Skip to main content
  • 8,536 Topics
  • 69,449 Reacties

Wiki (3)

8536 Topics
[Info] SMTP poort 25
T-Mobile werkt doorlopend aan het nog verder optimaliseren van haar netwerken. Daarbij hoort ook het optimaliseren van onze technologieën zodat we onze klanten een nog betere dienstverlening kunnen bieden. Het per 4 oktober afsluiten van de verouderde SMTP poort (25) is hier een voorbeeld van. Voor deze verouderde, niet-versleutelde poort bestaan inmiddels beter beveiligde alternatieven om e-mails te versturen via het vaste netwerk. In deze nieuwe technologieën worden e-mails versleuteld en voorzien van authenticatie verstuurd. De SMTP poort (25) werd nog maar zeer beperkt gebruikt door onze klanten. Het kan zijn dat je nog gebruikmaakt van een e-mailadres dat niet van T-Mobile Thuis is, dat ingesteld staat om op deze poort e-mail te versturen. Dat werkt dan niet meer. Omdat de instellingen per e-mailaanbieder kunnen verschillen, kan je het beste via deze aanbieder de juiste instellingen voor TLS e-mail raadplegen, of gebruikmaken van de uitgaande e-mailserver van T-Mobile Thuis. Inkomende e-mail blijft gewoon werken zoals nu. Om de uitgaande server aan te passen in je e-mailprogramma, pas je de instellingen aan per programma: Apple mail: Klik linksboven op de optie “Mail” en klik hierna op accounts. Selecteer de betreffende account, ga naar server settings (rechter tab). Pas onderaan de gegevens aan. Vul de username en password van je T-Mobile Thuis e-mailadres in en vul hieronder in het wachtwoordveld het bijbehorende wachtwoord in. Vul bij Hostnaam “smtp.t-mobilethuis.nl” in. Outlook: Klik op bestand (file) en klik op account settings (account instellingen). Ga naar tab e-mail als je daar nog niet staat. Klik op change (of wijzigen) Pas eerst het adres van de uitgaande e-mailserver aan naar smtp.t-mobilethuis.nl. Klik op more settings (meer instellingen) Selecteer hier bij outgoing mail server (uitgaande e-mail server). Vink aan en vul de inloggegevens van je t-mobilethuis e-mailadres in.
Geen IP na vervanging mediasplitter
Zaterdagmiddag viel mijn internet (glasvezel) ineens zomaar uit. Op de mediasplitter was het LOS lampje uit, en het PON lampje knipperde. Monteur gebeld, die kon nog dezelfde dag komen, superfijn. Hij is naar buiten geweest, heeft mijn aansluiting op een andere poort laten zetten, kwam uiteindelijk tot de conclusie dat wat het ook was, de mediasplitter ook kapot was, en die is vervangen. LOS lampje uit, PON lampje brandt, mooi. De monteur is naar huis gegaan in afwachting van het online komen van mijn verbinding, maar online komen gebeurde niet. Ik gebruik mijn eigen router en heb de kabel vanuit de mediasplitter rechtstreeks in mijn Edgerouter X zitten. VLAN 300, DHCP, werkt al jaren, maar nu lijkt er geen enkele reactie van het Odido netwerk te komen. En Odido zelf kun je niet bereiken op zaterdagavond of zondag, dus ik gebruik al 2 dagen mijn mobiele internet en ben bijna door m’n abonnement heen. Vanochtend gebeld vanaf m’n werk, zegt de supportmedewerker dat ik per se het Odido modem aan moet sluiten om de lijn door te kunnen meten, omdat aan zijn kant alles online staat, maar het modem staat uit. Logisch, want ik gebruik geen modem, maar de apparatuur aan mijn kant staat wel degelijk aan. Wat ik me afvroeg: de mediasplitter is vervangen door een ander model, een Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. Wat groter met ronde hoeken, vergeleken bij mijn kleine vierkante Huawei mediasplitter hiervoor. Moet er niet iets worden geactiveerd of aangepast omdat deze is veranderd? Daar heeft niemand iets over gezegd.
Ontwikkelings-/Uitrolplan voor IPv6
Hallo, ik schrijf dit om te vragen of er een tijdlijn is voor ondersteuning van IPv6? Vanaf 1 februari 2024 verhoogt AWS de kosten voor openbare IPv4-adressen om de overstap naar IPv6 aan te moedigen. Dit betekent dat veel diensten op AWS binnenkort alleen IPv6 zullen zijn, wat een significant probleem zal zijn als Odido geen ondersteuning biedt voor IPv6. We zouden in wezen betalen voor een internetdienst die ons geen toegang geeft tot het volledige internet. Deze situatie lijkt ook juridische aspecten aan te raken met betrekking tot wat internettoegang zou moeten inhouden, volgens VERORDENING (EU) 2015/2120. Het definieert 'internettoegangsdienst' als het bieden van toegang tot het internet en connectiviteit met vrijwel alle eindpunten, zonder beperkingen op basis van netwerktechnologie: internet access service – a publicly available electronic communications service that provides access to the internet, and thereby connectivity to virtually all end points of the internet, irrespective of the network technology and terminal equipment used Ik ben me ervan bewust dat er discussies zijn geweest over IPv6-ondersteuning bij Odido, maar IPv6-ondersteuning behandelen als een optionele upgrade mist het doel. Het internet evolueert, en volledige toegang omvat nu inherent IPv6-connectiviteit. Kunnen we een officiële update krijgen over plannen om de IPv6-ondersteuning in onze diensten te verbeteren? Volledige internettoegang garanderen zoals technisch en juridisch gedefinieerd is cruciaal, en het zou geweldig zijn om te weten dat Odido actief werkt aan het oplossen van deze mogelijke lacune in de dienstverlening.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen