Skip to main content
7900 Topics
Roaming in België
Afgelopen december is mijn 16 jaar oude Tele2 abonnement omgezet in een Odido abonnement. Afgelopen weekend was ik met dit nieuwe abonnement voor het eerst in het buitenland, België, en gelijk over de grens werkte bellen in internet niet meer. Roaming staat gewoon aan, en er zijn geen blokkades. Bij het automatisch zoeken naar providers blijft het zoekscherm oneindig wachten, en als ik een provider handmatig kies, Proximus of Base, krijg ik een melding dat de instellingen van mijn SIM kaart het aanmelden verhinderen. Welke instellingen dan?!? Terug in Nederland als ik weer netwerk heb krijg ik 2 SMS-en: de eerste zegt dat ik in België ben, een EU-land, en daarom bel, sms, en internet vanuit de bundel van mijn abonnement. De tweede sms zegt dat vanaf nu internet en data geblokkeerd zijn, fijne dag! (nou, niet echt dus). Dat bellen en sms-en ook niet werkt werd niet eens genoemd, maar dat merk je vanzelf wel. Dan merk je pas hoe afhankelijk je bent van je mobiel. Het is dat we met 20 man waren en ik altijd wel kon lenen van de anderen en in het hotel via wifi weer afrekenen, maar anders zou je tegenwoordig dus omkomen van de honger en de dorst zonder roaming. Navigeren lukt ook niet, dus je zou ook nog eens verdwalen. Gelukkig was dit maar een lang weekend ongemak, maar moet ik nou echt naar een andere provider toe als ik weer naar het buitenland ga? Moet ik over twee weken een ouwe sok met contant geld meenemen als ik op wintersport ben?
Slechte service en onverantwoordelijkheid
Ik heb de Samsung S24 Ultra 512 ruim een week geleden besteld tijdens aanbiedingen waarbij ik een gratis smartwatch bij de telefoon Krijg, maar de bestelling werd niet afgeleverd en werd geannuleerd door ODIDO! Nu, na verschillende gesprekken met de klantenservice van ODIDO, is het laatste wat ik heb ontdekt dat ik geen gratis smartwatch zal ontvangen bij mijn bestelling en dat ze niets kunnen doen om te hulpen. Hoewel ik eerder contact had opgenomen met de klantenservice en ze beloofden me dat ik het smartwatch toch zou krijgen en het enige dat ik hoefde te doen was wachten tot de telefoon terugkeerde naar hun magazijn en wachten tot de bestelling door hen werd geannuleerd en vervolgens opnieuw bestellen via de klant dienst. Ik heb zojuist contact opgenomen met de klantenservice om me te helpen met mijn nieuwe bestelling, om de smartwatch toch te claimen met de telefoon, maar het enige wat ze zeiden is dat ze me niet kunnen helpen en dat de aanbieding al is verlopen en dat het niet hun schuld is dat mijn bestelling niet is afgeleverd. en nu heb ik mijn bestelling geannuleerd omdat ze zeiden dat ik het horloge aan het eind van de dag niet zou krijgen. Hoe beschamend is het voor een groot bedrijf als het uwe om zijn fout niet toe te geven en de klant de schuld te geven! Het is heel duidelijk dat het jouw schuld is, want ik ben al klant en heb gevraagd om het contract te verlengen, wat betekent dat je al mijn gegevens hebt, maar je hebt deze niet naar het bezorgbedrijf AMP gestuurd, waardoor ze weigerden de telefoon af te leveren en het dan met hen terugsturen. Het is echt een slechte ervaring. Ik zit al meer dan een week in een spiraal, alleen maar omdat ik erover nadacht om een nieuwe telefoon van ODIDO te kopen! Bovendien heb ik al alle gegevens ingevuld die nodig zijn, maar het bezorgbedrijf heeft bij bezorging geen gegevens over mij. Als u nog steeds iets kunt doen om de fout te herstellen, hoor ik jullie: Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
Een frustrerende ervaring met de opzegging en terugbetaling van mijn abonnement
In het midden van januari besloot ik mijn abonnement op te zeggen, maar helaas verliep dit proces niet soepel. Ik moest opnieuw contact opnemen met de klantenservice om mijn verzoek door te geven. Hoewel de opzegging uiteindelijk correct werd verwerkt, werd mijn abonnement niet omgezet naar prepaid, wat een extra telefoontje in februari noodzakelijk maakte. Helaas verliep ook de overstap naar prepaid niet zonder problemen en pas na twee à drie keer bellen werd dit correct afgehandeld. Tot mijn verbazing merkte ik dat er nog steeds geld van mijn rekening werd afgeschreven, ondanks dat mijn abonnement al een maand eerder was beëindigd. Eind februari kreeg ik te horen dat ik het onterecht afgeschreven bedrag teruggestort zou krijgen en ontving ik hier zelfs een bevestiging van per e-mail. Eind maart, een maand later, belde ik weer om te informeren naar de status van de terugbetaling. Ik werd toen geïnformeerd dat de betaling spoedig zou plaatsvinden. Echter, na deze week tweemaal gebeld te hebben, werd mij verteld dat ik nog steeds moest afwachten. Toen ik vandaag weer contact opnam met Odido, werd ik onaangenaam verrast: de telefoon werd plotseling opgehangen door een medewerker. Deze ervaring benadrukt wederom de teleurstellende kwaliteit van de klantenservice van Odido. Na anderhalve maand te hebben gestreden om mijn abonnement op te zeggen en nog eens anderhalve maand te hebben gewacht op de terugbetaling van onterecht afgeschreven geld, heb ik in totaal drie maanden besteed aan deze frustrerende situatie. Mijn geduld is op en ik eis dat deze zaak nu eindelijk correct en snel afgehandeld wordt.
Problemen met omzetting van Abonnement naar Prepaid - Werkt voor Tele2 niet
Hallo, ivm een emigratie naar Australië wilden wij 4 abonnementen om laten zetten naar Prepaid. Omdat wij met deze 4 abonnementen afstamden vanuit Tele2 was dit niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon. Iets met dat Tele2 geen prepaid had en de simkaart dat niet kon. De tip was, koop 4 prepaid simkaarten en dan zetten we de nummers over. Zo gezegd zo gedaan. Op de fiets gauw naar de winkel en 4 simkaart pakketjes gekocht met 10 euro beltegoed. Kosten 40 euro. Het omzetten van een telefoonnummer werkt alleen op een NL netwerk en wij zouden met 2 dagen vliegen. (iets wat ik niet verwacht had). Bij wederom bellen met de klantenservice kreeg ik iemand aan de lijn, die zei dat het helemaal niet kon en dat zoiets meerdere werkdagen in beslag zou nemen en wij dus nooit dit tijdig zouden kunnen voltooien. Er is een nieuwe optie. Namelijk een verlenging waarmee we feitelijk van Tele2 naar Odido zouden worden omgehuisd en een Prepaid kaart wel mogelijk is. Goede work-around, dus doe maar. En ach twee jaar, en een abo van 66 euro per maand, maakt niets uit want het wordt toch teruggedraaid.Uiteindelijk op de ochtend van vertrek in de taxi naar Schiphol (nadat de verschillende processen in het weekend waren doorlopen) kregen we telefoon. Bevestigingen via SMS en mail dat we geen abonnement meer hebben, maar een prepaid. Super! De kids stoppen meteen met hun internet, want er staat nu slechts maar 5 euro tegoed op hun telefoon en het is jammer als we meteen moeten opwaarderen. Nu 1 week later komen we bij toeval er achter dat we nog steeds 4 abonnementen hebben die 2 jaar doorlopen a 66 euro per maand! Blijkbaar is het ondanks de bevestigingen van het systeem (via email en SMS) dus niet gelukt. Contact met de klantenservice vanuit Australie is ook lastig, want de chat geeft steeds aan dat er geen medewerkers beschikbaar zijn. Wel overigens als je met een NIET Odido nummer aangeeft klant te willen worden, dan wordt je wel doorgeschakeld. Een vriendelijke medewerker geeft aan dat ze de abonnementen niet kan beeindigen omdat ze actief zijn!? Hoe is het mogelijk. Zelfs binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd is dit niet mogelijk. Zelfs niet na de bevestiging dat we GEEN abonnementen meer hebben, maar een prepaid. Mensen let op! De systemen binnen Odido werken niet in het klant belang. Op dit moment geldt voor ons: 40 euro betaald en ineens 4 abonnementen die nog 2 jaar doorlopen.
eSIM problemen. Help mij
Geachte Odido, Ik schrijf u met grote frustratie over mijn recente ervaringen met uw dienstverlening, met betrekking tot het aanvragen en activeren van een eSIM. Op 2 maart 2024 heb ik bij uw bedrijf een eSIM aangevraagd, met nummerbehoud. Mijn bestelnummer is 209323286 en het telefoonnummer waar het om gaat is XXX. Tot op heden heb ik echter geen werkende eSIM kunnen ontvangen, ondanks meerdere pogingen en contact met uw klantenservice. Na het ontvangen van de eSIM en het scannen van de QR-code, ontdekte ik dat deze niet werkte. Na contact opgenomen te hebben met uw klantenservice, kreeg ik te horen dat ik moest wachten tot het einde van de maand, wanneer mijn nummer zou worden overgezet. Dit was teleurstellend, maar ik begreep dat dit proces tijd kon kosten. Echter, een week geleden, toen mijn oude abonnement was gestopt, probeerde ik opnieuw de eSIM te activeren, zonder succes. Opnieuw nam ik contact op met uw klantenservice, waar ik te horen kreeg dat ik de eSIM nog niet mocht activeren. Dit gebrek aan duidelijke communicatie was frustrerend, maar ik hoopte dat het probleem snel opgelost zou worden. Helaas, een week later, ben ik nog steeds zonder internet en belmogelijkheden, maar heb ik wel een factuur ontvangen voor een dienst die ik niet kan gebruiken. Vandaag probeerde ik opnieuw contact op te nemen met uw klantenservice om opheldering te krijgen, maar tot mijn verbazing werd de verbinding verbroken voordat mijn probleem zelfs maar volledig was besproken. Dit niveau van service is volstrekt ontoereikend en teleurstellend. Ik verwacht als betalende klant een minimum aan respect en service. Ik verzoek dan ook dringend om een directe oplossing voor mijn eSIM-activatieprobleem en een passende compensatie voor de periode waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn diensten. Ik hoop oprecht dat u mijn klacht serieus neemt en zo snel mogelijk actie onderneemt om dit probleem op te lossen. Mocht u verdere informatie nodig hebben, dan ben ik beschikbaar op e-mail op XXX. [Persoonlijk gegevens verwijderd door moderator. Deze staan openbaar!]

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen