In iedergeval KPN even bellen want je oude systeem is afgesloten. Waarschijnlijk sta je daar nog als actief in het systeem. Even zorgen dat ze daar het abonnement in iedergeval op einde zetten, immers zijn ze gestopt te leveren, ze kunnen daar ook even een compensatie aanmaken zodat je het abonnement vanaf de 9e weer terug krijgt en dat het echt als beëindigd geregistreerd staat.
Van odido ga je vanzelf weer een bericht krijgen dat er een monteur moet komen voor het aansluiten, die wordt automatisch aangemaakt als je abonnement nog niet als actief is aangemeld ook al werkt het allemaal al wel. Toevallig dit zelfde ook meegemaakt, als het goed is heb je ook gemerkt dat KPN op een gegeven moment gewoon de glasvezel ontkoppeld had en dat weer actief werd nadat de monteur van odido was geweest.
Zojuist met KPN gebeld, daar loopt het abonnement nog omdat odido de overstap nog niet gereed heeft gemeld. Dus dat moet odido nog doen. KPN zegt dat odido het gereed moet melden i.v.m. de overstap service dus ik kan er zelf verder niks aan doen.
Dus ik gebruik nu wel al het Odido netwerk en niet meer die van KPN echter moet Odido het nog gereed melden.
Moet ik dan naar Odido bellen of ziet een moderator deze post en regelen ze het op die manier?
Dat is wel bijzonder. Of even met odido bellen (dat abonnement zal vast goedkoper zijn als kpn). Of KPN bellen met een storingsmelding dat hun ONT het niet meer doet, als je betaald moeten ze ook leveren.
Zo ben ik toen trouwens van het abonnement afgekomen omdat KPN aangaf dat Odido wel de ONT had geregistreerd en daarmee het abonnement dus afgelopen zou moeten zijn en dat ze de storing dus niet konden verhelpen maar dat die laatste stap niet doorlopen was waardoor het abonnement administratief wel doorliep. Het is echt een administratief gegoochel van providers in dit soort gevallen.
Net Odido gebeld, er is iets fout gegaan in de na verwerking het is nu naar de backoffice gestuurd en in 3 werkdagen zou het opgelost zijn.
Bedankt voor de informatie, het zou nu goed moeten komen
Klinkt goed! Hou wel even in de gaten dat je abonnement bij KPN dan wel geantidateerd gestopt wordt, anders betaal je alsnog dubbel. Dat is daarna weer op te lossen met een belletje naar KPN ;)
Als er door een fout in het systeem dubbele kosten zijn dan valt dat voor odido omdat het via hun overstapregeling gaat dus dat scheelt.
Klinkt goed! Hou wel even in de gaten dat je abonnement bij KPN dan wel geantidateerd gestopt wordt, anders betaal je alsnog dubbel. Dat is daarna weer op te lossen met een belletje naar KPN ;)
Waarom zou KPN iets moeten vergoeden… De overstapservice wordt door de nieuwe provider uitgevoerd, als daarin iets misgaat dan dient Odido dit recht te zetten. Dat het bij jou misschien gelukt is door vaag omweggetje is leuk, maar zal in de meeste gevallen niet gehonoreerd worden.
Een Odido medewerker kan op vertonen van de eindfactuur een creditnota opmaken.
Hoi @SamW95, welkom op onze Community!
Dat heb je inderdaad goed opgemerkt. Het abonnement stond inderdaad vast, ik heb hem nu handmatig laten doorlopen en het bericht is ook naar KPN verstuurd voor het contract. Er zullen geen dubbele kosten komen omdat wij pas gaan factureren zodra het abonnement op “gereed” gemeld staat, dus vanaf vandaag.
Top, het is nu inderdaad geregeld, bedankt. Snel opgelost zo.
Klinkt goed! Hou wel even in de gaten dat je abonnement bij KPN dan wel geantidateerd gestopt wordt, anders betaal je alsnog dubbel. Dat is daarna weer op te lossen met een belletje naar KPN ;)
Waarom zou KPN iets moeten vergoeden… De overstapservice wordt door de nieuwe provider uitgevoerd, als daarin iets misgaat dan dient Odido dit recht te zetten. Dat het bij jou misschien gelukt is door vaag omweggetje is leuk, maar zal in de meeste gevallen niet gehonoreerd worden.
Een Odido medewerker kan op vertonen van de eindfactuur een creditnota opmaken.
KPN moet vergoeden vanaf het moment dat ze gestopt zijn met leveren. Odido heeft immers de lijn al overgenomen waarmee het contract bij KPN gestopt is. Die factureren dus ten onrechte en staat los van Odido.
In alle gevallen zal het gehonoreerd worden, immers heeft KPN anders een verstoring omdat ze volgens eigen zeggen een contract hebben wat ze niet leveren.