Skip to main content
7284 Topics
identiteitsfraude - nu hoge kosten
Hi, Er is identiteitsfraude gepleegd met mijn gegevens en nu heb ik een abonnement met telefoon bij Odido lopen. De oplichters hadden zich voorgedaan als een uitzendbureau die ook echt bestaat. Het was voor een klantenservice baan en daar heb je materialen voor nodig, dus vroegen ze alleen dat ik de verzendkosten betaal die ik later dan weer terug gestort zou krijgen. Ze hadden contact via telefoon en whatsapp en e-mail en alles zag er echt uit. De oplichters vertelde mij dat er iets niet goed was gegaan dus dat de telefoon teruggestuurd moest worden, wat ik ook gedaan heb. De telefoon bleek alleen later dus naar een ander adres gestuurd te zijn. Nu heb ik naar de fraudehelpsdesk een mail gestuurd met mijn aangifte en verhaal alleen vinden ze dat ik zelf volledig verantwoordelijk ben voor wat ik gedaan heb. Ik zie natuurlijk nu zelf ook in dat het niet al te slim was wat ik gedaan heb, alleen ik wist niets van het abonnement af. Ze hadden mijn gegevens ook omdat dat nodig was voor uitbetaling enz. Nu wil de fraude afdeling dat ik de telefoon, dus 948 euro, volledig zelf ga betalen. Ik heb ook contact gehad met het juridisch loket en die zeiden ook dat ik hier niet zelf voor zou moeten betalen. JL en de politie zeiden allebei ook dat het wel heel lastig was om te kunnen zien dat het om oplichting ging omdat ze alles heel professioneel deden. Ik ben gewoon een student die opzoek was naar een baan en nu zou ik opeens een schuld van bijna 1000 euro moeten betalen voor iets dat helemaal niet van mij is. Odido dit kan toch niet eerlijk zijn?

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen