Skip to main content

Ik kan geen Klik en Klaar bestellen, echter dekkingskaart zegt anders

Ik wil graag Klik en Klaar 5G internet bestellen, maar website geeft bij ingeven van mijn postcode en huisnummer aan dat internet via het 5G netwerk op ons adres niet beschikbaar is.

Als ik de dekkingskaart bekijk, zou er wel snel internet op ons adres aanwezig zijn. Als ik het adres van de buren invul, zou ik wel kunnen bestellen. Dus vraag me erg af of dit klopt.

Ik heb jullie al telefonisch benaderd, maar de medewerker aan de andere kant aan de lijn was totaal niet behulpzaam. Antwoord was eenvoudig gezegd: “computer says no”, dus waarom bel je?

Wellicht dat iemand mij op het forum hiermee kan helpen?

18 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 5 februari 2025

Moderators hebben dezelfde tools als de klantenservice. Er is voor bijvoorbeeld capaciteit en dekking redenen om dit product blijkbaar niet generiek te maken. Odido is best ver met het ombouwen van hun netwerk voor de support van de benodigde 3.5 ghz frequentie, maar op antennekaart zie je ook dat het nog niet 100% is, even een aanname, maar kan een reden zijn dat het bij jou in de buurt nog niet gedaan is.

Er zit niet voor niets een postcode check op. Inderdaad wel jammer, maar als het op jouw adres niet geleverd kan worden dan is het niet mogelijk te bestellen.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 5 februari 2025

Volgens mij loopt hier al een ander topic over dat als je al Odido internet abonnement hebt je geen klik en klaar kunt bestellen

Edit: zie

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

@eric Toch blijft ik het erg vreemd vinden dat bij allebei de buren op nummers 29 en 33 de postcodecheck wel werkt en daar dus wel besteld kan worden en bij 31c (waar ik woon) niet. Beide buren zitten op nog geen 10 meter afstand. Wordt dit netwerk dan per huisnummer uitgerold? Klinkt niet logisch.

@walter.v.l Ik heb overigens nog geen Odido abonnement. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 5 februari 2025

Hallo ​@remcodebokx 

Kan je met c als toevoeging wel DSL of glasvezel internet bestellen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Dat is het rare. Als ik DSL wil bestellen, kom ik niet verder.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Maar wat schetst mijn verbazing als ik de check doe wat voor internet beschikbaar is op mijn adres

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

Maar zodra ik naar de shop wil om Klik en Klaar te bestellen, blokkeert hij weer op de postcodecheck. Dus ik begrijp er helemaal niets meer van..

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 5 februari 2025

Bel dan de verkoop afdeling of ga naar een Odido shop.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 5 februari 2025

@eric Verkoopafdeling heeft geen zin, dat heb ik in de openingspost uitgelegd. Kan ik die postcodecheck omzeilen door naar een shop te gaan? Ik wil voorkomen dat ik daar tijd in ga steken en weer niet verder kom

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 5 februari 2025
remcodebokx schreef:

@eric Verkoopafdeling heeft geen zin, dat heb ik in de openingspost uitgelegd. Kan ik die postcodecheck omzeilen door naar een shop te gaan? Ik wil voorkomen dat ik daar tijd in ga steken en weer niet verder kom

Tja, dat weet ik natuurlijk niet, maar je kan het een keer proberen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 6 februari 2025

@remcodebokx Wat leuk om te lezen dat je interesse hebt in een Klik&Klaar Internet abonnement! 😀

Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten om dit modem te gebruiken. Op dit moment is er echter een euvel met de postcodecheck op onze website, waarbij het in sommige gevallen niet mogelijk is om de bestelling te plaatsen. Geen zorgen! Mijn collega’s doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, zodat jij binnenkort kan genieten van je nieuwe abonnement. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 februari 2025

@Teresa van Odido Fijn dat je contact opneemt! Tevens fijn om te lezen dat er een euvel is met de postcodecheck en dit toch niet aan mij ligt. 

Is het mogelijk dat ik een bericht ontvang zodra het euvel verholpen is en ik het abonnement kan gaan bestellen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 6 februari 2025

@remcodebokx Heel graag gedaan! 😀

Ik kan geen automatische melding instellen, maar ik heb jouw naam opgeschreven en geef je een update zodra ik meer hoor. Komt goed! 

Hou er wel rekening mee dat het nieuws misschien iets later kan komen, mocht ik bijvoorbeeld net een vrije dag er tussen hebben zitten. 

Laat je het weten als je tussentijds nog hulp nodig hebt? Je weet mij te vinden! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 februari 2025

@Teresa van Odido Kan je mij op je lijstje erbij zetten en me een berichtje sturen als de postcode bug is opgelost? Bij mij precies hetzelfde probleem, buren wel maar wij niet. 5G Klik&klaar is precies wat we nodig hebben, ik zit klaar voor de klik ;) 

Rivellino
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 19 februari 2025

Ik had hetzelfde probleem bij het bestellen van Klik&klaar. Ik heb dat opgelost door te bestellen op het adres van de buurman. Vervolgens heb ik de box afgehaald bij het DHL-afhaalpunt.

De reden voor het probleem bij mijn bestelling van Klik&Klaar is vermoedelijk de lopende opzegging van mijn huidige internet abonnement bij Odido (eindigt per 22-4-2025).

Mijn Klik&klaar box werkt prima.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Rivellino wel zo fijn dat je het kon bestellen op het adres van je buurman. Heel fijn dat Klik&Klaar goed werkt, daar zijn we blij mee! Als je problemen ondervindt of andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen