Skip to main content
Beantwoord

Hulpvraag betreft 2FA - sms komt niet binnen

• December 16, 2025
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Hallo, wie kan mij helpen?

Ik heb 2FA ingesteld voor mijn e-mail (2x sms) en daarnaast ook nog eens een extra app met code. Dit ging al jaren goed. Sinds een tijdje krijg ik helemaal geen sms binnen, kon ik helemaal niet meer inloggen op mail, Odido, DigiD etc. en hoef ik de extra app voor code niet te gebruiken. Ik heb het vermoeden dat iemand mijn nummer heeft gekopiëerd, mij pest met opzet of i.i.g. hier iets mee wilt bereiken. Wie kan mij duidelijk uitleggen wat hier aan de hand is? Ik heb geprobeerd om mijn nummer opnieuw in te stellen als 2FA maar het lukt niet. Daarnaast was er bij de 2e sms die ik moet ontvangen op mail een 0 weg uit het 06 nummer. 
Hoe kan ik uitzoeken of iemand mijn telefoonnummer misbruikt? Ik heb een telefoon van iemand gekregen maar er zit een app op met systeem klonen.. Ik zoek me kapot op internet wat het allemaal betekent. Het lukt me niet op de app te verwijderen. Komt de sms van Odido dan binnen bij een ander? 

(Ivm een conflict met 2 personen heb ik het vermoeden dat iemand anders mijn sms binnen krijgt en in mijn toestel mee kan kijken, kan dit kloppen?). 
Alvast bedankt.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@E.E.e.e. ik snap dat dit voor verwarring zorgt en ik geef je graag meer duidelijkheid! Allereerst, kan niemand je nummer kopiëren. Niemand kan in je toestel meekijken of jouw sms'jes binnenkrijgen, deze worden alleen verstuurd naar jouw nummer als jouw nummer actief is bij ons. Er kan iets aan de hand zijn met het ontvangen van een 2FA-code. Ontvang je helemaal geen sms'jes meer of komen echt alleen de 2FA-codes niet meer binnen? Zou je je simkaart uit je toestel kunnen halen, deze opnieuw in je toestel kunnen plaatsen en dan je toestel opnieuw kunnen opstarten om te kijken of ze dan wel binnenkomen? 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. 

4 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@E.E.e.e. ik snap dat dit voor verwarring zorgt en ik geef je graag meer duidelijkheid! Allereerst, kan niemand je nummer kopiëren. Niemand kan in je toestel meekijken of jouw sms'jes binnenkrijgen, deze worden alleen verstuurd naar jouw nummer als jouw nummer actief is bij ons. Er kan iets aan de hand zijn met het ontvangen van een 2FA-code. Ontvang je helemaal geen sms'jes meer of komen echt alleen de 2FA-codes niet meer binnen? Zou je je simkaart uit je toestel kunnen halen, deze opnieuw in je toestel kunnen plaatsen en dan je toestel opnieuw kunnen opstarten om te kijken of ze dan wel binnenkomen? 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

.

2FA is not working. I am not receiving the authentication SMS on the respective phone number. A little help, if possible?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 25, 2026

When you need to adjust this kind of information,  the fastest way is to go to an Odido store. On this forum they can only share general information.