Skip to main content

Beste,

 

Sinds enkele maanden zijn wij overgestapt naar glasvezel van Odido. We hebben een abonnement voor internet en TV. Wij hebben een alarminstallatie die bij melding uitbelt naar ons mobiele nummer. Omdat we geen vast bellen meer hebben geeft het alarm een foutmelding en kunnen we deze niet gebruiken. 

Van diegene die het alarm heeft geïnstalleerd begrepen we dat het mogelijk moet zijn het alarm via voIP zodanig aan te sluiten dat het alarm via internet kan uitbellen.

Het is ons alleen niet duidelijk hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen. is daar misschien een advies in te geven?

 

Vriendelijk bedankt,

 

Fam. Bakker

Hiervoor heb je dus een voipdienst nodig. Odido biedt dat onder de noemer 'vastbellen' en is het meest gemakkelijk als je weinig IT ervaring hebt. Je kunt jouw alarmcentrale gewoon met ern telefoonkabel aan de Odido router koppelen. 

Msar er zijn ook andere voipdienst aanbieders die je dan ook kunnen helpen met alle voip settings due je dan in de alarmcentrale moet programmeren. 


Reageer