Skip to main content
Beantwoord

instelling modem en vast bellen en login community

  • 29 June 2024
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Vaag, ik heb op mijn account een sipwachtwoord aan kunnen maken maar ik krijg van de Fritzbox (5590) de melding:

Aanmelding van het internetnummer “gebruikersnaam” niet geslaagd. Remote site meldt oorzaak 401

Ik heb die gebruikersnaam eens vervangen door mijn telefoon nummer maar dat gaf hetzelfde resultaat..

het scriptje werkt op geleverde modem wel maar krijg de melding “geen gegevens voor fon1 en fon 2. De modem is een zyxel T54

Ik kan zowiezo niets met dat modem want ik kom er niet in. Combinatie gebruikersnaam en wachtwoord werkt niet. Ook niet na een reset

Nu werkt mijn eerste inlog hier ook niet meer. op een of andere manier ging het met het aanmaken van het account mis. Wachtwoord vergeten aanklikken was vergeefs… of de reactie duurt lang heel lang.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Laskarzewski,

De 401-melding kan kloppen, want door een bug in Mijn Odido wordt er iets anders ingesteld dan je hebt ingevuld. De overige gegevens moeten wel precies kloppen: je gebruikersnaam (je klantnummer gevolgd door Pxxx), de server voip.t-mobilethuis.nl en poort 5060. Voorlopig zal het dus met mijn script moeten, maar je bent al de tweede in korte tijd die problemen heeft met het script. Daarom ben ik benieuwd wat er precies misgaat. Als je de Zyxel aansluit, kun je daarmee wel bellen? Gaat na het opstarten het telefoonlampje branden. Dan weet ik of de gegevens wel juist naar de Zyxel gestuurd worden of dat er administratief iets niet in orde is. Ik hoor het graag!

Hoi @Laskarzewski,

De 401-melding kan kloppen, want door een bug in Mijn Odido wordt er iets anders ingesteld dan je hebt ingevuld. De overige gegevens moeten wel precies kloppen: je gebruikersnaam (je klantnummer gevolgd door Pxxx), de server voip.t-mobilethuis.nl en poort 5060. Voorlopig zal het dus met mijn script moeten, maar je bent al de tweede in korte tijd die problemen heeft met het script. Daarom ben ik benieuwd wat er precies misgaat. Als je de Zyxel aansluit, kun je daarmee wel bellen? Gaat na het opstarten het telefoonlampje branden. Dan weet ik of de gegevens wel juist naar de Zyxel gestuurd worden of dat er administratief iets niet in orde is. Ik hoor het graag!

Als ik de zyxel aansluit kan ik gewoon bellen en gebeld worden. Als ik dan het script draai meld deze dat er geen gegevens gevonden zijn voor fon1 en fon 2.

Helaas kan ik die zyxel niet laten zitten. Ik kom niet in de modem met de gegevens die op die stickers staan. Portforwarding is een must voor mijn zoon die vanaf zijn werk bij zijn servertje moet kunnen. De 3d printer hoor ik ook regelmatig ronken als hij op het werk is. ik heb dan ook 2 poorten voor hem en 1 poort voor mij ingesteld. Behalve dat is een vast ip adres voor een aantal items ook handig. Dit is via de mac-adressen geregeld in de modem.

Dus als ik met de modem ga stoeien is dat als zoonlief geen zaken thuis moet regelen op zijn werk en ik vrij heb, meestal dinsdag en donderdag en/of vrijdag overdag.

Ik kan die poort 5060 trouwens niet instellen in de fritzbox? vreemd. Die voipservers staan beide op voip.t-mobilethuis.nl.

herstel, 5060 staat standaard open voor voip

de gebruikersnaam is niet mijn gebruikersnaam heb ik uit mijn odido gekopieerd en geplakt. Deze klopt volgens de dames van de klantenservice.

AVM heeft in de fritzbox de provider odido staan. als ik de gegevens handmatig invul zie ik bij controle odido staan.

Reputatie 7
Badge +6

@Laskarzewski Ik wil graag uitzoeken waar het fout gaat met mijn script. Ik stuur je even een privébericht met wat meer informatie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Laskarzewski, we kunnen je een wachtwoord toesturen zodat het weer werkt. Stuur @Demi van Odido een privébericht, dan pakt zij het morgen met je op! 😊

Reageer