Skip to main content
8631 Topics
BKR
Beste Odido Community, Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen Tele2). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat. Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert. Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk vrijdag 22 augustus 12:00u om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt. Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep:Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent. Mijn gegevens:Mobiel nummer Odido: XXX Contractnummer BKR: XXX E-mail: XXX Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf. Met vriendelijke groet,Geeke Huttinga
BKR
Beste Odido Community, Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen Tele2). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat. Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert. Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk vrijdag 22 augustus 12:00u om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt. Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep: Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent. Mijn gegevens: Mobiel nummer Odido: XXX Contractnummer XXX E-mail: XXX Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf. Met vriendelijke groet, Geeke Huttinga
Klacht: abonnement aangesmeerd in Odido winkel
Op 5 augustus 2025 was ik in de Odido winkel in Amstelveen om een losse tablet te kopen. Daarbij heb ik duidelijk aangegeven dat ik géén abonnement wilde afsluiten, maar alleen een tablet wilde kopen. Voor de tablet heb ik 147,39 afgerekend en ik ben naar huis gegaan. Een paar dagen later, toen er familie op bezoek was, die mij zou gaan helpen met het gebruiksklaar maken van de tablet, bleek dat er een simkaart bij zat en dat er dus toch een abonnement is afgesloten. Dus heb ik contact opgenomen met de Odido helpdesk en ene Jessie vertelde mij dat het beste dat ik kon doen was terug gaan naar de winkel en dit verhaal te vertellen. Daar hebben ze een retourformulier aangemaakt om de tablet terug te sturen en het abonnement ongedaan te maken. Vervolgens ontving ik per mail een “Afwijzing van je aanvraag” met een heel verhaal over het ontbindingsrecht en bla bla bla. Ik voel mij als 74-jarige nu misleid door de verkoopmedewerker in de winkel, want die had mij direct moeten informeren dat het bij Odido niet mogelijk is om een losse tablet te kopen, zonder een abonnement. Odido maakt hier een fout en wil mij er voor laten opdraaien door zich te verschuilen achter het ontbindingsrecht geldend voor winkelaankopen. Terwijl dat helemaal niet van toepassing is, want ik ben misleid en heb daardoor een aankoop gedaan waar ik niet om vroeg. Ik ben juist naar de Odido winkel gegaan, omdat ik kortgeleden ben overgestapt met TV + Internet naar Odido en ik heb daar nu spijt van. Hoe gaan jullie dit oplossen?
Verwijderen BKR registratie ivm met hypotheekaanvraag
Goedemorgen, Ik heb al gebeld met jullie klantenservice en een e-mail gestuurd om mijn vriend zijn BKR te laten verwijderen. Onderstaand heb ik verstuurd, helaas hebben wij ontzettend veel haast. Kunnen jullie a.u.b. iets voor ons betekenen? Wij hebben echt een antwoord nodig en natuurlijk het liefst een positieve. Ik neem contact met u op inzake mijn BKR-registratie afkomstig van Tele2, inmiddels Odido. Het betreft een registratie met een A-codering, die inmiddels is afgesloten en volledig voldaan op 26-08-2021. Op dit moment ben ik bezig met de financiering voor de aankoop van een woning. Helaas is het verkrijgen van een hypotheek onmogelijk zolang deze registratie nog zichtbaar is. In de huidige woningmarkt en huizenkrapte is dit een unieke kans voor mij en mijn gezin om een woning te kopen. Het zou zeer spijtig zijn als deze mogelijkheid verloren gaat door een registratie die al geruime tijd is afbetaald en afgesloten. Ik verzoek u daarom vriendelijk, maar dringend, om de betreffende BKR-registratie volledig te laten verwijderen. Mocht volledige verwijdering om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, verzoek ik u in ieder geval om de A-codering te verwijderen, zodat de registratie niet langer een blokkade vormt voor het verkrijgen van een hypotheek. Gezien de urgentie van mijn situatie verzoek ik u om binnen 5 werkdagen na dagtekening van deze e-mail een schriftelijke reactie te geven. Mocht u besluiten niet mee te werken aan verwijdering of aanpassing, dan zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te overwegen om mijn belangen te beschermen.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen