Skip to main content
10000 Topics
Internet down for 2 weeks!
Internet is down for almost 2 weeks, and there's no fix in sight. Is there anything I can do to cancel my internet or get compensation if Odido is not getting it fixed at all? I have an odido mobile and internet contract. Called Odido EVERY DAY since it first went down and still not fixed. Long story: - 03 Apr: internet down - 04 Apr: called in for service. possible ONT device failure. - 05 Apr: made appointment for Guidion to come down - 06 Apr: Guidion technician troubleshoots, replaces ONT device, and concludes it's not an on-site hardware problem. The connection needs to be fixed at the wijkcentrum by KPN/Reggefiber. -08 Apr: Called Odido to check. Ticket sent to KPN, should be working on it. CS advised that they may call or may try to fix it without entering the customer's house. -09 Apr: Called Odido to check on status. No updates. -10 Apr: Called Odido to check on status. Apparently they've been calling me but no answer. Not possible, since I've been checking my phone and got no missed calls. I have an Odido number, so what's wrong? Turns out they've been calling a different number (why???). Also, no one would have informed me if I didn't call to check. No problem, I have them correct the number to my Odido number WHICH I have on file and I've been calling them with. New ticket created, with same details. They should call back Thursday, latest Friday. - 11 Apr: Called Odido again to check. No update. Asked to be patient on call back. - 12 Apr: Called Odido again to check. No update. CS mentioned it's strange because no service should be a priority ticket and they should have responded within 1 business day. CS gave hope that sometimes they may fix it directly at the wijkcentrum, could happen over the weekend. - 13/14 Apr: Not fixed. - 15 Apr: Called Odido again to check in the morning. (1st time) No update, maybe they will call me later today. (2nd time) Called Odido again in the afternoon. CS tells me, actually it was reported on 11 Apr that they tried to call me but couldn't reach me. Not possible, I checked my records and was by the phone waiting for the call. OH, turns out, they put the wrong number down AGAIN (wtf?!) and so I could not be contacted. OK, he contacted the backoffice to contact Reggefiber, assured me this was high priority and that they will call me back shortly before the end of the day WITH THE CORRECT NUMBER. (3rd time) Called Odido again in the evening. Why did I not get a call that was promised? Confusion. I got the number to contact Reggefiber directly but apparently they don't like customers to contact them and apparently "KPN is Odido's competitor, so might be difficult". Anyway, here I am at my wit's end. All I got so far is some 7-day internet bundles. Not helping. My new phone is dying acting as a modem for the whole house for more than 10 days. Almost two weeks and I can't get my internet fixed because...Odido can't get my Odido phone number right? I was patient the first time it was wrong, but after 2 more rounds, it's simply unacceptable. Isn't there a service level agreement somewhere on fixing a service that is down? My understanding is a 24-hr turnaround action time. Picture of the problem here. Maybe it's a problem you can diagnose or fix better than Odido can.
Tado bridge krijgt geen IP adres van Zyxel T-56 met nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130)
Beste allemaal, Sinds een maandje maakt mijn Tado bridge geen verbinding meer met internet omdat het modem geen ip toekent aan de bridge (soms is de bridge kort online en heeft een ip gekregen, maar dan valt de verbinding weer weg en is het ip adres kwijt). Een firmware update heeft helaas geen resultaat gehad. Mijn reMarkable 2 heeft met de firmware update wel weer een ip gekregen en kan online, maar dat was de miste zorg. Het vervelende is dat als de bridge niet verbonden is met internet de slimme thermostaat en slimme radiatorknoppen en zone regelaars niet meer zo slim zijn en niet meer volgens een schema werken en dus handmatig moeten worden bedient. Zonde natuurlijk want Tado devices zijn niet goedkoop. De Tado bridge werkt met een verbindingssnelheid van 10mb op half-duplex. (antieke tech 🤔)Sluit ik de bridge direct aan op het modem of GB switch dan knalt mijn hele netwerk terug naar een snelheid van 10MB) Op de supportpaginas van Tado is te lezen dat de moderne glasvezelmodems deze snelheid niet meer ondersteunen en dat men de bridge via een switch die een doorgave snelheid van 10MB half-duplex ondersteund. https://support.tado.com/nl/articles/6653049-de-internetbridge-maakt-geen-verbinding-met-mijn-glasvezel-router-modem-hoe-kan-ik-dit-oplossen Ik heb nu twee verschillende switches aangeschaft,1 die Tado adviseert -→ werkt niet en legt hele netwerk plat en bridge nog steeds geen ipen 1 die managed is en poort ingesteld op 10MB half-duplex -→ netwerk blijft op 1GB 😁, maar bridge krijgt nog steeds geen ip. Tado doet er niks mee en zegt dat het het probleem is van de modem/router T-56 en laat me het lekker zelf uitzoeken. Iemand de gouden tip om dit werkend te krijgen?
Netwerk probleem of modem probleem
Goede morgen, Ik ben net 2 dagen klant en begin nu al een beetje te mopperen. Ook ik heb een thuisserver met allerlei dingen erop. Werd 2 dagen geleden aangesloten en heb dus netjes de ipadressen aangepast en nu ongeveer een klein uurtje werkte alles perfect! Alles draaide perfect en zeker 16 uur als ik mijn statieken bekijk. Echter de volgende dag dacht ik met een bakje koffie is te gaan kijken hoe alles erbij stond en… Alles offline. Ben erachter gekomen dat de server niet herkend word in het locale netwerk en heb zelfs nieuwe netwerkkaarten gebruikt en een tweede pc snel omgebouwd naar een servertje. Echter, kale pc wordt herkend maar zodra er bijvoorbeeld unbuntu server software wordt gebruikt is ie niet te vinden in het locale netwerk. Dus kan er ook niet met poort forwarderen gewerkt worden! (Die heeft gewerkt!) Ik kom van ziggo en jaren probleemloos gedraait met mijn hobby. Zelfs degene die de boel aansloot van Odido vertelde mij dat ik erop vooruit zou gaan. In mijn log bestand van het modem zie ik vele meldingen van, dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d Dus, Bij aanvang heeft het een avond perfect gewerkt! Port forwaderen ook! Meerdere pc's getest om zeker te zijn dat de netwerkkaart of pc kapot was. Heeft dit te maken met het modem ZYXEL EX5601-T1? Lijkt wel een blokkade in het modem. ect. Klantnr OQN81975 Graag hoor ik spoedig een antwoord Met vriendelijke groet, Ton
Mediabox afstandsbediening wil niet meer koppelen
Gisteren de nieuwe mediabox geïnstalleerd. Via het stappenplan prima gelukt. Ook de afstandsbediening kunnen koppelen. Alle functies getest en uitgeprobeerd. Mediabox uitzetten met de witte knop TV BOX lukte ook. Maar de tv uitzetten met de zwarte TV knop op de afstandsbediening lukte niet. Met het uitproberen viel het me al op dat andere knoppen op de afstandsbediening ook niet werkte, niets activeerde. Bijvoorbeeld de radio knop, de netflix, de apps en de input kanalen knop deden allemaal niets. Op dat moment dacht ik dat het een goed idee was om de afstandsbediening te resetten via het menu. Dat had ik beter niet kunnen doen. Helaas lukt het nu niet meer om de afstandsbediening te verbinden/koppelen met de mediabox. Hij blijft op het “zoeken - verbinden - succes” scherm hangen. Van alles geprobeerd, ook de mediabox reset (met paperclip). Geen idee hoe de afstandsbediening reset werkt, niets over te vinden op het world wide web. Nog te nieuw stuk hard- en software lijkt het. Ik krijg het stappenplan van de eerste installatie niet meer opnieuw aangeboden. Invoeren TV klantnummer en pincode wordt niet meer naar gevraagd. Gelukkig heb ik de TV Box nog niet teruggestuurd, zodat ik nog wel tv kan kijken. Maar ik wil graag weer de mediabox kunnen gebruiken want die biedt veel meer opties en gebruiksgemak. Ik hoop dat deze kinderziekte snel opgelost en/of verholpen kan worden.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen