Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Ik heb geen internet / wifi. Opnieuw opstarten heeft niet geholpen
Vandaag is internet en tv van Odido geïnstalleerd. Hiervoor hadden we internet en tv via XS4all. Destijds hadden we een modem. Mijn broer installeerde toen ook een asus router.TV en mobiel werken allemaal via het netwerk. Echter de printer werkt niet (Brother MCF-J5740DW). Op de printer kan ik wel via WLAN het netwerk vinden en wachtwoord invullen, echter op laptop blijft de printer op offline staan.De installateur heeft de Odido router uitgeschakeld omdat de Asus router volgens hem veel sterker is en beter werkt. Wie heeft de gouden tip om onze printer aan de praat te krijgen?We hebben zelf nauwelijks kennis van netwerken en dergelijke dus eventuele tips graag in ‘jip en janneke’ beschrijving ;-).
Ik zie meerdere topics voorbij komen dat de Zyxel T50 modem verouderd is en niet meer ondersteunt wordt ik zou daarom ook graag willen vragen of mijn modem ook vervangen kan worden als ik het goed begrijp moet ik dan een T54 modem hebben in verband met mijn DSL verbinding.
odido heeft mijn contract verlengd met 2 jaar zonder mijn weten.voor dit alles al een tijd problemen met internet thuis, ze hebben een nieuwe router geplaats en hierdoor werd het internet alleen maar slechter. daar vandaag ook over gebeld en word over 2 dagen pas teruggebeld, terwijl de wifi bijna niks doet. begin deze week contact gehad met een medewerker, die kon niks voor mij betekenen en moest een klacht indienen, dit direct online gedaan. vandaag een mail gekregen dat ze het niet in de mail konden behandelen of ik ze wilde bellen. nu heb ik gebeld en zeggen ze dat van hun kant alles goed is, dat ze alles hebben gedaan. en dat ik het zelf (om half 12 savonds) het online heb verlengd. dit heb ik zeker niet gedaan.(hier ook nooit een contract voor 2 jaar)het enige wat ik zou kunnen doen is en afkoopsom betalen van 385 euro.dit is belachelijk en zou graag een ontbinding van contract willen.
ik heb sinds gisteren Odido glasvezel, met versterkers voor in mn prktijk in de tuin. Maar de versterker werkt niet, hoe los ik dit op?
Ik kan de website https://inloggen.rws.nl niet bereiken via de Wifi thuis. Een andere website van dezelfde klant is wel bereikbaar. Als ik de hotspot gebruik van mijn mobiel die via 5G verbonden is, is de website wel bereikbaar.Ik heb de router al eens gereset, zonder resultaat. Andere browser gebruikt, zonder resultaat. Laptop opgestart in veilige modus, zonder resultaat website toegevoegd aan vertrouwde websites in de internet options, ook zonder resultaatIk denk dat dit ergens in het Odido netwerk verkeerd gaat.Wie kan mij helpen, want met de Odido klantenservice kom ik er niet uit.
Ik heb een T-56 van Odido. Werkt an sich ok-ish maar kan geen gebruik maken van NAT hairpin. Ik heb een eigen server en wil dit wel (best wel harde eis) en niet met een extra Pi moeten werken.Zyxel heeft het wel in hun default firmware ingebouwd weet ik.Heeft Odido dit zelf uitgeschakeld of is er een setting die ik over het hoofd zie? Of kan dit door een Odido (moderator) alsnog ingeschakeld worden op afstand als dit standaard uit staat?
Zojuist mijn nieuwe Fritzbox 5590 XGS-PON aangesloten.Modem IDAVMG7B710F06Kunnen jullie deze activeren, mag elk moment uitgevoerd worden.Dank alvastHenk Burggraaf
Ik heb een netgate 2100 geplaatst ipv de Odido router. Van 300 etc, alles werkt. Wat ik nu mis is de wifi van de t56. ik heb die t56 geplaatst achter de netgate via LAN4 , die ik afgeschermd heb dmv een andere ip range. de t56 staat nu bij lan op 192.168.2.1. Dit is bewust gedaan zodat beide netwerken los van elkaar kunnen werken maar niet elkaar zien. De netgate lan4 staat op dhcp met 192.168.2.x . Maar er is geen internet mogelijk. WAN --->Netgate -→ LAN4 192.186.2.X → WAN T56 ….. X geen verbinding.zie ik iets over het hoofd ?
Sinds vandaag ontvang ik geen e-mails meer op mijn externe mailadressen.Deze zitten in een eigen server (beheerd door een ICT bedrijf lokaal) en draaien meerdere domeinen + mailadressen op.Dit heeft altijd goed gewerkt en van gister tot vandaag werkt dit ineens niet meer.Deze hebben altijd goed ingesteld gestaan via IMAP (outlook app, MAC) en is niks aan veranderd.Ook via de webmail (https://c1108469.sgvps.net/webmail/log-in) kan ik via mijn glasvezelverbinding hier niet meer mee verbinden en laadt deze pagina niet eensOp het moment dat ik op mijn mobiele 5G verbinding van Vodafone ga werkt alles zoals het hoort.Het ict bedrijf geeft aan niks gewijzigd te hebben in firewall of protocollen.Odido klantenservice snapt er zelf volgens mij ook niks van en vraagt alleen maar om de basis stappen uit te voeren (router resetten etc.)Conclusie:Mijn externe mailserver werkt bij iedereen en overal op elk netwerk, behalve bij mij thuis via de odido glasvezel aansluiten. Iemand een idee hoe dit op t
Gisteren is mijn nieuwe glasvezel internetverbinding met T56 modem geïnstalleerd. Het internet werkte direct naar verwachting, maar ik ben wel tegen een printerprobleem aangelopen. Met mijn Canon GX6050 printer kan ik niet printen maar wel een testpagina afdrukken. Bij de document scanfunctie van de printer zie ik wel mijn laptop als doel staan, die de printer dus wel ziet en het gescande document komt ook aan op de laptop. De printer is met een kabel op de T56 aangesloten en de laptop is via WiFi met de T56 verbonden. De printer heeft altijd op dezelfde wijze via een router met de laptop gewerkt. Wie weet raad?
Beste community team, Ik start even een nieuw topic aangezien dit een ander probleem is dan waar ik mijn vorige topic over ben begonnen. Tijdens het installeren van mijn eigen hardware op het netwerk heb ik ontdekt dat mijn internetverkeer over VLAN 801 binnenkomt in plaats van VLAN 300. Het lijkt mij dat dit niet helemaal de bedoeling is aangezien ik VLAN 801 nergens terug kan vinden in de documentatie of dit forum. Wat handig is om hierbij te vermelden is dat al het verkeer dat terug komt over VLAN 801 binnenkomt. Wanneer ik een DHCP Discover pakket verstuur naar WAN over VLAN 300 komt deze terug met een DHCP Offer op VLAN 801. Ik verwacht dat dit probleem plaatselijk is en dat er gewoon een switch bij mij in de wijkcentrale niet helemaal goed geconfigureerd staat. Is er hier een Odido medewerker die in staat is om dit vanuit jullie kant te bekijken? Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik dat graag. Alle hulp wordt gewaardeerd. Met vriendelijke groet,Luca.
Goedendag Ik heb net een internet abonnement afgesloten maar het moest verlengt worden en voor de actie die er nu is is zag nergens verlengen staan en in de winkel is het te druk
Hoe kan ik op de ZyXel EX5601-T1 de Mac filter instellen? Onder beveiliging zie ik de optie niet staan.
Hoi allemaal,Ik wil graag upgraden naar het 2 Gbit glasvezelpakket van Odido, maar op dit moment heb ik nog een AON-aansluiting met 1gbit verbinding. In Mijn Odido kon ik de upgrade zelf niet uitvoeren, terwijl de postcodecheck wél aangaf dat er snelheden tot 8 Gbit beschikbaar zijn op mijn adres. Daarom heb ik contact opgenomen met Odido via X. Daar konden ze de upgrade niet via de normale weg uitvoeren, dus is er een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Ik wacht nog op hun reactie.In de tussentijd ben ik benieuwd of andere klanten (of moderators) ervaring hebben met een soortgelijke situatie. Zoals ik het begreep, gaat het bij mij om een glasvezel PTP-aansluiting van VolkerWessels Telecom (nu Hanab), aangelegd rond 2019–2020.Klopt het dat mijn aansluiting omgezet moet worden naar XGS-PON, zowel in de centrale als thuis? En hoe lang duurde dat bij jullie?Alvast bedankt voor het meedenken
Hierbij verzoek om mijn modem router naar de nieuwste firmware te updaten voor de Zyxel T-56.Dit in verband met het verbinden van mijn google nest deurbel, het updaten van de router is een van de laatste manieren die ik kan proberen :)Dit gaat om update B10GroetjesBart Stolwijk
Ik heb een fritzbox 5590 fiber met een XGS-PON module maar het activeren lukt niet meerdere keren gebeld met odido om het nummer door te geven ( PON ) nummer maar hij activeert hem niet kan het zijn dat ik de verkeerde glasvezel kabel gebruik ????? ( twee x groen groot )
Hi! I have the exact same issue as @Vasilii here. I previously had Ziggo modem on which I’ve had 2 wired machines (running Proxmox servers), main WiFi network and guest WiFi network. Previously with Ziggo’s modem I was able connect between the devices on the main WiFi network and the wired machines without any issues, out of the box. Now I got a Zyxel DX5401-B1, which seems to block somehow the connection from the WiFi to the wired devices - `ping -c 3 <IP>` fails. The two wired machines can see each other though, the ping from one machine to the other works.I have put the firewall to the lowest. I just got the modem out of the box and have not done any other custom settings, only enabling guest network and changing wifi names and passwords. @Vasilii I do not know if you get any notifications about mentions of you, but in the chance you do, have you solved the issue?
Goedemiddag, ik heb inmiddels diverse posts hierover gelezen maar ik mis wat specifieke informatie. Ok, ik zal eerst moeten controleren of AON wel geschikt is voor mijn Odido internet verbinding, maar om dat simpelweg te controleren moet je wel signaal hebben. Aangezien Odido alsook Fritzbox optische kabels meestuurt dacht ik dat wel even te kunnen testen. Echter, wat blijkt. Om mijn Fritzbox via de AON SFP aan te kunnen sluiten blijk ik een Hybrid Patch Cable nodig te hebben, oftwel een coupler genaamd. Zover ik heb begrepen is dat een kabeltje dat een SC/APC connector heeft aan de ene zijde en een LC/APC connector aan de andere zijde. Of kan het ook nog op een andere wijze. Ik weet dat er community leden zijn die de 5690 Pro rechtstreeks hebben aangesloten maar ben dan wel benieuwd hoe dan precies. Ik ben geen glasvezelkabel expert en je moet al zo voorzichtig zijn met die dingen. Graag wat advies hierover omdat ik teveel problemen in mijn netwerk ervaar met de bijgeleverde Zyxel T56
Ik kijk prima tv op mijn glasvezel connectie, maar wanneer ik op mijn laptop op dat moment een docker image download dan stopt gewoon de tv. Toen ik nog op ADSL zat had ik hier nooit last van. Wat kan ik doen? Ik ben geregeld bezig met docker images maken, uploaden naar mijn registry, maar gebruik ze ook zelf op mijn home lab, dus er worden nogal eens wat zaken bijgewerkt. En elke keer hapert het beeld op mijn tv via de settopbox. Bijzonder irritant. Ik had eigenlijk verwacht dat tv verkeer een QoS zou hebben op de modem?
Beste, Binnenkort krijg ik glasvezel en nu wil ik graag mijn eigen Cudy WR11000 router blijven gebruiken.Nu zag ik in een ander topic dat ik dan in mijn router het volgende moet instellen:Bij LAN-IPTV VID 300.Nu zie ik in mijn router de volgende instellingen staan (zie screenshot) Moet ik dan bij IPTV VLAN ID 300 invullen, alles herstarten en dan ben ik klaar?Alvast bedankt.
Ik ben al een hele avond/nacht bezig geweest om de odido modem weg te halen en de fritzbox in te stellen.Bij de fritzbox heb ik internet toegang Odido gekozen, bij thuisnetwerk heb ik IP client gekozen. Hier kan je een eigen IP range opgeven en dacht deze het ip xxx.xxx.88.2 twee te geven, zodat de mikrotik en fritzbox hetzelfde range zouden hebben. Dit lukte niet omdat de fritzbox aangaf buiten DHCP bereik te zitten.Toen kwam Gemini met het heldere idee om een vlan 300 te maken….Nu voor mijn beeldvorming moet dit netwerk in dezelfde IP range zitten om de dubbele NAT te vermijden of mag (wat fritzbox nu doet) het ip 192.168.178.xx geven en je eigen lokale netwerk op de 88 range zitten zonder dan je DNS of NAT restricties geeft. De vraag is moet ik een vlan 300 maken of moet ik ip-client kiezen en de fritzbox gegeven IP 192.168.178.23 accepteren en verder mijn netwerk met 88 verder bouwen.Ik heb de Fritzbox gekocht omdat wij een huistelefoon hebben en deze anders niet aangesloten konden
Hello,First of all orry for posting in English on a Dutch Forum :(.Seems I have a problem with my T56, a problem I saw someone talk about before ( I copied the title since it's exactly my experience as well)Symptoms, which have started recently without any major changes on the network: I notice my internet connection dropping ( devices no longer work over WIFI )I try logging into the modem to reboot it ( lazy enough to not go to it fizicaly)Web Portal does not load at all.I power cycle it and then it magically works.I checked system logs for possible issues ( none found).The issue happens once in a while ( few days apart) at randome time frames. I tried increasing the DHCP Lease time to 30 days, in case it's getting congested on renewal and there's a CPU Overload, it did not healp.Calling in with Tech Support landded me with a unsuported Access Point on Port3 with too many clients connected ( over 18). Apparently a Deco Access point is not supported by Oddido equipment. Now I am unsur
Hi, My internet connection stopped working this evening. I tried rebooting the Huawei device and the modem, and hard resetting the modem, but no luck. The PON light in the Huawei device is blinking in green. No light in seen on the LOS light. The LAN light is on when I turn on the router. I believe this indicates some connection error with the network outside…Any help is welcome.Best regards,
Hoi ik wil me eigen ont gebruiken wie van odido kan mij eigen ont registreren telefonisch of ze begrijpen niet of weten niet hoe
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.