Skip to main content

Rood knipperende Los op ont geen internet en tv

Sinds vanmiddag heb ik geen internet meer doordat er een roodknipperend lampje (LOS) brandt op het glasvezelkastje. Glasvezelkast(ONT?) en modem al opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat. Wanneer kan ik verwachten dat dit wordt opgelost? Er zijn hier wel werkzaamheden bezig in de straat, dus wellicht heeft het daar wat mee te maken? 

Uitgelichte reactie

13 januari 2025

Welkom op onze community! ​@Teuhen1991 

Fijn dat je onze community hebt gevonden en dit topic opent. Sorry voor dit ongemak. Ik ga er natuurlijk alles aan doen om jouw verbinding te herstellen! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Wil je mij vertellen wat de lampjes op het modem en het ONT doen (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Ik stuur je daarom graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je dit wil?

Ik wacht jouw terugkoppeling af. Ik sta klaar om te helpen! 

25 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4228 reacties
  • 13 januari 2025

Welkom op onze community! ​@Teuhen1991 

Fijn dat je onze community hebt gevonden en dit topic opent. Sorry voor dit ongemak. Ik ga er natuurlijk alles aan doen om jouw verbinding te herstellen! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Wil je mij vertellen wat de lampjes op het modem en het ONT doen (aan/uit, kleur en knipperen, langzaam/snel)?

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Ik stuur je daarom graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je dit wil?

Ik wacht jouw terugkoppeling af. Ik sta klaar om te helpen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 januari 2025

Dankjewel Teresa. De voucher zou ik graag ontvangen. de 10GLan is groen, Los knippert rood (2 seconden aan, 2 seconden uit), PON is uit, Power is groen. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 13 januari 2025

@Teuhen1991 Dankjewel voor je terugkoppeling, ik heb je de vouchercode gestuurd! 

De monteur die afgelopen zondag is langs geweest, heeft geconstateerd dat het probleem niet binnenshuis ligt. Daarom wordt het ticket doorgezet naar de netwerkbeheerder. Vooralsnog kan ik hier geen update over inzien. Doorgaans heeft de netwerkbeheerder 5 werkdagen om het ticket op te pakken. Ik hoop natuurlijk dat dit sneller lukt! 

Laat je het mij weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 20 januari 2025

Hi Teresa, 

Bedankt voor het toesturen van de voucher. Ik heb al meerdere keren (uren) met Odido gebeld en ook met Volker Wessels/ Guidion & Van Gelder gebeld. Daarbij word ik van het kastje naar de muur gestuurd/ er wordt niet opgenomen of zoals vanochtend al1,5 uur aan de lijn zat, waarbij zelfs de wachtmuziek ophield toen ik in de wacht stond.

Helaas heeft mijn warmtepomp bekabeld internet nodig om ons huis warm te houden en helaas is het nog steeds niet gelukt om mijn internet te repareren. Inmiddels kan ik wel (over 10 werkdagen) gebruik gaan maken van jullie klik&klaar, dank daarvoor, maar dat duurt nog wel erg lang!

Daarom had ik op z'n minst verwacht dat er contact was gezocht met Volker Wessels om de storing te verhelpen. Na contact te hebben gehad met Volker Wessels blijkt dat helaas toch niet het geval te zijn, kan er daarom zo snel mogelijk contact met Volker Wessels worden gezocht?

Groet, 

Ton 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 21 januari 2025

Hey ​@Teuhen1991, we hebben navraag gedaan bij VWT, echter hebben we nog geen reactie. Ik heb de prioriteit nogmaals verhoogd van het ticket, hierdoor hoop ik sneller antwoord te krijgen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 22 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido Is er inmiddels al wat bekend?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 22 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido in aanvulling hierop ben ik benieuwd naar de status van mijn klik&klaar abonnement, kunnen jullie dit ook checken?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 23 januari 2025

Hey ​@Teuhen1991, ik heb nog geen update van VWT ontvangen. 

Op Klik&Klaar zit een levertijd van 10 dagen, hij staat nu voor 30-01 gepland.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025

@Tommie van Odido Ik wacht nog steeds...

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 28 januari 2025

@Teuhen1991 Ik zoek graag voor je uit of er inmiddels al meer bekend is! 

Ik ben meteen gaan kijken, maar ik kan zelf nog geen update inzien. Ik heb daarom gelijk mijn collega’s van de technische dienst benadert met de vraag of zij al meer weten. Zodra ik een terugkoppeling ontvang, deel ik dit ook gelijk met jou. 

Heb je het Klik&Klaar modem al wel ontvangen? 

Mocht ik nog ergens anders bij kunnen helpen, laat je het dan weten? Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido 

Goedemiddag, bij dezen wil ik mijn abonnement graag opzeggen met terugwerkende kracht vanaf het moment dat er geen diensten meer door Odido worden geleverd. Ik heb Odido gevraagd de storing te verhelpen binnen een redelijke termijn, maar helaas is dat niet gelukt binnen 2 weken. Ik ben gedwongen een andere internetprovider te zoeken aangezien Odido geen diensten kan leveren. Zou je dit voor mij in orde kunnen maken? De laatste afschrijving van Odido heb ik al gestorneerd. Uiteraard ga ik er vanuit dat hier geen kosten aan verbonden zitten. Indien de storing alsnog kan worden verholpen kan ik wellicht in de toekomst nog klant worden, maar voorlopig niet. Ik hoop op jullie begrip en daadkracht in deze. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2693 reacties
  • 30 januari 2025

Hi ​@Teuhen1991, ik vind het jammer om te lezen maar begrijp ergens je verzoek. Officieel hebben wij een maand op dit voor je op te lossen en mag ik je nog niet opzeggen. Wel is de wachttijd bij VWT nu lang. Ik kan om dit redenen twee dingen voor je doen:

• We wachten tot Klik&Klaar er is (vandaag) en kijken hoe deze verbinding werkt. Hier hoef je niet voor te betalen.
  • Je abonnement per direct opzeggen als uitzondering vanwege de wachttijd bij VWT en de periode vergoeden dat je offline bent geweest.

Ik hoor het graag en hoop dat je toch wilt wachten op de levering van het Klik&Klaar modem. Zo ben je met een plug&play installatie snel online!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 3 februari 2025

@Cheyenne van Odido Dank voor je bericht. Helaas heb ik toch echt een werkende internetprovider nodig voor een warmtepomp. Graag maak ik daarom gebruik van de tweede optie, per direct opzeggen. Ik zou jullie wel willen aanraden om het probleem alsnog op te lossen. Ik verwacht dat ik namelijk niet de enige met het probleem ben in de straat? 

Het klik & klaar abonnement mag uiteraard ook meteen worden opgezegd, het modem heb ik al retour gestuurd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13761 reacties
  • 4 februari 2025

Hey ​@Teuhen1991, ik heb het Klik&Klaar abonnement per direct opgezegd. Door een fout in ons systeem kunnen we geen Internet + Tv abonnementen opzeggen op dit moment. Dit is in onderzoek. Ik heb wel een ticket voor je aangemaakt zodat het zo snel mogelijk wordt opgezegd.  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 5 februari 2025

Is dit onderzoek... inmiddels afgerond? ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2693 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Teuhen1991, nog niet. Het verzoek voor de per directe opzegging van Tommie staat nog open. We komen hier zo snel mogelijk op terug. Als de opzegging is gedaan, dan krijg je automatisch een e-mail van de opzegging!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 12 februari 2025

@Cheyenne van Odido Je gaat mij toch niet vertellen dat dit nog steeds niet is afgehandeld? Inmiddels zijn we meer dan een maand verder. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2693 reacties
  • 13 februari 2025

Hi ​@Teuhen1991, excuus dat het lang duurde. Er zat een bug in het systeem waardoor we het niet geregeld kregen. Ik ben er de ochtend mee bezig geweest, en het is gelukt. De opzegging staat nu voor morgen gepland. Als de opzegging er morgen door is, vergoed ik de periode dat je offline bent geweest tot 14-02. Zo betaal je niks te veel. Je krijgt uiterlijk begin volgende week (vermoedelijk dinsdag) nog een bevestiging van deze creditering!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 24 februari 2025

@Cheyenne van Odido Ondanks mijn abonnement is beëindigd krijg ik nog steeds betalingsherinneringen van jullie. Kunnen jullie dit openstaande bedrag aub zsm crediteren en mij geen betalingsherinneringen meer sturen? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 26 februari 2025

@Teuhen1991 Ik kan mij voorstellen dat je graag wil dat dit stopt. Ik help je graag verder om de vergoeding in orde te maken! 

Wil je alleen nog je geboortedatum toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie weer compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta paraat!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 27 februari 2025

@Teresa van Odido Ik heb mijn geboortedatum toegevoegd. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 3 maart 2025

@Teuhen1991 Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Super bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik help je gelijk verder! 

Ik heb direct gekeken en zie inderdaad dat een deel van de vergoeding ontbreekt. Mijn excuses hiervoor. Ik heb het ontbrekende bedrag nu ook vergoed. Dit zal dan worden verrekend met het openstaande bedrag. Hierdoor stoppen de herinneringsmails ook. 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta altijd paraat! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 4 maart 2025

@Teresa van Odido Dankjewel de credit is verwerkt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 7 maart 2025

Geweldig, dat is fijn om te lezen! ​@Teuhen1991 

Laat je het mij weten als ik nog eens iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

@Teresa van Odido Hartelijk bedankt voor de bloemen. Je inzet en hulp waardeer ik zeer zeker! Zou je nog even willen kijken naar mijn privébericht? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen