Onze T-56 is met een netwerkkabel verbonden met een Fritz repeater 1750E en die als Wifi access point (AP) werkt. Daartussen zit nog wel een standaard Linksys switch. Onze vorige router was een Fritzbox, deze repeater hadden we dus al.
Het hoofdnetwerk met Wifi werkt goed met een verbinding op de T-56, dan wel op het AP.
Het gastnetwerk met Wifi werkt goed met een verbinding op de T-56, maar niet op de AP. Dit is getest met een laptop en een Android smartphone.
De laptop maakt verbinding met de AP maar er is geen internet. De Microsoft netwerk probleemoplosser geeft als resultaat “Wifi heeft geen geldige IP-configuratie”.
De smartphone geeft een soortgelijke melding dat deze geen IP adres kan krijgen.
Ik heb diverse instelmogelijkheden in zowel de T-56 als de Fritz 1750E gecontroleerd maar geen oplossing gevonden.
Aangezien de router geen Fritzbox is heb ik in het AP het gastnetwerk een aparte naam en wachtwoord gegeven. Maar ook de instelling dat de gastnetwerk gegevens van de router (nu dus T-56) moeten worden overgenomen (dus ook de naam en wachtwoord) werkt niet.
De adviezen die ik vind op internet en Youtube voor het verhelpen van de IP-melding heb ik geprobeerd, zonder resultaat.
Graag krijg ik tips voor het oplossen van dit probleem.
Dank, Hans