Skip to main content

Dinsdag heb ik Klik en Klaar ontvangen, super snel binnengekregen trouwens.

Alles aangesloten wat een fluitje van een cent is. Over de dekking kon de klantenservice niets zeggen want ze konden de kaart niet openen. Dus toch zelf maar eens proberen, ik woon in het buitengebied. De kerstdagen betekent vrije dagen voor mij dus ik heb getest met het modem, maar helaas heb ik nauwelijks ergens bereik. In ieder geval niet voldoende om TV te kijken en thuis te kunnen werken. Nu heb ik wel glasvezel liggen maar dat is vrij prijzig voor wat we er mee doen en ook de maandelijkse bijdrage is iets wat me best wel dwars zit, lijnhuur en ik kan uit 4 providers kiezen. Dus dit leek me een super oplossing. 

Dus nu zou ik het wel terug willen sturen, ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen. Opzeggen zie ik niet ergens staan. Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Kan je zelf de kaart niet openen?

https://www.odido.nl/netwerk/dekking

en daarna met de klik & klaar app het modem zo richten dat je optimaal ontvangt hebt?

Nee helaas:

403 Forbidden

en daarna met de klik & klaar app het modem zo richten dat je optimaal ontvangt hebt?

Dat hebben we al geprobeerd met de app maar helaas. Ik moet zeggen als we willen bellen dat we ook niet zo heel goed bereik hebben, alleen buiten een beetje. Het was te proberen natuurlijk. 

De site ligt er even uit denk ik. Net werkte het nog wel.

Dat hebben we al geprobeerd met de app maar helaas. Ik moet zeggen als we willen bellen dat we ook niet zo heel goed bereik hebben, alleen buiten een beetje. Het was te proberen natuurlijk. 

Wij wonen ook in buitengebied, maar toch lukt het wel.

Misschien is er een mast in de buurt? Ik heb de kaart net even geprobeerd te openen met Firefox ipv Chrome en nu krijg ik deze melding:

Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar dekkingskaart.odido.nl, omdat deze website een beveiligde verbinding vereist.

Misschien is er een mast in de buurt? Ik heb de kaart net even geprobeerd te openen met Firefox ipv Chrome en nu krijg ik deze melding:

Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar dekkingskaart.odido.nl, omdat deze website een beveiligde verbinding vereist.

Je kan mij via DM je postcode sturen dan check ik het voor je .

Je kan mij via DM je postcode sturen dan check ik het voor je .

Net Edge gedownload en nu kan ik het openen. Oranje vlakje (tot 100 mbit/s), de buren kunnen geen gebruik maken zie ik, dat vlakje is grijs. Ik heb nog geen 100 mbit/s kunnen halen waar ik hem ook neerzet. En met de TV aan en gebruik van een laptop is het niet zo vlot helaas. Het fluctueert ook in snelheid.

Met alleen de laptop op Wifi is dit het hoogst haalbare:

Speedtest van Odido

Download:20.1 Mbit/s

Upload:0.1 Mbit/s

Hi ​@j.geertsema, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de dekking bij jou in de buurt inderdaad niet optimaal is. De mobiele dekking is hierin een goede leidraad, als dit niet optimaal is dan is de kans groot dat je geen optimale snelheden zult halen bij Klik & Klaar. Wil je het abonnement opzeggen, laat het dan aan me weten. Dan maak ik dit gelijk voor je in orde! 

Hi ​@j.geertsema, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de dekking bij jou in de buurt inderdaad niet optimaal is. De mobiele dekking is hierin een goede leidraad, als dit niet optimaal is dan is de kans groot dat je geen optimale snelheden zult halen bij Klik & Klaar. Wil je het abonnement opzeggen, laat het dan aan me weten. Dan maak ik dit gelijk voor je in orde! 

Hallo Nora,

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad en alles retour gestuurd (vrijdag jl.). Wel heb ik nu een mail gekregen waarin staat dat mijn abonnement per 27-1 stopt. Maar ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik mijn beroep op mijn herroeping binnen 14 dagen. Dit lijkt dan niet in orde te komen?

Hi ​@j.geertsema ik zie inderdaad dat het abonnement is opgezegd met een maand opzegtermijn, in plaats van per direct. Ik heb dit gelijk recht gezet voor je en het abonnement per direct stopgezet. Over een paar minuten ontvang je een nieuwe e-mail met de juiste datum! 

Hi ​@j.geertsema ik zie inderdaad dat het abonnement is opgezegd met een maand opzegtermijn, in plaats van per direct. Ik heb dit gelijk recht gezet voor je en het abonnement per direct stopgezet. Over een paar minuten ontvang je een nieuwe e-mail met de juiste datum! 

Dag Nora,

Ik heb de mail gekregen, erg bedankt voor de hulp!

tja, ik heb ook geen succes hiermee. snel geleverd op 31/12 maar ook knipperende ledjes. helpdesk stelde voor even te wachten maar helaas, vier dagen later nog geen verbinding. kreeg wel 4 keer betaalherinnering dus nog eens betaald en wat denk je, ze sturen nog een apparaat, zucht. helpdesk stelde voor deze 2e levering af te wachten maar helaas ook deze doet het niet. Ik zit overigens vlak bij mast met supersnelle verbinding. heb zelf 5G Odido sims in smartphones en werken prima. Helpdesk was behulpzaam en belde zelf regelmatig terug maar kon ook niet helpen. ga ze allebei terugsturen. Niks klik&klaar voor ons. Blijf gewoon bij 2x duurder Ziggo maar die werkt tenminste :-)

Reageer