Skip to main content

Beste Community, 

Mijn glasvezel aansluiting is recent werkend opgeleverd (met Odido geleverd modem), ik ben in het bezit van een Draytek Vigor 2927F, met de meegeleverde SFP module, die bij NL glasvezel zou moeten werken (AOPT-SFP -2004S 1.25G, BIDI T13R15). 

Om deze te registreren contact gehad met support. Ze wisten niete xact welk serienummer in te voeren, dus hebben ze serienummer van de router ingevoerd (sn: *** 5510), echter deze komt nu niet online. Het serienummer op de SFP module was te kort volgens de medewerker (SN: *** 0086)

Kan iemand mij helpen?

Dank

Hallo ​@michiel75 

Ik kan de SFP module niet zo snel op het internet vinden maar het lijkt op een GPON SFP?

Heb jij een GPON of XGSPON verbinding? Kan je eens een foto delen van de mediaconverter die je nu hebt?

De standaard meegeleverde SFP bij de DrayTek Vigor 2927F lijkt voor AON te zijn.

Momenteel bieden wij diverse AON-glasvezelproducten aan, zoals de TP-Link TL-ER7206, de DrayTek Vigor 2135fVac, de DrayTek Vigor 2927F en ons KommaGo Glasvezel WAN Patchpakket

https://www.routershop.nl/blog/aon-point-to-point-glasvezel-vs-gpon-xgs-pon-point-to-multipoint-glasvezel

Ik heb eigenlijk geen idee of je daar een GPON SFP in kunt doen.

Maar als je huidige aansluiting AON is dan zit je dus goed.

Hallo ​@michiel75 

Ik kan de SFP module niet zo snel op het internet vinden maar het lijkt op een GPON SFP?

Heb jij een GPON of XGSPON verbinding? Kan je eens een foto delen van de mediaconverter die je nu hebt?

Ik heb de mediaconverter bekeken en ik heb een XGS-PON mediaconverter, Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON Terminal

De standaard meegeleverde SFP bij de DrayTek Vigor 2927F lijkt voor AON te zijn.

Momenteel bieden wij diverse AON-glasvezelproducten aan, zoals de TP-Link TL-ER7206, de DrayTek Vigor 2135fVac, de DrayTek Vigor 2927F en ons KommaGo Glasvezel WAN Patchpakket

https://www.routershop.nl/blog/aon-point-to-point-glasvezel-vs-gpon-xgs-pon-point-to-multipoint-glasvezel

Ik heb eigenlijk geen idee of je daar een GPON SFP in kunt doen.

Maar als je huidige aansluiting AON is dan zit je dus goed.

Ik ga de leverancier van de router berichten kijken of zij het exact weten

@michiel75 

Die SFP module zal volgens mij niet werken, je hebt een XGSPON SFP module nodig.

De Vigor 2927F wordt standaard geleverd met de SFP module, 20km – RX1490/1550 nm – TX 1310 en een fiber patchpakket geschikt voor glasvezel in Nederland.

Dank voor de info, kan iemand Mijn instellingen terugzetten naar de HUawei ONT zodat ik weer ene werkende aansluiting heb?

Dank voor de info, kan iemand Mijn instellingen terugzetten naar de HUawei ONT zodat ik weer ene werkende aansluiting heb?

Kan iemand dit doen of moet ik daar Odido voor bellen? ​@Waqqas ​@rvk01 

Reageer