Skip to main content
10000 Topics
Chromecast wil geen verbinding maken
Hiervoor had ik internet van KPN en werkte Chromecast prima. Nu krijg ik het niet aan de praat. Van alles geprobeerd en over een langere tijd. Zie hieronder de lijst. Nu wil ik proberen of iemand van Odido of een klant een idee heeft dat mij verder helpt.Hij ‘ziet’ de chromecast wel (herkenning code), maar dan moet de telefoon verbinding maken via een tijdelijk wifi-netwerk en dat lukt niet. Het tijdelijke wifi-netwerk bestaat wel (dat kan ik zien). Geprobeerde oplossingen: 1. Controleer de wifi-verbinding: Zorg ervoor dat zowel je Chromecast als je telefoon verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk, namelijk het netwerk van Odido. Controleer de wifi-instellingen van de Chromecast in de Google Home-app. 2. Herstart apparaten: Start de Chromecast en je telefoon opnieuw op. Start ook je modem of router opnieuw op. 3. Reset de Chromecast: Als het probleem aanhoudt, kun je de Chromecast resetten door de knop aan de zijkant minstens 10 seconden ingedrukt te houden. Stel de Chromecast vervolgens opnieuw in, waarbij je het Odido wifi-netwerk selecteert. 4. Controleer de app: Zorg ervoor dat de app waarmee je streamt (bijvoorbeeld de Odido TV App) correct is geïnstalleerd en up-to-date is. 5. Controleer op storingen: Zorg ervoor dat er geen storingen zijn in het netwerk van Odido. Plaats de Chromecast verder van andere apparaten om mogelijke wifi- of bluetooth-storingen te voorkomen.
Internetsnelheid veel te laag bij 400Mbps abonnement
Sinds vorige week heb ik mijn internet snelheid omhoog geschroefd van 100Mbps naar 400Mbps. Na een speedtest uitgevoerd te hebben, blijkt dat ik nog niet eens 5Mbps download snelheid behaal (via wifi) op mijn laptop. Mijn vriend heeft een iPhone 14 en klaagt er ook al tijden over dat de wifi in mijn huis enorm traag is. Zelf heb ik een Android toestel, waarbij de speedtest slechts 4.27Mbps uitwijst. Ik besef me terdege dat ik via wifi nooit of te nimmer 400Mbps download snelheid kan verwachten, noch op mobiel, noch op laptop/pc, echter is minder dan 5Mbps download snelheid wel extreem laag... Nu heb ik vandaag alles maar eens gereset, de stroom eraf gehad, kabels nagekeken, etc. Kortom, ik heb reeds alle voor de hand liggende opties om het op te lossen geprobeerd. Helaas behaalt de speedtest nog steeds slechts een schamele 6.29Mbps down en 2.68Mbps up via de laptop. Kan het wellicht aan mijn verouderde router liggen? Ik heb deze immers al sinds 2020, toen Odido nog T-mobile was. Zo ja, dan zou ik graag een vervangende router toegestuurd krijgen. Zo nee, dan wens ik graag een andere passende oplossing. Ik ga er bovendien vanuit dat jullie niet aankomen met de eerder aangehaalde “mogelijke oplossingen”, welke jullie volgens een standaard stroomdiagrammetje één voor één af gaan. Dit heb ik immers al geprobeerd en bood geen soelaas. Vriendelijke groet,

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen