Skip to main content
Beantwoord

2 gig netwerk

• 10 maart 2025
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Beste Odido-community,

Vandaag heeft een monteur bij mij thuis de Zyxel EX5601-T1 modem en de glasvezelbox van Delta geïnstalleerd. Tijdens de installatie toonde de monteur op zijn telefoon een snelheid van 1667 Mbps. Echter, wanneer ik nu op meerdere apparaten de snelheid test, haal ik slechts tussen de 300 en 700 Mbps. Ik heb deze tests zowel naast de wifi-versterker van Odido als direct naast de modem uitgevoerd, maar de snelheid blijft beperkt.

Mijn vraag: Wat kan de oorzaak zijn van deze lagere snelheden op mijn apparaten, en hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door rvk01

Het kan zijn dat je telefoon de snelheid niet aankan.

Ten eerste moet je even kijken welke snelheid je haalt met een bekabeld apparaat (computer). Die moet uiteraard wel 2Gbps aankunnen en een e.v. switch die er tussen zit ook. Tevens dient die op poort 1 aangesloten te zijn omdat dat de enige poort is die 2,5Gbps aankan (de andere kunnen maar tot 1Gbps).

Als je een wifipunt of versterker hebt... is die bedraad aangesloten? Zo ja, via welke poort? Ook hier weer... poort 1 kan 2,5Gbps aan, de andere maar 1Gbps.

Bekijk origineel

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1434 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Het kan zijn dat je telefoon de snelheid niet aankan.

Ten eerste moet je even kijken welke snelheid je haalt met een bekabeld apparaat (computer). Die moet uiteraard wel 2Gbps aankunnen en een e.v. switch die er tussen zit ook. Tevens dient die op poort 1 aangesloten te zijn omdat dat de enige poort is die 2,5Gbps aankan (de andere kunnen maar tot 1Gbps).

Als je een wifipunt of versterker hebt... is die bedraad aangesloten? Zo ja, via welke poort? Ook hier weer... poort 1 kan 2,5Gbps aan, de andere maar 1Gbps.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen