Skip to main content
Beantwoord

Telefonisch bankieren werkt niet meer

  • 6 July 2024
  • 10 reacties
  • 137 Bekeken

Sinds begin juni werkt telefonisch bankieren niet meer met odido vast bellen.

Het gaat op verschillende manieren mis, onder meer:

  • na het invoeren van bankrekeningnummer en toegangscode volgt de melding dat de combinatie niet juist is.
  • er wordt al na het invoeren van het bankrekeningnummer gemeld dat de combinatie niet juist is terwijl er nog geen toegangscode is ingevuld
  • na het verbreken van de verbinding wordt er teruggebeld en gevraagd om een toeganscode
  • ook andere manieren zijn voorgekomen

Contact opgenomen met de bank en die geven aan dat alles goed zou moeten werken.

Geprobeerd met een mobiele telefoon (ook odido) van een kennis en dan werkt het goed. De combinatie bankrekeningnummer en toeganscode is dus juist.

Het betreft de rabo  bank.

Verschillende settings in het modem geprobeerd naar aanleiding van dit topic op de community.

Modem na elke aanpassing uit/aan gezet.

We gebruiken een vast bedraad toestel zonder intelligentie (gewoon een ouderwetse druktoetsentelefoon dus).

Wat gaat hier mis en hoe kan dit worden opgelost?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tmklant22 

Heb je toevallig de mogelijkheid om een andere telefoontoestel te gebruiken?

Hoi @Waqqas ja we hebben ook andere toestellen geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +6

@tmklant22 Er is nog een test die je zou kunnen uitvoeren. Als je belt naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek op 5 drukt, hoor je dan een computerstem ‘five’ zeggen?

@TMTV dank voor het meedenken.

Als ik 085-7732598 bel en 5 in toets hoor ik een computerstem ‘vijf’ (ingesteld op Nederlands) zeggen.

Nummerherkenning werkt ook gewoon nog als altijd.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dan stuurt joiw telefoon en Odido wel de juiste informatie naar de andere kant. Soms zie je wel eens dat een belcomputer, zoals de Rabobank, op SIP is aaneengesloten en bij sommige providers die zo'n SIP lijn leveren is dan de afstelling heel kritisch.  Als de test van Waqqas werkt, dan is er niet veel aan jouw aan te passen. Maar dat zal ook voor de Rabobank zo zijn. Een (prepaid) mobiel is dan nog een optie. Het is inmiddels een wat achterhaalt systeem om via DTMF je bankzaken te doen. 

Tja, dan stuurt joiw telefoon en Odido wel de juiste informatie naar de andere kant. Soms zie je wel eens dat een belcomputer, zoals de Rabobank, op SIP is aaneengesloten en bij sommige providers die zo'n SIP lijn leveren is dan de afstelling heel kritisch.  Als de test van Waqqas werkt, dan is er niet veel aan jouw aan te passen. Maar dat zal ook voor de Rabobank zijn. Een (prepaid) mobiel is dan nog een optie. Het is inmiddels een wat achterhaalt systeem om via DTMF je bankzaken te doen. 

@eric Zolang het wordt aangeboden is het niet achterhaald (met een d), misschien ouderwets maar dat is anders.

Wat bedoel je met afstelling is heel kritisch?
Dit antwoord vind ik niet voldoende voor ‘Beantwoord’.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@tmklant22 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kan mij goed voorstellen dat je deze functie graag weer ziet werken. Ik wil je heel graag helpen, maar ik vermoed dat dit niet binnen ons domein ligt. 

Lukt het wel om te bellen/gebeld te worden door andere nummers of ervaar je daar ook problemen mee? Je kan eventueel proberen om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het modem een herstart te geven. Mocht dit niet werken dan adviseer ik toch om nog eens contact op te nemen met de Rabobank. 

Echter als ik @Waqqas verhaal zo lees, begrijp ik dat de oplossing ook niet per se bij hen ligt. Hoe dan ook, mocht ik iets kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido Bellen en gebeld worden gaat goed.

We hebben al contact gehad met de bank. De bank heeft zelf succesvol getest.

Zoals gezegd gaat het met het mobiele toestel van een kennis ook goed.

Wij hebben zelf alleen een vaste lijn.

Weet jij hoe ik mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen zet?

Het is een ptt vox 500:

telefoon

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat is een toestel wat je alleen nog terugvind in een museum. Release jaar 1989, het is nu 35 jaar later. Maar als je belt naar 085-7732598 , dan doet deze het wel, dus Odido is OK, het toestel is OK, maar misschien is de DTMF toonlengte (te)kort voor de Rabobank SIP aansluiting. Allemaal heel lastig te achterhalen, vandaar: Tijd voor een toestel update!

 

@eric we hebben ook een wat moderner draadloos toestel, maar die doet het helaas ook niet meer.

Zoals gezegd werkte het tot een maand geleden wel.

Alleen geen idee waar er wat veranderd is.

Zou je me kunnen vertellen waar ik wat meer kan lezen over DTMF en SIP aansluitingen?

Als een toestel update zou helpen is dat zeker een optie, dus ik ga kijken of ik dat kan testen.

Dank voor het meedenken.

Dit is het andere toestel dat we gebruiken:

 

Reageer