Skip to main content
Beantwoord

Cheapconnect nummer aanmelden werkt niet meer met fritzbox

  • 4 June 2024
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Tot een paar dagen geleden was ik een tevreden gebruiker van een cheapconnect account met mijn frizbox 4060 op odido glasvezel. Ik heb dit redelijk eenvoudig aan de praat gekregen en het werkt al dik een jaar prima. Tot 31 mei…..

In de log van mijn fritzbox kan ik zien dat er geen connectie meer gemaakt kan worden. Ik zie de volgende fout: “Aanmelding van nummer xxxxx is niet geslaagd. Oorzaak: Remote site antwoord niet. Tijd overschreden.”

Iets lijkt de verbinding in de weg te staan. Odido helpdesk ziet niets want geen standaard zyxel modem. Dat aankoppelen heeft ook geen zin want internet werkt prima. Cheapconnect ziet ook niets geks….

glasvezelkastje, fritzboxrouter opnieuw opgestart…. Niets… Hoe kan dit ineens stoppen met werken? Iemand ideeën?

4 reacties

Reputatie 4

Op een of andere gekke manier doet odido wat vreemds met de standaard voip poort (5060), je kunt hem vanaf de zyxel wel doorsturen naar een ander apparaat maar als je een eigen apparaat direct achter de convertor hangt dan wordt 5060 vrij snel geblokkeerd.

Cheapconnect ondersteund echter nog meer poorten alleen is dat in de fritzbox niet heel makkelijk aan te passen.
Zie het volgende artikel even hoe dat te doen is:
 

 

Bedankt Jaapje78!

 

De “Gebruik een willekeurige poort voor de SIP-dienst van de FRITZ!Box naar de SIP-registrar” was voor mij voldoende. Ik heb weer connectie! Goed om te weten dat er ook nog een andere mogelijkheid is. De vink oplossing voelt nu beter dan in een export file zitten hacken en weer uploaden.

Vreemd dat het ineens niet meer werkte, maar fijn dat het is opgelost.

Reputatie 4

Bedankt Jaapje78!

 

De “Gebruik een willekeurige poort voor de SIP-dienst van de FRITZ!Box naar de SIP-registrar” was voor mij voldoende. Ik heb weer connectie! Goed om te weten dat er ook nog een andere mogelijkheid is. De vink oplossing voelt nu beter dan in een export file zitten hacken en weer uploaden.

Vreemd dat het ineens niet meer werkte, maar fijn dat het is opgelost.

Dat klinkt als een makkelijkere oplossing ja. Net nog even gecheckt maar die optie heeft mijn fritz niet helaas, ook voor mij goed om te weten dat er in sommige boxen nog een nettere oplossing is.

Reputatie 7
Badge +5

Tot een paar dagen geleden was ik een tevreden gebruiker van een cheapconnect account met mijn frizbox 4060 op odido glasvezel. Ik heb dit redelijk eenvoudig aan de praat gekregen en het werkt al dik een jaar prima. Tot 31 mei…..

Oke dat het inmiddels opgelost is. Bij de omschrijving van 1 jaar dacht ik in eerste instantie aan de jaarlijkse bijdrage die verlopen was 😀
Bij CC is het uitschakelen een geautomatiseerd proces waar zelfs geen dag respijt aanwezig is.

Reageer