Skip to main content
10000 Topics
Netwerk probleem of modem probleem
Goede morgen, Ik ben net 2 dagen klant en begin nu al een beetje te mopperen. Ook ik heb een thuisserver met allerlei dingen erop. Werd 2 dagen geleden aangesloten en heb dus netjes de ipadressen aangepast en nu ongeveer een klein uurtje werkte alles perfect! Alles draaide perfect en zeker 16 uur als ik mijn statieken bekijk. Echter de volgende dag dacht ik met een bakje koffie is te gaan kijken hoe alles erbij stond en… Alles offline. Ben erachter gekomen dat de server niet herkend word in het locale netwerk en heb zelfs nieuwe netwerkkaarten gebruikt en een tweede pc snel omgebouwd naar een servertje. Echter, kale pc wordt herkend maar zodra er bijvoorbeeld unbuntu server software wordt gebruikt is ie niet te vinden in het locale netwerk. Dus kan er ook niet met poort forwarderen gewerkt worden! (Die heeft gewerkt!) Ik kom van ziggo en jaren probleemloos gedraait met mijn hobby. Zelfs degene die de boel aansloot van Odido vertelde mij dat ik erop vooruit zou gaan. In mijn log bestand van het modem zie ik vele meldingen van, dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d Dus, Bij aanvang heeft het een avond perfect gewerkt! Port forwaderen ook! Meerdere pc's getest om zeker te zijn dat de netwerkkaart of pc kapot was. Heeft dit te maken met het modem ZYXEL EX5601-T1? Lijkt wel een blokkade in het modem. ect. Klantnr OQN81975 Graag hoor ik spoedig een antwoord Met vriendelijke groet, Ton
Mediabox afstandsbediening wil niet meer koppelen
Gisteren de nieuwe mediabox geïnstalleerd. Via het stappenplan prima gelukt. Ook de afstandsbediening kunnen koppelen. Alle functies getest en uitgeprobeerd. Mediabox uitzetten met de witte knop TV BOX lukte ook. Maar de tv uitzetten met de zwarte TV knop op de afstandsbediening lukte niet. Met het uitproberen viel het me al op dat andere knoppen op de afstandsbediening ook niet werkte, niets activeerde. Bijvoorbeeld de radio knop, de netflix, de apps en de input kanalen knop deden allemaal niets. Op dat moment dacht ik dat het een goed idee was om de afstandsbediening te resetten via het menu. Dat had ik beter niet kunnen doen. Helaas lukt het nu niet meer om de afstandsbediening te verbinden/koppelen met de mediabox. Hij blijft op het “zoeken - verbinden - succes” scherm hangen. Van alles geprobeerd, ook de mediabox reset (met paperclip). Geen idee hoe de afstandsbediening reset werkt, niets over te vinden op het world wide web. Nog te nieuw stuk hard- en software lijkt het. Ik krijg het stappenplan van de eerste installatie niet meer opnieuw aangeboden. Invoeren TV klantnummer en pincode wordt niet meer naar gevraagd. Gelukkig heb ik de TV Box nog niet teruggestuurd, zodat ik nog wel tv kan kijken. Maar ik wil graag weer de mediabox kunnen gebruiken want die biedt veel meer opties en gebruiksgemak. Ik hoop dat deze kinderziekte snel opgelost en/of verholpen kan worden.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen