Skip to main content

Beste odido medewerker/medewerkster,

Inmiddels heb ik de deurbel in mijn Home app staan doordat ik even een hotspot had aangemaakt die identiek is aan de naam van de wifiverbindig.

Echter de verbinding komt alsnog niet tot stand. Kunnen jullie mij verder helpen en in eens kijken wat er misgaat?

Ik hoor graag!

Hi ​@GHX, goed dat je dit laat weten! Dit gaan we oplossen. Ik zou graag wat aanpassingen binnen jouw netwerk willen maken. Zo wil ik de bandsteering uitzetten zodat je twee losse netwerken hebt (2.4Ghz voor de camera en 5Ghz), wil ik WPA3 uitzetten etc. Mag ik dit in orde maken? Mocht het geen verschil maken kunnen we het altijd nog terug zetten. Laat het weten, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Uiteraard ​@Cheyenne van Odido dat is prima. Laat je mij weten wat ik dan moet doen erna? Dus welk netwerk in dan moet gebruiken?

Hoor graag van je

Thanks ​@GHX, ik heb de aanpassing gemaakt. Test het over minimaal 10 minuten. Zorg dat de camera helemaal uit is geweest en verbind daarna met het netwerk waar géén 5Ghz achterstaat. De rest van de apparaten kun je verdelen over de 2.4Ghz en de 5Ghz netwerken. Ik ben benieuwd of het nu wel lukt, laat het weten!

Thanks ​@GHX, ik heb de aanpassing gemaakt. Test het over minimaal 10 minuten. Zorg dat de camera helemaal uit is geweest en verbind daarna met het netwerk waar géén 5Ghz achterstaat. De rest van de apparaten kun je verdelen over de 2.4Ghz en de 5Ghz netwerken. Ik ben benieuwd of het nu wel lukt, laat het weten!

@Cheyenne van Odido helaas werk het niet, heb overigens al je instructies gevolgd. Heb je een andere oplossing wellicht?

Hi ​@GHX, dat is jammer. In dat geval wijs ik je graag naar een andere workaround:

1.Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Dit moet helpen!

@Cheyenne van Odido dit had ik al geprobeerd. Ik kan hiermee de camera toevoegen aan home. Maar erna is er geen verbinding meer, dus de camera trapt er niet in helaas...

Kan je precies uitleggen na welke stap het misgaat ​@GHX?  

@Tom de deurbel/camera kan ik inderdaad toevoegen mbv hotspot. Echter erna maakt de bel/camera geen verbinding zodat je geen beelden kunt zien of bellen. Dus gaat alsnog fout in de verbinding via de router

Maar heeft de hotspot dezelfde SSID (wifi netwerknaam) + wachtwoord als die van het modem ​@GHX? Schakel je het modem uit als je hem verbindt met de hotspot en pas weer in nadat je je telefoon hebt uitgeschakeld? Laat hem wel verbonden met de hotspot. 

Reageer