Skip to main content
7897 Topics
Verzoek verwijderen oude Tele2 BKR registratie
Goedemorgen, In 2018 heb ik een mobiel abonnement aangeschaft bij Tele-2. I.v.m. destijds gebruik werktelefoon, mocht een vriend van mij gebruik maken van dit toestel. Echter bleek ik pas na 2 jaar erachter te komen dat er een achterstand was geweest (wel voldaan toen) maar dat ik dus wel een A2 codering in het BKR register kreeg. In 2021 kwam ik, omdat ik toen een gesprek had met een hypotheek adviseur erachter. Toen direct gebeld met toen nog Tele-2 dat de vordering in 2019 al was voldaan maar er nog geen hersteld melding + geen einddatum vermeld was. Dit hebben ze uiteindelijk gedaan, maar niet op de betaaldatum van 2019, maar ze hebben de datum van het telefoongesprek in 2021 aangehouden. Dit maakt dus dat de registratie eigenlijk al verlopen zou moeten zijn in 2024, maar door die foutieve datum loop ik nu vast op het verkrijgen van een hypotheek. We zijn inmiddels uitgeloot voor een nieuwbouw project en hebben een aantal gesprekken gehad met onze hypotheekadviseur maar we lopen dus vast op deze enige registratie. Onze hypotheekadviseur heeft een verzoek ingediend bij de afdeling incasso om mijn oude BKR registratie betreft 2019 te verwijderen, maar zoals u kunt begrijpen zitten we volledig in spanning omdat we in afwachting zijn van het besluit. We hebben de overeenkomst ondertussen ontvangen van de Gemeente maar we kunnen op dit moment niet verder. De hypotheekadviseur is komende dagen niet aan het werk en wij hebben dus nog geen enkel idee of en hoe snel we bericht krijgen. Zou u voor mij na kunnen gaan wat de status op dit moment is? Betreft registratienummer: NHSRQ0000085819
Verzoek om BKR te verwijderenn
Beste Odido, Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de incasso afdeling van Odido. ik ben onlangs op de hoogte gebracht van een BKR-registratie die ik heb uitstaan, gerelateerd aan een abonnement uit het jaar 2021. In dat jaar was ik student en ben ik mijn studentenbaan verloren ivm corona, waardoor ik tijdelijk zonder inkomen kwam te zitten. Helaas leidde dit ertoe dat ik het abonnement niet tijdig kon betalen. Verder heb ik ook geen bericht ontvangen dat ik gemeld zou worden bij het BKR. Ik had inderdaad 1 maand een achterstand, en normaliter zou dit gemeld moeten worden als ik langer niet betaal. Dit is echter nooit gebeurd, waardoor ik ervan uitga dat mijn betalingsachterstand niet als negatieve registratie is doorgegeven. Dit is niet juist, aangezien volgens de wet een betalingsachterstand van langer dan 2 maanden pas mag worden doorgegeven aan het BKR als dit niet wordt opgelost, en dit moet altijd vooraf gecommuniceerd worden met de betrokkene. Wat niet is gebeurd. Hierdoor is mijn registratie onterecht, aangezien er niet aan de wettelijke vereisten voor melding is voldaan. De registratie zou pas mogen plaatsvinden als er geen oplossing voor de achterstand is, en na de vereiste communicatie. Dit is in mijn geval niet gebeurd, waardoor mijn melding bij het BKR niet gerechtvaardigd is. De achterstand heb ik inmiddels volledig kunnen afbetalen in 2022. Ik ben momenteel bezig ben met het aanvragen van een hypotheeklening, merk ik dat de BKR-registratie een obstakel vormt om deze lening te verkrijgen en telkens wordt afgewezen. Graag wil ik dat jullie kijken naar de onterechte registratie en dit voor mij kunnen verwijderen. Hierdoor kan ik een hypotheek krijgen op de woning die ik op het oog heb. Het zou echt fijn zijn als dit verwijderd kan worden, zodat ik opnieuw een lening kan aanvragen. Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp. Groet,

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen