Skip to main content

Ervaringen met Odido - KPN - RoutIT

Bloemetje12345

Hey,

Ik dacht ik maak hier een topic aan om te zien of er andere gebruikers zijn die tegen hetzelfde probleem aan lopen en het ook zouden waarderen als deze samenwerking/uitbesteding eens tot resultaten gaat leiden.

Bij de overstap naar Odido toe waren er al problemen.
Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat Guidion het lukt om de juiste fiber-connector te vinden in het wijkstation waarna het weer een poos duurde voordat weer een andere monteur het doorhad dat deze plug ook daadwerkelijk ‘klik’ hoort te zeggen.

Toch gaf ik Odido het voordeel van de twijfel.

Nu naar 1 dag geleden.
Uit het niets werkte de glasvezelverbinding (na 1 jaar zonder issues) ineens niet.
Mediaconverter, router en alle in-house apparatuur heeft geen wijzigingen ervaren en de status-LEDs brandde naar behoren, alleen geen internet verbinding.

Mijn voorgevoel dat dit het wijkstation bleek te zijn leek bevestigd door de technische dienst aan de telefoon.

De volgende dag kon er een Guidion monteur komen die ook al snel deduceerde dat het probleem in het wijkstation zou moeten zitten. Hier in quote en weggelaten locatiegegevens de reparatiebon:

LET OP WONING BEVINDT ZICH OP ODFLADE XX POORT XY! DIT IS EEN KRUISING. KPN had de lijn aangesloten op een KPN splitter. Verbinding hersteld naar juiste Odido splitter. ONT blijft groen knipperend pon lampje geven. Via Guidion THD Verbinding van XGSPON naar GPON gemigreerd en weer terug ivm heractiveren. Dit is helaas niet gelukt. Iom EM besloten het ticket door te zetten omdat alles uitgesloten is in het infadomein en op klantlocatie. Serienummer aanwezig ONT: XXXXXXXXX

Deze pop (XX-XX) heeft erg veel last van ODFkruisingen en KPN blijft patchen zonder laser aan te sluiten.

Oftewel,  een duidelijk probleem geconstateerd in de wijkcentrale waar de reparateur momenteel niet de juiste middelen heeft dit tijdig op te kunnen lossen.

Hier is dus (vermoedelijk) een KPN-monteur geweest die odido klanten verkeerd heeft omgepatched.

Vandaag... dan eindelijk contact gehad met een medewerker van KPN (is dus RouteIT maar wist de persoon in kwestie helaas niet te vermelden) die me aangaf dat er pas over 4 dagen een KPN reparateur langs kan komen om een nieuw onderzoek in te stellen.

Ik gaf uiteraard aan wat er al is geconstateerd en wat er nodig gaat zijn maar ze stonden erop dat er een nieuw onderzoek nodig zou zijn gezien de odido/guidion in hun ogen incompetent waren en ik de reparatiebon maar ‘weg moet gooien’. Als informaticus vond ik dit wel stoer praten voor een callcenter medewerker dus liet even mijn eigen bevinden vrij uit. 

Dit betekent voor mij 7 dagen geen internet, geen functionaliteit van klimaatregeling, geen controle over domotica en significante hinder in mijn werk en dienstverlening als developer en analist. Hier heeft Odido klantenservice EN KPN/RouteIT kennelijk lak aan.

Ik ben dus benieuwd of er meer klanten zijn die soortgelijke situaties hebben ervaren waar verschillende bedrijven de vinger naar elkaar wijzen in plaats van een gepaste oplossing voor de klant.

Als er geen structurele verbeteringen komen ben ik genoodzaakt om zelf over te stappen maar ook om al mijn klanten odido af te raden.

Uitgelichte reactie

25 januari 2025

Hi ​@Bloemetje12345, ik heb meteen je abonnement erbij gepakt en het onderzoek. Ik zie dat de monteur van de netwerkbeheerder is aangestuurd om het probleem op te lossen in de wijkcentrale. De afspraak staat gepland voor dinsdag 28-1. Ik ga er vanuit dat de monteur het oplost. Voor in de tussentijd heb ik ook een voucher voor je geregeld met onbeperkte data voor 7 dagen. Je kan deze vinden in een privébericht. Hopelijk helpt dit je voor nu uit de brand. Laat je weten of het dinsdag is opgelost? Anders gaan we uiteraard vervolgstappen voor je ondernemen om het zo snel mogelijk alsnog op te lossen! 

15 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7980 reacties
  • 24 januari 2025

Beste onbekende.

zou je zo vriendelijk willen zijn om de regels door te nemen! Je community naam wordt zo snel mogelijk aangepast.

• is een King Poster
  • 80 reacties
  • 24 januari 2025
Odildo schreef:

Ik ben dus benieuwd of er meer klanten zijn die soortgelijke situaties hebben ervaren waar verschillende bedrijven de vinger naar elkaar wijzen in plaats van een gepaste oplossing voor de klant.

Omdat mijn ex al ruim 14 maanden onbekommerd en probleemloos internet heeft van Odido.
Ben ik halverwege vorige week ook overgestapt naar Odido.

Betreffende de aansluiting van mijn ex indertijd. Was dat in circa 10 minuten geregeld.
Alles van tevoren had ik al voorbereid, middels een Odido “simulatie” via een KNP verbinding.
Zodat down-time om NAS services van buitenaf te kunnen benaderen zo kort mogelijk zou zijn.
Mijn relaas "toen” met aansluiting bij mijn ex. beschreven op  < Nederlandse Synlogy forum >

De aansluiting “nu” bij mij voor de Odido aansluiting, beschreven hier op het  < Odido forum >

Geen IPv6     -     WAN IP adres niet gekoppeld aan woonhuis aansluiting:
Naast dat Odido nog geen IPv6 levert, heb ik in de tussentijd dan nog iets anders opgemerkt,
dan wat ik verwachtte of was gewend??    (Ik kom van KPN af).

Jazeker wel, en dat is geldig  “voor mijn situatie". (Zou elders anders kunnen zijn?)
Dat  WAN IP  adressen  niet zijn gekoppeld aan een woonhuis aansluiting.
Maar bij elke wisseling van een  router,  een ander WAN IP adres wordt toegewezen.
(Van ZyXEL naar mijn eigen routers  -heb meerdere modellen-,  en weer terug naar ZyXEL).

Maar daar heb ik inmiddels wel weer verder mijn onderzoek in gedaan.
En draait nu “stabiel” op één IP op mijn eigen router.

Wil daar nog een (paar) aanvullende berichten voor schrijven in het betreffende topic.

Let wel.  Bij ELKE provider is wel wat op- of aan te merken, of gaan dingen wel eens verkeerd.
Of zitten bepaalde onderdelen in de netwerk structuur zodanig anders in elkaar, dat je daar veel tijd en energie in moet steken om dingen geregeld of werkend te krijgen.

Bijvoorbeeld bij KPN de ondersteuning van IPTV bij gebruik van een eigen router.
Dat is zodanig complex, dat veel eigen routers daar überhaupt niet in (kunnen) voorzien.

Dat is een “verademing” bij Odido. Voor IPTV heb ik daar niets extra's voor hoeven in te stellen.
(Afgezien van de standaard VLAN 300 WAN instelling, om een eigen router met Odido te verbinden).

Odido TV-box:

Ook opmerkelijk, dat de door Odido geleverde Android TV box, een bekabelde speed-test
LAN aansluiting, de netwerkverbinding niet verder komt dan 97,5 Mbps.
De TV-box kennelijk een netwerkpoortje heeft dat niet meer dan 100 Mbps ondersteunt.
Diverse kabels geprobeerd. (Door Gideon aanbevolen om het TV-boxje bekabeld aan te sluiten).
Maar via WiFi  een verbinding heb van down / upload van ongeveer 600 Mbps.

Dus als TV  /  TV-box niet te ver van de router weg staat, gebruik dan beter de WiFi.
(In mijn situatie is zowel de glasvezelverbinding zelf als de router in de woonkamer ondergebracht).

Daar waar men mogelijke problemen ondervindt:
Bij verschillen ga ik uit vanuit een positieve invalshoek om bij problemen dat in goed overleg over en weer te communiceren, en met Odido support te overleggen hoe dingen beter geregeld kan worden.
Dat “afkatten” en "klanten” gaan afraden om bij Odido een internet abonnement af te nemen.
Dat is is absoluut niet mijn invalshoek om op die wijze te handelen, en IMO een verkeerd signaal.

[ EDIT ] M.b.t. mijn opmerkingen is daar kennelijk al door een moderator op gewezen. 👍

Tot zover maar even.

-

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 24 januari 2025
Babylonia schreef:
Odildo schreef:

Omdat mijn ex al ruim 14 maanden onbekommerd en probleemloos internet heeft van Odido.
Ben ik halverwege vorige week ook overgestapt naar Odido.

Betreffende de aansluiting van mijn ex indertijd. Was dat in circa 10 minuten geregeld.
Alles van tevoren had ik al voorbereid, middels een Odido “simulatie” via een KNP verbinding.
Zodat down-time om NAS services van buitenaf te kunnen benaderen zo kort mogelijk zou zijn.
Mijn relaas "toen” met aansluiting bij mijn ex. beschreven op  < Nederlandse Synlogy forum >

De aansluiting “nu” bij mij voor de Odido aansluiting, beschreven hier op het  < Odido forum >

Geen IPv6     -     WAN IP adres niet gekoppeld aan woonhuis aansluiting:
Naast dat Odido nog geen IPv6 levert, heb ik in de tussentijd dan nog iets anders opgemerkt,
dan wat ik verwachtte of was gewend??    (Ik kom van KPN af).

Jazeker wel, en dat is geldig  “voor mijn situatie". (Zou elders anders kunnen zijn?)
Dat  WAN IP  adressen  niet zijn gekoppeld aan een woonhuis aansluiting.
Maar bij elke wisseling van een  router,  een ander WAN IP adres wordt toegewezen.
(Van ZyXEL naar mijn eigen routers  -heb meerdere modellen-,  en weer terug naar ZyXEL).

Maar daar heb ik inmiddels wel weer verder mijn onderzoek in gedaan.
En draait nu “stabiel” op één IP op mijn eigen router.

Wil daar nog een (paar) aanvullende berichten voor schrijven in het betreffende topic.

Let wel.  Bij ELKE provider is wel wat op- of aan te merken, of gaan dingen wel eens verkeerd.
Of zitten bepaalde onderdelen in de netwerk structuur zodanig anders in elkaar, dat je daar veel tijd en energie in moet steken om dingen geregeld of werkend te krijgen.

Bijvoorbeeld bij KPN de ondersteuning van IPTV bij gebruik van een eigen router.
Dat is zodanig complex, dat veel eigen routers daar überhaupt niet in (kunnen) voorzien.

Dat is een “verademing” bij Odido. Voor IPTV heb ik daar niets extra's voor hoeven in te stellen.
(Afgezien van de standaard VLAN 300 WAN instelling, om een eigen router met Odido te verbinden).

Odido TV-box:

Ook opmerkelijk, dat de door Odido geleverde Android TV box, een bekabelde speed-test
LAN aansluiting, de netwerkverbinding niet verder komt dan 97,5 Mbps.
De TV-box kennelijk een netwerkpoortje heeft dat niet meer dan 100 Mbps ondersteunt.
Diverse kabels geprobeerd. (Door Gideon aanbevolen om het TV-boxje bekabeld aan te sluiten).
Maar via WiFi  een verbinding heb van down / upload van ongeveer 600 Mbps.

Dus als TV  /  TV-box niet te ver van de router weg staat, gebruik dan beter de WiFi.
(In mijn situatie is zowel de glasvezelverbinding zelf als de router in de woonkamer ondergebracht).

Daar waar men mogelijke problemen ondervindt:
Bij verschillen ga ik uit vanuit een positieve invalshoek om bij problemen dat in goed overleg over en weer te communiceren, en met Odido support te overleggen hoe dingen beter geregeld kan worden.
Dat “afkatten” en "klanten” gaan afraden om bij Odido een internet abonnement af te nemen.
Dat is is absoluut niet mijn invalshoek om op die wijze te handelen, en IMO een verkeerd signaal.

[ EDIT ] M.b.t. mijn opmerkingen is daar kennelijk al door een moderator op gewezen. 👍

Tot zover maar even.

-

Ik waardeer je reactie.

In geval van een incident is dat inderdaad de juiste invalshoek.

Wanneer er in mijn optiek echter een systematisch probleem plaats lijkt te vinden en ik een betaalde dienst niet geleverd krijg door het “afkatten” tussen de verschillende partijen gemoeid met het netwerk is dat een ander verhaal. Het gaat mij hier dan vooral ook om het voorkomen van incidenten in de toekomst en die sneller op te pakken wanneer deze toch plaats vinden. Het kastje-muur verhaal dient echt niet meer relevant te moeten zijn, maar is het dus wel.

Vind het ook lichtelijk komisch dat er wel reactie vanuit odido/moderation is betreft een triviale kwestie maar geen enkele insight in de problemen die hier spelen.

Ik zie dat niet als “goed overleg” en een “positieve invalshoek”,  die gesprekken heb ik afgelopen dagen al genoeg gevoerd met 0 resultaat als gevolg.

• is een King Poster
  • 80 reacties
  • 24 januari 2025

Als er in jou ogen een systematisch probleem "lijkt plaats te vinden” wat voor jou situatie niet wordt opgelost. Staat het je vrij naar een andere provider over te stappen, is jou probleem toch opgelost?
(Het gras lijkt altijd groener bij een ander).

Daarbij is het “not done” een hetze op te zetten om andere gebruikers (klanten) op te roepen om abonnementen bij Odido  op te gaan zeggen. Daarmee krijg je alleen maar de deksel op je neus.

Eveneens is het volgens normaal gebruikelijke net etiquette “not done” om zonder enige relevantie een compleet voorgaande reactie te quoten. Die reactie waarop je reageert staat er toch al boven?
Kan iedereen toch lezen. Waarom moet dat dan nog eens keer volledig worden gekopieerd?

Hooguit een bepaalde frase uit een voorgaande reactie waarop je expliciet antwoord op wilt geven.

Hoe Odido klantenservice reageert op problemen of bepaalde acties die je wenst dat er op worden uitgevoerd. Begint “bij jezelf” om op een normaal gepaste wijze anderen te woord te staan, en hen te respecteren. Krijg je veel meer gedaan dan de wijze waarop jezelf hier het gesprek aangaat.
-

• 175 reacties
  • 24 januari 2025
Odildo schreef:

[...] Bij de overstap naar Odido toe waren er al problemen.
Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat Guidion het lukt om de juiste fiber-connector te vinden in het wijkstation waarna het weer een poos duurde voordat weer een andere monteur het doorhad dat deze plug ook daadwerkelijk ‘klik’ hoort te zeggen. [..]

Odildo schreef:

LET OP WONING BEVINDT ZICH OP ODFLADE XX POORT XY! DIT IS EEN KRUISING. [...]

Deze pop (XX-XX) heeft erg veel last van ODFkruisingen en KPN blijft patchen zonder laser aan te sluiten.

Als de Guidion van een jaar geleden je kruising netjes direct volgens protocol had doorgegeven aan KPN Netwerk voor een correctie dan was dit ook niet gebeurd… Uiteraard makkelijker de schuld weer bij KPN neer te leggen dan dit te erkennen (en waarschijnlijk weer niet door te geven ter correctie).

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 25 januari 2025

@Babylonia je maakt hier nu een assumptie dat ik niet al meerdere keren respectvol en geduldig odido te woord heb gestaan en de tijd en kans heb gegeven de problemen op te lossen,  niet heel erg constructief van je.

Het gras lijkt altijd groener bij een ander als je inderdaad ook daadwerkelijk service hebt ervaren van anderen. Er is inderdaad geen perfecte ISP, maar bij uitval EN geen adequate service is dat toch wel een flinke achterstand.

Ik ben aardig verrast van het niveau aan brown-nosing dat hier plaatsvind.
Dat komt de service van odido niet ten goede helaas.

Het is ieders goed recht om anderen te behoeden van een slechte SLA en incident-afhandeling. Als je daar iets op tegen hebt dan is er sprake van consument met stockholm-syndroom ben ik bang.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1968 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@Bloemetje12345, ik heb meteen je abonnement erbij gepakt en het onderzoek. Ik zie dat de monteur van de netwerkbeheerder is aangestuurd om het probleem op te lossen in de wijkcentrale. De afspraak staat gepland voor dinsdag 28-1. Ik ga er vanuit dat de monteur het oplost. Voor in de tussentijd heb ik ook een voucher voor je geregeld met onbeperkte data voor 7 dagen. Je kan deze vinden in een privébericht. Hopelijk helpt dit je voor nu uit de brand. Laat je weten of het dinsdag is opgelost? Anders gaan we uiteraard vervolgstappen voor je ondernemen om het zo snel mogelijk alsnog op te lossen! 

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 25 januari 2025

@Demi van Odido 

Ik waardeer het gebaar.

Echter betaal ik me al blauw aan mijn onbeperkt telefonie abonnement en zie ik geen enkele manier om mijn servers te online te krijgen met tethering.

De afspraak met de monteur van netwerkbeheer staat inderdaad, maar veranderd niet dat dit al de tweede keer is dat er random glasvezels omgeprikt worden hier in het wijkstation en dit elke keer weer erg lang duurt voordat er eindelijk een afspraak komt te staan met de monteur die die dit wel op kan lossen.

Ik zie dan ook graag dat dit verbeterd gaat worden, met name de redundante en overbodige belscripts op de eerste lijn, de onmacht van de tweede lijn en het gebrek aan transparantie betreft reparatie-afspraken die staan bij een derde partij zoals KPN of RouteIT.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9036 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi ​@Bloemetje12345 , wat een opfleurende naam!

Het klinkt alsof je beter af bent met een zakelijk abonnement en een SLA als je afhankelijk bent van je internet aansluiting.  Je hebt nu een consumenten Fiber To the Home contract en daar is de SLA 'best effort'.

Bij Odido klein zakelijk zit er bijvoorbeeld een dongel in de router zodat je via het mobiele netwerk door kunt werken. Maar als je echt een SLA wilt waar binnen 4 of 8 uur de lijn altijd weer gerepareerd is, denk dan aan een Fiber To The Office verbinding. De prijzen liggen daar natuurlijk wel op een ander niveau. 

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 28 januari 2025

@eric Ik zie niet hoe een zakelijke verbinding voorkomt dat er weer door menselijke fouten in de PoP hier in de wijk mijn aansluiting verkeerd wordt omgezet. 

Als de consumenten ‘Fiber to Home’ ‘best effort’ deze effort betreft dan is dat ver onder de maat van zelfs consumenten begrippen.

Inmiddels is de KPN/RouteIT monteur langsgeweest en heeft inderdaad bevestigd wat ik al vanaf het begin aangaf en door de technische dienst is genegeerd. De aansluiting is helemaal prima en zit correct geprikt in de juiste poort.

Sinds afgelopen woensdag heb ik dus alleen maar ervaren dat er tussen alle betrokken partijen met de vinger naar elkaar wordt gewezen maar geen oplossing kunnen bieden. Wat zou helpen is iemand van de technische dienst die de configuratie van de apparatuur in de Pop WEL in kan zien en daar diagnostiek uit kan voeren.  Guideon, KPN en RouteIT kunnen dit kennelijk niet.

Als de problemen niet op korte termijn gefixt zijn eis ik een volledige restitutie van de betaalde kosten, Er is namelijk geen product geleverd waar ik voor betaal.

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 31 januari 2025

Inmiddels weer 3 dagen verder en nu is er vanuit de technische dienst besloten dat er weer een KPN monteur moet komen (die dus dinsdag vertelde dat alles lijntechnisch correct is en het probleem echt bij Odido ligt) waar ik nogsteeds geen afspraakverzoek van heb ontvangen. 

Ik wacht nog op die geclaimde goede service odido. Niemand heeft nog de registratie van de ONT gecontroleerd en/of een her-registratie uitgevoerd, om maar even als voorbeeld te noemen.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 81 reacties
  • 31 januari 2025

Hi ​@Bloemetje12345, we zien niets liever dan dat je zo snel mogelijk weer online bent! Wat betreft de registratie van de ONT: er heeft al meerdere keren een her-registratie plaatsgevonden, maar dit heeft tot nu toe geen effect gehad. Het juiste S/N is inmiddels correct geregistreerd. We wachten nu op verdere actie van de technische dienst om dit echt goed te onderzoeken en snel een oplossing te bieden. Zodra we meer weten, nemen we direct contact met je op. Bedankt voor je geduld en weet dat we er alles aan doen om dit voor je op te lossen.

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 1 februari 2025

@Demy van Odido De technische dienst heeft woensdag ochtend aangegeven dat ze weer een KPN monteur willen sturen die dus dinsdag aanwezig was en aangaf dat dit probleem echt aan de odido kant ligt. Wat gaat deze monteur dan doen?  Waar ik trouwens nog steeds geen afspraak-verzoek van heb gekregen? Gezien dit een gecreëerd probleem is door een monteur bij de PoP had ik wel iets meer spoed en pro-activiteit aan jullie kant verwacht. Desnoods ontvang ik graag een overzicht met welke handelingen al verricht zijn en tot welk resultaat. Want zeker nu de tweede week zonder verbinding nadert heb ik recht op iets meer antwoord dan “we doen er alles aan” waneer dit 0 resultaat oplevert.

En bij deze graag een nieuwe vouchercode voor onbeperkt internet.  Waar ik van eigen geld een 4g-router moest aanschaffen om nog iets van besturing van mijn verwarming mogelijk te maken.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 2 februari 2025

Hoi ​@Bloemetje12345, als ik dit kon delen, had ik het direct met alle liefde gedaan! Alleen hebben ook wij hier geen inzicht in. Daarnaast zal ik je meteen een vouchercode in een privébericht versturen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bloemetje12345
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 19 februari 2025

Update tijd, yaaaay!

Nog steeds, geen internet.

De vierde monteur die langs zou moeten komen is 2 weken lang niet langs geweest.

Ik werd niet benaderd om een afspraak in te plannen en ODIDO wist niet hoe dat kwam.

Zelf KPN gebeld, die mogen mij niks vertellen gezien ik geen KPN klant ben.

De onderaannemers allen gebeld,  en die zagen geen tickets open staan.   Odido zou hier haast achter zetten, dat is grandioos mislukt.

Uiteindelijk blijkt er dus een verdwaalde monteur te zijn die voor een dichte deur stond gezien mijn telefoonnummer niet door odido is meegegeven aan de monteur in kwestie. Het onderaannemersbedrijf achtte de noodzaak dit terug te koppelen aan Odido kennelijk ook niet al te groot.   Per toeval was mijn partner ziek thuis en kon dus de deur openen.

En wat heeft deze splinternieuwe monteur waar 2 weken op is gewacht gedaan?   Letterlijk niks anders dan de andere 3.

• Meting verrichten op een glasvezelaansluiting die al 3 maal als non-faulty is verklaard
  • Een kruising uitsluiten voor de 4e keer
  • voor de 4e keer klagen dat alle labels van alle lades en connectoren in de POP-locatie niet correct zijn. 

En nu komt de punch-line.

Kennelijk zou er een ander adres geprikt zijn in de poort van mijn adres. (dit is exact hoe wij de verbinding 22 Januari hebben verloren,  dit melde ik die dag al). Maar die kan de monteur er niet zomaar uithalen.  Gek,  dat is kennelijk wel gebeurd die 22 Januari.

Ik vind het schandalig, dat een ISP met het formaat van ODIDO dit soort kinderfouten kan maken.

Ik verwacht op zeer korte termijn een monteur die wel plugjes gaat trekken zoals kennelijk die 22 Januari is gebeurd en mijn connector gewoon simpelweg in mijn poort durft te steken.

Want kennelijk is de verbinding van een nieuwe klant belangrijker dan een bestaande.

Leuk die vergoeding van de gemaakte kosten,  maar gezien overstappen naar een andere aanbieder nogsteeds middels deze misbruikte pop-locatie zal lopen, gaat dat mijn probleem ook niet oplossen.

Ik stel een dwangsom voor,  factureer deze gerust door naar KPN en de andere betrokkenen.

Want los van het niet leveren van service, is mij een alternatief weerhouden.

@eric Vertel eens,  hoe gaat een zakelijke verbinding dit fixen?

Zal dat betekenen dat er wel een monteur langskomt die durft te doen wat de monteur van 22 Januari heeft gedaan?

Ik eis duidelijkheid.

Bevestiging dat er inderdaad een monteur actief van 22-01-2024 bij pop NM-2B (voor de kenners).

Zoek uit welke klant/adres dit was en ga dit na middels de ONT registratie

Mocht er echt een kruising zijn,  dan zal er nog iemand aangesloten bij deze POP problemen hebben.

Dit is volgens meerdere medewerkers niet het geval.

Kom maar met een voorstel,  waarom zou ik nog mijn tijd moeten verdoen als klant bij Odido?

Ik denk echt dat de samenwerking met de netwerkpartners herzien dient te worden. Niet alleen voor mij, maar elke consument die zich blauw betaald aan matige diensten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen