Skip to main content

Instabiel netwerk / fluctuerende ping

  • 15 januari 2025
  • 9 reacties
  • 131 Bekeken

Hallo,

 

Sinds deze maand heb ik TV opgezegd en nu alleen Internet.

Sinds ik geen TV meer ontvang heb ik erg last van een onstabiel/instabiel netwerk.

Ongeveer om de 5 minuten gaat mijn ping bij het gamen ver boven de 1000ms. (normaal 20)

Bekabeld en/of via wifi maakt niks uit. apparaat maakt niks uit.

 

Kan iemand die fenomeen uitleggen en wat hier aan de hand is?

 

Groetjes,

 

Devin

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

Hey ​@Devin_97, welkom op onze Community!

Goed dat je dit geconstateerd hebt. Ik heb direct een lijnmeting gedaan en dat ziet er inderdaad niet goed uit. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd om te kijken wat er speelt. Graag ontvang ik een terugkoppeling nadat de monteur geweest is.

 

9 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 januari 2025

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 januari 2025
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=1711ms TTL=57
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=321ms TTL=57
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=10ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=11ms TTL=57

Ping statistics for 1.1.1.1:
    Packets: Sent = 50, Received = 40, Lost = 10 (20% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 1711ms, Average = 61ms

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 16 januari 2025

Hey ​@Devin_97, welkom op onze Community!

Goed dat je dit geconstateerd hebt. Ik heb direct een lijnmeting gedaan en dat ziet er inderdaad niet goed uit. Ik heb meteen een monteur voor je aangestuurd om te kijken wat er speelt. Graag ontvang ik een terugkoppeling nadat de monteur geweest is.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 januari 2025

Top dankje,

 

Afspraak staat voor morgenvroeg ingepland.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 januari 2025

Monteur is vanochtend geweest,

 

Was er helaas zelf niet bij.

 

Monteur heeft printplaat in DSL aanlsuiting vervangen en een nieuwe modem/router geplaatst T50.

 

Vol enthousiasme net geprobeerd… Probleem helaas niet verholpen.

 

Nog steeds constant om de 10 minuten enorme packet losses.

 

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3222 reacties
  • 18 januari 2025

Hi ​@Devin_97, dat lees ik niet graag. Zou jij een nieuwe tracert willen delen? Dan pakken wij dit verder op. Dankjewel! De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.

Vragenlijst:

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 januari 2025

-Probleem speelt zich de hele dag af om de 5 of 10 minuten.

-Standaard geleverde router Zyxel T50

-Aangesloten op 1e LAN Poort (Geen verschil bij andere poorten)

 

 

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 20 januari 2025

Dank voor de testen ​@Devin_97, ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij dit voor je oplossen! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Dank voor de testen ​@Devin_97, ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij dit voor je oplossen! 

Hi ​@Tommie van Odido ! Ff ter info, ik heb precies hetzelfde probleem. Nou, nu niet meer omdat mijn ONT helemaal stuk is. Ik heb een afspraak ingepland voor 23-01 met een Gideo monteur om het probleem opgelost te krijgen. Nu heeft mijn ONT een knipperend groen light bij PON dus mijn internet verbinding viel helemaal uit. Maar anyway, voor dit, dus tot gisteren bijvoorbeeld, ervaarde ik non stop spikes in mijn verbinding, net als ​@Devin_97 . Ik kan niet goed browsen en ook niet goed gamen.

Ik heb letterlijk ALLES geprobeerd. Maar niks heeft geholpen. Ik heb zelfs een Tweakers topic hierover aangemaakt zodat ik een frisse set ogen kan krijgen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2283538
 

Maar als ik de posts op de Odido forum zo goed lees, dan merk ik dat dit een vaak voorkomend probleem is. En het ligt dus aan Odido en niet aan mij. Ik ben heel benieuwd wat de Gideon monteur gaat zeggen tijdens zijn bezoek.

Als hij de ONT goed maakt en daarna ervaar ik alsnog problemen met mijn verbinding ga ik een post hierover maken. Als jullie mij ook niet kunnen helpen, dan moet ik helaas naar een andere provider overstappen na bijna 10 jaar Odido/T-Mobile klante te zijn geweest. Ik werk altijd thuis, dus geen betrouwbare verbinding voor mij is geen punt :(.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen