Skip to main content

Beste T mobile, 

Graag zouden we het kunnen ontvangen van wisselgesprekken uitgezet willen hebben op de vaste telefonie.

Zou u dit voor ons in orde kunnen maken.

Mvg Erik

Hallo @Erik35 

Welke telefoon heb je? Meestal is dit iets wat je zelf kunt uitschakelen.


Beste T mobile, 

Graag zouden we het kunnen ontvangen van wisselgesprekken uitgezet willen hebben op de vaste telefonie.

Zou u dit voor ons in orde kunnen maken.

Mvg Erik

 

Hallo @Waqqas,

Siemens gigaset. Maar deze functie moet bij t mobile uitgezet worden. Dit is helaas geen telefoon instelling. Dus hoop dat een moderator hierop reageert.


@Erik35 

Zie dit voorbeeld, welke model/type heb jij?


@Erik35

Zie dit voorbeeld, welke model/type heb jij?

@Waqqas 

De a400a.

Maar dit moet echt vanuit de provider (t-mobile) uitgezet worden. Dus hoop dat hier een moderator op reageert. Kun jij dit doorgeven @Waqqas?


Hey @Erik35, ik had je graag willen verblijden met een goed antwoord maar jammer genoeg ondersteunen wij deze optie niet. Ik kan het daarom niet voor je in- of uitschakelen.


Hey @Tommie,

 

Dat is een eerlijk antwoord wat ik ook erg waardeer. Dan zullen we hier ons toch bij neer moeten leggen. Bedankt!!


@Erik35

Kijk even goed in de handleiding van de Gigaset of je iets kan vinden over wisselgesprek of call waiting oid.


@Waqqas  dat heb ik gedaan maar dat is helaas geen instelling bij de a400a.


En een “domme” actie uitvoeren en proberen uit te schakelen zoals dit bij mobiel gebeurt?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/hoe-werkt-wisselgesprek-enof-dubbelgesprek/000217137

Niet geschoten is altijd mis 😆


@yalerta  dat had ik zelf al geprobeerd voordat ik hier deze vraag stelde. Maar heel scherp van je. Helaas werkt dit niet bij vaste telefonie.


@Erik35 

In de persoonlijke t-mobile omgeving bij telefonie ook geen vinkje te plaatsen of weg te nemen?

Zelf geen vast abo via T-mobile meer dus ontbreekt dit op mijn “my.t-mobile” pagina's


@yalerta  nee helaas. Zijn wel een aantal instellingen maar helaas niet voor wisselgesprek.


Vreemde situatie.

Tmobiel zegt via moderator @Tommie dat ze dit niet aanbieden en ondersteunen. En iets wat er niet is kun je niet Aan of Uit zetten.

De handleiding van de Gigaset A400A toont nergens de optie om dit aan of uit te zetten.

????

@Erik35 wat precies ervaar je of waarom denk je dat het AAN staat?

Zoiets als een gesprek actief hebben waarna het drukken op de groene toets er de mogelijkheid is om een ander gesprek te beginnen?

Bij de Gigaset (dect) toestellen kan er wel INTERN doorverbonden worden. Intern mee luisteren is ook ergens als optie te activeren


@yalerta inderdaad via de a400a is dit ook niet aan of uit te zetten. 

 

Wat we ervaren is als je een gesprek aan het voeren bent en er wordt extern naar het vaste nummer gebeld krijg je een 2de gesprek binnen. De vraag was of dit uit gezet kon worden, als er dan van buitenaf gebeld wordt dat bij die genen een gesprektoon hoorbaar is. Maar helaas is dit geen optie bij T-mobile wat @Tommie ook heeft aangegeven.


Ik heb hetzelfde issue: ik wil wisselgesprek op mijn vaste telefonie ook graag uitzetten en ben hierover al enige tijd in gesprek met T-Mobile klantenservice. Ook ik heb een Gigaset (type C610A) en hier kun je wisselgesprek uitzetten, maar dit gebeurt dan door een code naar het vaste netwerk te sturen, waarmee dus in het vaste netwerk wisselgesprek wordt uitgezet. Deze code zou ook gewoon als telefoonnummer gebeld kunnen worden voor hetzelfde resultaat.

Ik weet zeker, dat in het verleden wisselgesprek uit stond. T-Mobile heeft dit dus blijkbaar op enig moment aangezet zonder (voor zover mij bekend) de gebruikers te informeren

Ik heb ook getest met enkel een 30-jaar oud PTT toestel op de lijn en ook bij gebruik van dit toestel staat wisselgesprek gewoon aan. Dus lijkt met dat het wisselgesprek dus echt in het T-Mobile netwerk geactiveerd is.

 

Het antwoord van de T-Mobile operator @Tommie namelijk “wij ondersteunen deze optie niet” is verwarrend. Want wat bedoelen ze hier precies mee, optie 1 of optie 2 (zie hieronder)?

1   “Wij ondersteunen de functionaliteit wisselgesprek niet”
In dat geval klopt het antwoord niet, want zoals blijkt uit hetgeen hierboven vermeld is wisselgesprek wel degelijk (mogelijk zonder dat T-Mobile dit zelf weet) aktief op het netwerk. Ook als er enkel een 30-jaar oud toestel is aangesloten.

2   “Wij ondersteunen het uit en aanzetten van wisselgesprek niet”
In dat geval betekent dit dat alle T-Mobile klanten verplicht wisselgesprek moeten gebruiken en dat dit niet veranderd kan worden. Dit lijk me dan iets wat door T-Mobile opgepakt zou moet worden zodat wisselgesprek door de klant zelf (of eventueel op verzoek van de klant door T-Mobile) uitgezet kan worden.


Beste @Harry8,

 

Ik denk inderdaad dat @Tommie optie 2 bedoeld. Hopelijk gaat T-mobile hier mee aan de slag om hier toch een optie voor te maken in my t mobile. Wellicht dat @Tommie deze aanvraag/suggestie in behandeling kan laten nemen?


Hey @Erik35 & @Harry8, ik heb het toch voor de zekerheid doorgezet naar onze techneuten. Ze kwamen namelijk terug op hun eerste reactie, zie mijn vorige reactie, dat er wellicht wel iets mogelijk zou kunnen zijn. Hopelijk kunnen ze dit inderdaad uitschakelen. Wordt vervolgd! 


Hoi @Tommie,

 

Oké, dat is heel goed nieuws. We worden graag op de hoogte gehouden. Wellicht dat het dan misschien ook een idee is om dit in my t-mobile een optie te laten zijn zodat iedereen dit zelf aan en uit kan zetten in de toekomst.


Bedankt @Tommie, zoals @Erik35 al aangeeft worden we graag op regelmatige basis op de hoogte gehouden.


@Erik35 & @Harry8, ik houd de case elke dag in de gaten voor jullie. Zodra ik antwoord heb zal ik dat direct aan jullie weten!


Hey @Erik35 & @Harry8, ik heb antwoord terug van onze techneuten. Ze hebben er nogmaals naar gekeken maar komen jammer genoeg tot dezelfde conclusie.

 

Klant kan dit zelf uit zetten via het telefoon toestel zelf.
Dit kunnen wij niet doen.
T-Mobile Thuis ondersteund deze functie ook niet.

 

Ik had jullie graag willen verblijden met een ander antwoord maar die heb ik op dit moment niet. Het is de echt in de handen van het toestel zelf.


Beste @Tommie
cc ​​​@Erik35 

Ik verbaas me zeer over dit antwoord (zachtjes uitgedrukt).
Het lijkt er sterk op dat T-Mobile “geen zin heeft om dit op te lossen" en ik voel me eerlijk gezegd (wederom) met een kluitje in het riet gestuurd.

Laat ik mijn vraag anders formuleren:
Ik gebruik nu het oude 30-jaar oude PTT-toestel, dit is het enige toestel wat op de lijn zit en verder helemaal niets. Met dit toestel als enige op de lijn is “wisselgesprek” nog steeds geactiveerd. In dit toestel (30 jaar oud) zit geen enkele “intelligentie", alleen de toetsen om het nummer te draaien en de # en @ toets, verder helemaal niets.
Mijn vraag dus: Hoe moet ik, met deze configuratie  (dus alleen het 30-jaar oude toestel op de lijn), wisselgesprek uitzetten? Dus welke akties moet ik uitvoeren?

n.b. bij jullie collega-providers zoals Ziggo kun je wisselgesprek gewoon uitzetten door een speciale code in te toetsen (deze code dus opbellen als ware het een telefoonnummer). Op een gelijke manier zoals het ook op het T-Mobile Mobile(!) netwerk gaat.

Bij voor baat dank voor je reaktie,

 

 


@Tommie en @Harry8

 

Eerst waren wij ook bij Ziggo waar dit zeker wel een optie is. Daarom zoals @Harry8 aangeeft is dit zeer opmerkelijk dat t mobile dat niet ondersteund. Anno 2023 lijkt het erop dat T-mobile met de vaste telefonie dus zeker achterloopt in de markt op dit gebied. Wellicht dat hier toch aan gewerkt moet worde om dit op een lijn te trekken met andere telecom aanbieders voor de vaste diensten.

 

Hierbij de link van ziggo hoe je dit aan en uit kan zetten:: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek#:~:text=Hoor%20je%20bij%20je%20vaste,Dan%20staat%20wisselgesprek%20aan.&text=Wil%20je%20Wisselgesprek%20weer%20uitzetten,43%23%20op%20je%20vaste%20telefoon.

 


Belangrijk gegeven in de link naar de Ziggo optie

“ wisselgesprek staat standaard UIT “

 


@Tommie

Hoi Tommie, zou je graag kunnen reageren op mijn vraag in mijn laatste bericht van 2 augustus?

Alvast bedankt voor je reaktie.


Reageer