude” vaste privé nummer dat we al sinds ooit gebruiken, en een nieuwere tweede welke in gebruik is voor kantoor aan huis. We hebben ook drie mobiele (privé) nummers. Ik ben op zoek naar de beste optie om thuis en mobiel te combineren, waarbij naast de privé aansluitingen ook extra aansluitingen gebruikt kunnen worden voor zakelijke telefonie. In een ideale wereld zou ik 3 vaste aansluitingen hebben, waarvan er 1 privé blijft (het oude nummer) met dect zonder doorschakeling, en 2 vaste nummers gekoppeld aan 2 mobiele. Dat, wanneer we in ons thuiskantoor zitten, we met SIP de vaste lijn op onze mobiele toestellen kunnen opnemen, en wanneer we onderweg zijn, deze doorschakelen naar dezelfde mobiele toestellen. Mocht dat nou niet mogelijk zijn, dan lijkt de andere optie om 2 nieuwe mobiele nummers aan te vragen (dus geen vaste extra vaste lijn meer, maar alleen het privé nummer houden) en deze dan met eSIM naast de bestaande mobiele privé nummers op hetzelfde toestel te gebruiken. Wat is de beste keuze? Office Essential van T-Mobile?2e lijn doorschakelen?2e mobiele nummer als eSIM? Wat zou het resultaat zijn voor een bestaande situatie, met een combinatie van T-Mobile Thuis (telefoon +2e lijn, internet, TV) en T-Mobile Mobiel (3 nummers op 1 adres, evt. 2 extra nummers)? @ Moderators: dit bericht staat ook in T-Mobile Thuis, omdat ik niet wist waar het het beste te plaatsen. Mocht dat niet de bedoeling zijn, voeg deze dan samen. Dankje.
Zelfs een simpele verandering van een telefoon nummer schijnt een probleem zijn.
Een korte inleiding; mijn schoonouders wonen in een semi verzorgtehuis en wilden hun telefoon nummer veranderd hebben ivm iemand die hun steeds lastig valt. Op 6 juni gebeld met T-mobile, nieuw nummer aangevraagd en dezelfde dag bevestiging gekregen dat alles geregeld is. Vanaf dat moment kon er niet meer gebeld worden en niemand kon hun meer bellen. Nieuw nummer of oude nummer, geen verbinding meer. Best wel lastig omdat ook de noodoproep via de telefoonlijn loopt. Volgende dag met T-mobile gebeld en de toezegging gekregen dat er de dag erna iemand van Guidion langs zou komen. Inderdaad een berichtje dat ie rond 09.15 voor de deur zou staan. Geen probleem, behalve dan dat ie pas om 12.30 voor de deur stond. Aardige monteur, heeft alles nagekeken en bevestigd dat het probleem niet binnenshuis lag. Hij heeft een rapport gemaakt met daarin ook de vraag om spoed ivm de noodlijn. En toen begon het wachten. Op 12, 13, 16 en 20 juni gebeld en steeds maar weer doorverbonden worden, excuses en medeleven maar geen oplossing. Ook geen afspraak kunnen maken voor een reparatie. Technische dienst is blijkbaar een ander bedrijf ? Het gaat hier om een simpele verandering van het telefoon nummer. Hoe moeilijk kan het zijn en hoe lang gaat dit nu weer duren ? Ikzelf heb diverse problemen gehad met T-Mobile waarvan de oplossing altijd onnodig lang heeft geduurd. Waarom veranderd er niks ? Bas
Vaste telefoon werkt niet
Hallo allemaalIk zit ergens mee. Nou heb ik sinds 31 mei mijn DrayTek om laten ruilen voor een Zyxel T50. Alles is geïnstalleerd zoals de tv box en het internet met 2 WiFi versterkers van Zyxel.Waar ik mee zit is dat ik mijn huistelefoon niet kan gebruiken. Terwijl alles in mijn abonnement op actief staat.Ik heb meerdere malen alles goed doorgelezen over het instellen van een huistelefoon en ook meerdere gesprekken hier op het forum. Maar dat heeft mij niet geholpen. Ik heb alle stappen een aantal keerr herhaald.Dit heb ik gedaan. 1) Een reset van het Zyxel T50 modem2) gecontroleerd of het hoofdstation aangesloten is op de juiste poort van het modem (zit in Phone 1)Geconfronteerd of alle kabels niet beschadigd waren.3) Een modem reset4) Idem aan stap 2, maar dan op ingang phone 2.Dit heeft niet gewerkt. Dus ben ik verder gegaan. 5) Ik heb kleine glasvezel kastje in de meterkast van Huawei 10 sec van het stroom afgehaald, dan gewacht totdat het kastje volledig was opgestart. Daarna heb ik dat Huawei kastje gereset met de knop aan de zijkant.6) vervolgens heb ik het modem weer een reset gegeven. En gewacht tot alles weer was opgestart.7) Op internet ingelogd op het modem en gekeken of de voip ingeschakeld was en geactiveerd. Dit was weer niet het geval.Alle stappen nagekeken en alles weer twee keer opnieuw gadaan. Eén keer met de voip instelling DTMF en één keer met de FSK optie.Ook dit heeft allemaal niet geholpen. En toen dacht. Ik geef het op en stel de vraag aan jullie. Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik dit oplossen. Of kan iemand van het forum op afstand mijn modem induiken en er iets aan veranderen. Ik weet het niet meer. Ik heb alles geprobeerd.Ik zie vanzelf wel een reactie terug. Groetjes.. Erwin

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen