Skip to main content
  • 1,882 Topics
  • 18,351 Reacties
1882 Topics
Formal Complaint Regarding Service Disruption
I am writing to formally complain about the recent disruption to my internet service, which occurred on May 24th in the area of 2013 WP. We have been told over the phone by your customer service employees that this disruption was caused by an accidental line cut by KPN. Despite this, neither KPN nor Odido has taken responsibility for restoring our service. As a loyal customer of Odido, I find it unacceptable to be without a connection for over a week with no timeline or assignment to fix the situation. My internet connection is essential for work and home security, and the prolonged outage has caused significant inconvenience. According to Dutch Consumer Protection Law (Consumentenrecht), I have the right to receive the service as agreed upon in my contract with Odido. This includes timely resolution of service disruptions and compensation for any prolonged outages. The failure to restore my service in a reasonable timeframe and the lack of responsibility taken by both companies is a violation of these consumer rights. I urge Odido to prioritize this issue and coordinate with KPN to restore my service immediately. I also request a clear timeline for resolution and compensation for the days I have been without service. If this issue is not resolved promptly, I will have no choice but to escalate my complaint to relevant consumer protection authorities, such as ConsuWijzer and the Telecommunications Dispute Committee (Geschillencommissie Telecommunicatiediensten). I look forward to your prompt response and a swift resolution to this matter.
Poorten gesloten voor de PS5
https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/playstation-problemen-met-online-services-359271?tid=359271&postid=1765832#post1765832 Op verzoek van Sushmita van de klantenservice Odido moest ik een nieuwe topic starten. Zie bovenstaande link voor de eerder communicatie en onderstaande de laatste reactie. Aanvulling de UPnP vinkjes uitzetten heeft geen zin gehad. Tommie.Test via de URL had ik reeds uitgevoerd en deze was voor aankomst monteur zeer laag. De monteur is intussen geweest. Modem was door Odido naar beneden gezet 100MB en heeft een reprovisie uitgevoerd en de modem doet weer de 1gb (down) 800mg (up) op de normale apparaten. Nu vertelde hij mij dat de problemen met de PS5 bekend zijn bij Odido en de oorzaak hiervan is dat Odido de poorten dicht gegooid heeft en niet te openen zijn door een consument. Betekend ook dat die tip met die poort (50605) openen helemaal geen werking heeft. Monteur bevestigde dit ook. Dan verklaard dit een hoop en ben ik (zeker ook de andere gamers) niet happy over. Vooral dat deze wijziging later is doorgevoerd. Zoals aangegeven had ik in het begin geen problemen en goede Down/UP waardes Dus hierbij het dringend verzoek om mijn modem weer zo vrij te geven zodat mijn zoon en ik weer fatsoenlijk kunnen gamen met onze PS5's!!!!! Ivm de monteur wil ik het volgende kwijt. Deze had 100% kennis en wist waarover hij sprak. Dit zeg ik niet omdat hij bovenstaande ontdekt heeft en ook wist, maar gewoon zijn eerlijkheid, hoe hij te werk ging en ook zijn houding bevestigde het. Alleen mijn complimenten over hem.
Efdal.
Immense ping spikes
Hi, Sinds dat T-Mobile nu Odido is geworden heb ik heel veel problemen gehad met mijn thuis WIFI. Ik wil ook graag mededelen dat ik met deskundigen network packets getraversed heb, om de actuele probleem te vinden. Samen zijn we op de conclusie gekomen dat het probleem afkomstig is van de ISP (internet service provider). Dit uitspraken van experts in hen vak en leiders van de industriële markt. Dus het is niet zomaar een conclusie. Nu ik een introductie over het probleem heb beschreven, kunnen we door gaan met wat meer details Zodra ik een spel speel, bijvoorbeeld League of Legends zit ik continue op de 50-200ms ping latency. De servers van dit spel liggen allemaal in WEST Europa, vlakbij Nederland en zonder interne breaches/netwerk problemen. Dus dat is wel raar dat ik problemen ervaar. Want dit enkel spel en network traversing packets zijn maximaal 5mb per interval. Wel apart dat mijn internet (DSL) van 100 MBPS dat niet aan kan. Ik heb hetzelfde spel nog eens geprobeerd, dit keer in de achtergrond een programma dat network packets stimuleert, en dat resulteerde in 28ms ping. Met telkens om de 2-5 ~ minuten een hoge ping spike er tussen. Verschillende soluties als port forwarding voor het specifieke game geprobeerd, ports waren compleet open, alles goed nagecheckt en nog geen solutie. Allerlei networking tests uitgevoert zoals ping plotter (trace route) en het was op te merken dat bepaalde packets hen destination niet goed kon bereiken. Er zijn grote routings problemen. Ik zie ook op mijn router staan dat 2.4 en 5 GHZ icoontjes niet branden, ik heb wel gewoon internet (met allerlei problemen). Wanneer ik 2.4 en 5 GHZ aan probeer te doen via de router paneel ( 192.168.1.1 )lukt dit ook niet, het blijft eindeloos laden, zelfs na uren. In de bijlage allerlei screenshots om het duidelijker te maken. Hopelijk word ik geholpen. Danku! Bijlage: loopt uren, zonder uberhaupt in te laden, kan niks configureren om band aan te zetten?...

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen