Skip to main content
7511 Topics
Chubb/AVG
Beste heer/mevrouw, Ik ben al jaren klant van T-mobile (al uit de tijd dat T-mobile Ben was, toen T-mobile werd en dat is gebleven en ondertussen Ben alweer bestaat). Zo lang dus. Al minstens net zo lang ben ik (inboedel + doorlopende reis) verzekerd bij Interpolis (via Rabobank). Bij het afsluiten/verlengen van mijn abonnement zal ik dan ook nooit of te nimmer een verzekering via T-mobile afsluiten. Nu heb ik in januari 2022 verlengd en eind januari zag ik een betaling aan Chubb via T-mobile. Nu dacht ik “NEE hè, is het misgegaan met mijn verlenging???”… Wat bleek nu achteraf, dit betreft een verzekering van mijn vorige verlenging van 2 jaar geleden (die ik dus NIET afgesloten heb)!! Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice, welke mij bevestigde dat ik GEEN verzekering heb afgesloten voor mijn telefoon 2 jaar geleden… Uit mijn contract blijkt dit ook... Ja, het is nonchalant geweest dit niet eerder te herkennen, maar tegenwoordig wordt zoooo veel gepind dat een bedrag van 10,99 niet opvalt. Het was ook de hoogte van mijn Netflix abonnement en zo'n bedragen vallen in het niet. Het is echt dat dit voor het eerst zag afgelopen januari en dacht dat het was in verband met mijn nieuwe verlenging… Hoe dan ook, als ik via T-mobile aangeef géén verzekering te wensen, hoe komen mijn gegevens, inclusief bankgegevens én SEPA machtiging dan bij Chubb?? Moet ik dit aangeven bij Autoriteit Persoonsgegevens?? Ik wil dit graag uitgezocht hebben, maar weet niet waar te beginnen… Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Michelle
Geen mobiel bereik (+buitenland) en opzeggen abonnement
Ik heb nu ongeveer een jaar T-Mobile Thuis wat an sich prima werkt. Sinds 4 februari heb ik een SIM-only abonnement aangevraagd bij T-Mobile omdat er problemen waren met de glasvezel aansluiting bij verhuizing en mij beloofd werd (door meerdere medewerkers) aan de klantenservice lijn dat ik tijdelijk onbeperkt 4G zou kunnen krijgen als tegemoetkoming om de periode te overbruggen als ik een T-Mobile abonnement had of zou afsluiten. Deze heb ik afgesloten maar er bleek dus toen ik hierom ging bellen (na het afsluiten, voorheen werd dit steeds beloofd) dat dit niet mogelijk was omdat de ingangsdatum pas in maart zou zijn. Jammer want zo heb ik dus nog ongeveer 2 weken zonder wifi en 4G gezeten. Ik heb besloten om het abonnement niet af te zeggen maar door te laten lopen omdat ik zo meer MB's zou hebben en ik over T-Mobile thuis wel tevreden ben/was. Maar nu heb ik het abonnement dus een maand in gebruik en heb ik eigenlijk bijna nergens bereik, gewoon in Nederland. Vooral mijn 4G werkt bijna nooit, terwijl ik juist dit abonnement heb afgesloten voor het internet. Ook bellen gaat hierdoor 90% van de tijd via wifi dus buitendeurs kan ik ook bijna niet bellen. Ik woon in een grensgebied en ben ook vaak in Duitsland. Hier doet mijn 4G het dus ook niet, of het duurt wel 10-15 minuten voordat ik uberhaupt een 2G signaal heb.. Waarmee ik dus ook amper iets kan verzenden. Ik vind dit erg jammer want zo betaal ik dus voor niets.. Ik zie online dat de opzegtermijn 14 dagen is maar ik zou graag alsnog mijn mobiel abonnement willen opzeggen en de aansluitkosten ook terug ontvangen. Ik heb uiteindelijk niets aan het mobiel abonnement gehad en nog steeds heb ik hier niets aan, helaas. Ik vind het daarbij raar dat ik als T-Mobile (Thuis) klant sowieso nog extra aansluitkosten heb moeten betalen. Ik heb geen betalingsachterstand, er zijn geen blokkades in mijn app zover ik kan zien. Maar ondanks de oorzaken die dit kan hebben wil ik alsnog opzeggen omdat ik ontevreden ben met het bereik en de kwaliteit van dit abonnement. Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen en begrijpen jullie dat ik wel eerder moet opzeggen, aangezien ik nu niets aan mijn abonnement heb. Ik heb het langer dan 2 weken de kans gegeven om te kijken of dit probleem zich nog op zou lossen maar ik merk dus dat ik totaal niets aan het abonnement heb. Daarbij wil ik vermelden dat dit niet ligt aan mijn apparaat/toestel of instellingen, want voorheen is mijn bereik altijd prima geweest. Met vriendelijke groet.
[Info] Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2021
Goedemorgen allemaal, Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2021 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 1,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2021 krijgt. FAQ Waarom een inflatiecorrectie? Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven. Hoe hoog is de inflatiecorrectie? De inflatiecorrectie voor dit jaar (2021) is vastgesteld op 1,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog. Hoe is het inflatiepercentage bepaald? Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij , net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 1,6% in juni 2020. Hoe ben / word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie? Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen. Wanneer gaat de correctie in? Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die na 1 oktober 2020 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage. Abonnement Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen? Het is niet mogelijk om je abonnement naar aanleiding van deze inflatiecorrectie –voor het einde van de contracttermijn– op te zeggen. Omdat de inflatiecorrectie onderdeel is van je contract en vermeld staat in de Algemene Voorwaarden van T-Mobile, ben je hieraan gebonden. Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur? Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd sinds 1 oktober 2020, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. Geldt inflatiecorrectie voor Mobiele en Thuis abonnementen? Voor mobiele abonnementen geldt: Heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd.Maar is je huidige abonnement na 1 oktober 2020 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis abonnementen geldt: Heb je je huidige abonnement na 1 oktober 2020 aangevraagd? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend? We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement, inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland; de maandelijkse betaling voor je toestel; kosten buiten je mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers; eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart; kortingen die je krijgt over aanvullende diensten, via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. Ik heb T-Mobile Thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend? We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement *(Internet 80, Postcodekorting, Glasvezel Internet 750) We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Themapakketten, FOX Sports en Film1 beltarieven voor vast Bellen tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile Thuis eenmalige tarieven zoals activatiekosten Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht!
Levertijden en FAQ Samsung Galaxy S22 | S22+ | S22 UltraF.A.Q.
Welkom Samsung-fans! Samsung heeft weer een toptelefoon geïntroduceerd en we begrijpen dat je wellicht wat vragen hebt over jouw nieuwe toestel en de bestelling en levering ervan. We hebben in dit topic de meest gestelde vragen op een rijtje gezet, zodat je alle informatie gelijk bij de hand hebt. Hier vind je ook links naar de levertijdentopics van de specifieke varianten. Informatie over Samsung Galaxy S22 | S22+ | S22 Ultra Vanaf maandag 25 april zijn de levertijden van de Samsung S22 te vinden in ons algemene levertijdentopic . Samsung promotie Samsung heeft van 9 februari tot en met 10 maart 2022 een tweetal acties lopen. Op hun website zie je hier de voorwaarden van en hoe je jouw aankoop kunt registreren. Update 04/03/2022: Samsung zal de claimperiode van de Buds gaan verlengen tot en met 15 mei 2022. Hoe kan ik mijn Samsung bestellen Vanaf 09-02-2021 kun je jouw Samsung heel eenvoudig en snel bestellen! ► Verlenging: Ga snel naar My T-Mobile (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! ► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe Samsung te bestellen! ​​​​​​ Bestelling en levering Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnorderstatus.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling. We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. Kan ik mijn huidige toestel inwisselen voor een Samsung Galaxy S22 | S22+ | S22 Ultra Met Toestel Inruil kun je jouw oude toestel inruilen in de T-Mobile Shop of opsturen via een DHL Servicepunt. De inruilwaarde kun je daarna besteden aan een nieuw toestel. Ik mag nog niet verlengen. Kan ik een Samsung Galaxy S22 | S22+ | S22 Ultra met een vervroegde verlenging bestellen? Ja, het is mogelijk om een vervroegde verlenging aan te vragen. We noemen dit ook wel een Early Renewal. Meer informatie hierover vind je op deze pagina . Houd er rekening mee dat de vervroegde verlenging pas ingaat ná je huidige contract. Het toestel ontvang je wel zodra deze op voorraad is. Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe Samsung eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type toestel, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. Ik heb een Samsung besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling. Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic. Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw toestel. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum. Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd. Ik heb een Samsung besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw toestel in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast. Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van Wet Koop op Afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op My T-Mobile om vervolgens jouw abonnement te verlengen. Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen . Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt en jouw T-Mobile Extra punten komen te vervallen. Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten!

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen