Skip to main content

Ik probeer een XR1000 toe te voegen binnen het netwerk. Maar op 1 of andere reden krijg ik steeds no internet connection. Maar de data kabel heeft wel internet. Moet iets zijn met de router die er al staat.

direct met data kabel aan ZYXEL EX5601-T1 en ook als ik direct naar de zyxel kastje waar glasvezel in komt. Krijg ik dezelfde melding van netgear

ik wil dit als apart netwerk voor apparatuur die mee op reis gaat voor installaties. Plug & play in data ports op locatie, en om installaties te proppen in mijn huis kantoor.

iemand idee wat ik kan doen om ze naast elkaar te laten draaien. En niet dat ik elke keer als ik installatie heb gehad alles opnieuw moet instellen?

Hallo ​@Roddy 

Zorg dat beide routers niet dezelfde default IP adres hebben, als die van de XR1000 ook 192.168.1.1 is wijzig die dan naar 192.168.0.1.

Wat ook kan is de internetkabel vanaf het glasvezel kastje rechtstreeks in de WAN poort van de XR1000 dus zonder Zyxel. Volg hiervoor de instructies hier:

https://kb.netgear.com/nl_NL/25724/Hoe-stel-ik-een-bridge-in-voor-een-VLAN-taggroep-op-mijn-Nighthawk-router?language=nl_NL

De instellingen die je nodig hebt zijn VLAN 300 en prioriteit 0.

Hallo ​@Roddy 

Zorg dat beide routers niet dezelfde default IP adres hebben, als die van de XR1000 ook 192.168.1.1 is wijzig die dan naar 192.168.0.1.

Wat ook kan is de internetkabel vanaf het glasvezel kastje rechtstreeks in de WAN poort van de XR1000 dus zonder Zyxel. Volg hiervoor de instructies hier:

https://kb.netgear.com/nl_NL/25724/Hoe-stel-ik-een-bridge-in-voor-een-VLAN-taggroep-op-mijn-Nighthawk-router?language=nl_NL

De instellingen die je nodig hebt zijn VLAN 300 en prioriteit 0.

ik het geprobeerd om direct in het glasvezel kastje te zetten maar kom niet door de basisc setup van de netgear, want er is geen internet. Dus zal proberen aan pc direct te koppelen.

@Roddy 

Om bovenstaande toe te passen zou er geen internet nodig moeten zijm, verbindt een laptop met de XR1000 en volg de stappen in de link.

@Waqqas ik heb al die stappen gevolgd, Maar de XR1000 pakt nog steeds geen internet.

@Roddy 

Nadat VLAN 300 is ingesteld dan moet je het glasvezel kastje even opnieuw opstarten.

Reageer