Skip to main content
Beantwoord

Telefoon abonnement koppelen aan mijn account

• July 26, 2026
  • 21 reacties
  • 179 Bekeken

Goedemiddag,

al langere tijd proberen wij het telefoonnummer van mijn vriendin te koppelen aan ons tv & internet account. Echter blijft hij elke keer aangeven dat hij het nummer niet kent, ondanks dat ze met dit nummer ook klanten voordeel krijgt en ook abonnement heeft. Ik weet dat er eerst gezegd werd dat het lag aan dat het abonnement van telefoon nog op verkeerde naam zou staan, maar dit is inmiddels al veranderd. Inmiddels lukt het ook niet meer om alleen op het account van haar telefoon te krijgen, al met al er lukt niet veel meer. Wie wil me helpen?

alvast bedankt!

Beste antwoord door Rients1

Goedemorgen, bedankt voor de code. Ik heb het e-mailadres zojuist aangepast. Alle gegevens komen nu overeen. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken. Daarna moet het lukken om je mobiele abonnement in Mijn Odido te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Goedemorgen, 

Het is inderdaad gelukt. Bedankt

21 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 26, 2026

Hallo ​@Rients1 

Is het een abonnement van Ben? Dan moet je hem koppelen in de Ben app.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 26, 2026

Nee is een odido abonnement 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rients, superleuk dat jij en je vriendin jullie abonnementen in 1 Mijn Odido account willen koppelen en dat jullie gebruik maken van Klantvoordeel. Op dit moment is het bekend dat je problemen kan ervaren met het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Ik heb je zojuist een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan doen we nog 1 laatste check en dan kijk ik graag mee of het aan de bekende problemen ligt of dat ik jullie toch kan helpen het direct op te lossen! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Rients, bedankt voor je DM! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat beide abonnementen niet volledig op dezelfde gegevens staan. Om de abonnementen in 1 Mijn Odido account te koppelen moet dit wel het geval zijn. De gegevens die niet helemaal overeenkomen zijn:

• De voorletters en het e-mailadres.
  • Internet + TV staat op de voorletter N., terwijl het mobiele abonnement op voorletters N.A. staat. 
  • Het e-mailadres van het mobiele abonnement staat ook op een ander e-mailadres, namelijk n***j@hotmail.com

Om beide abonnementen in 1 Mijn Odido account te koppelen moeten we bovenstaande gegevens aanpassen. Willen jullie dit? Zo niet, dan kan er via Mijn Odido registreren gemakkelijk een nieuw account aangemaakt worden voor het mobiele abonnement.

Willen jullie de abonnementen wel in 1 account hebben, dan help ik jullie graag verder om bovenstaande gegevens aan te passen. Dan doen we nog een extra controle. Ik heb zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd naar het mobiele abonnement. Geef je die hier aan me door? Dan gaan we door met de vervolgstappen. Ik stuur je dan een e-mail met instructies om de voorletters aan te passen en dan heb je binnen no time dit abonnement in Mijn Odido gekoppeld! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 28, 2026

101083 is de code

• is een Top Poster
  • July 28, 2026

Goedendag,

Ook ik kan mijn mobiele nummer al enige tijd niet koppelen aan mij odido account.…

Kunt u me helpen?

Mvg

Roger velu

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Rients, bedankt voor de verificatiecode. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar n***j@hotmail.com. Wil je de stappen in die mail volgen en me laten weten als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Veluroger, natuurlijk help ik je hier graag bij. Ik heb je meteen een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar op me? Dan doen we ook nog een extra check en heb jij ook heel binnenkort je abonnement gekoppeld!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@Veluroger, bedankt voor je DM. Ik heb je abonnementen bekeken en ik zie al wat de reden is dat je je abonnementen niet kan koppelen. Je gegevens komen niet exact overeen. Er staat een foutje in je geboortedatum.

Je mobiele abonnement geeft een geboortedag van de 5e aan. En bij Internet + TV staat dit op de 6e. Welke van de twee is correct? Dan stuur ik je een mail naar dat abonnement met instructies hoe ik dit mag aanpassen. Als je geboortedatum bij beide abonnementen dan goed staat heb je ze binnen no time gekoppeld! 😊

• is een Top Poster
  • July 30, 2026

De 5e is correct.

Alvast dank!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Roger, duidelijk! Ik heb je per mail instructies gestuurd. Laat je het me hier weten als je dit hebt gedaan? Dan ga ik direct voor je aan de slag om je geboortedatum te corrigeren!

• is een Top Poster
  • July 31, 2026

Gedaan!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Roger, bedankt voor de snelle actie! Ik heb meteen naar de mail gezocht, maar ik zie dat bepaalde gegevens niet waren afgeschermd, dus heeft mijn collega de kopie direct moeten verwijderen. Ze heeft je ook een mail gestuurd met deze informatie. Wil je opnieuw mailen met de kopie van je ID volgens de instructies in de mail? Anders mogen we 'm niet gebruiken. Hieronder hoe dit het beste kan:

Gebruik de KopieID-app van de Rijksoverheid om een veilige kopie te maken. 

Maak je zelf een foto of scan? Zorg dan dat de volgende onderdelen onleesbaar zijn gemaakt: 
-    beide pasfoto’s  
-    het documentnummer 
-    je lengte 
-    het BSN (dit staat óók in de lange regel onderin) 
-    de QR-code  

Laat je het me weten of het is gelukt? Vaak pakken mijn collega's de mail op, maar als ik sneller ben, zal ik het voor je in orde maken!

• is een Top Poster
  • July 31, 2026

Gedaan en dank

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Super ​@Veluroger, ik zie dat mijn collega de geboortedatum een half uur geleden aangepast heeft. Dit staat nu goed. Wil je over een uur nog eens proberen om je abonnement te koppelen? Het zou dan moeten lukken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 3, 2026

​@Marciano van Odido we hebben de stappen doorlopen, echter lukt het nog steeds niet. Wat me ook opvalt in de mail die we teruggekregen hebben dat ze bij telefoon juist weer N.A. gedaan hebben en dus nog steeds niet overeenkomt met wat bij de tv staat. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rients, ik zie het inderdaad. Sorry dat het langer duurt. In plaats van het mobiele abonnement op N. te zetten, heb ik beide abonnementen nu op N.A. gezet. Dit staat nu goed. Het enige verschil is nog het e-mailadres. Internet + TV staat op e-mailadres r***y@gmail.com. Deze moet ik alleen nog wijzigen, voordat alles echt overeenkomt. Voordat ik dit mag doen, heb ik een verificatiecode naar dit e-mailadres gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan heb je je abonnementen binnenkort écht gekoppeld en komen alle gegevens overeen tussen beide abonnementen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 4, 2026

8224357

En graag gebruiken we het mail adres waar je nu de code naar gestuurd hebt.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor de code. Ik heb het e-mailadres zojuist aangepast. Alle gegevens komen nu overeen. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken. Daarna moet het lukken om je mobiele abonnement in Mijn Odido te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • August 7, 2026

Goedemorgen, 

Het is inderdaad gelukt. Bedankt

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Geweldig om te lezen dat het nu is gelukt en uiteraard graag gedaan, ​@Rients1. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community en ik staan voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!