Skip to main content
  • 8,727 Topics
  • 70,725 Reacties
8727 Topics
Odidio horror klantenservice
Ik schrijf deze post na bijna een maand zonder werkende diensten en een reeks aan, om het netjes te zeggen, teleurstellende ervaringen met de klantenservice. Ik hoop hiermee niet alleen mijn eigen situatie onder de aandacht te brengen, maar ook mogelijke structurele problemen in de storingsafhandeling aan te kaarten. Probleem: Na terugkomst van vakantie hadden we geen internet meer in huis. Na alles gereset en getest te hebben bleek het helaas niet aan eigen apparatuur te liggen maar aan het signaal wat binnen komt. Bezoek monteur 1 (Gideon): Gaf aan dat het probleem in de demping tussen wijkcentrale en huis ligt en er mogelijk een kabelbreuk of ander probleem met de verbinding was, escaleert dit naar KPN. Bezoek monteur 2 (KPN): Meet de lijn door, is prima! Geeft aan dat probleem op de inkomende poort in wijkverdeelpunt is, en daar geen data door komt. In geval klant KPN zou hij een port change aanvragen maar kan niet omdat het Odido is. Doorgezet naar de Odido backoffice. Bezoek monteur 3 (Gideon): Opeens komt er opnieuw een nieuwe monteur van Gideon, opnieuw dezelfde diagnose, opnieuw doorverwijzing naar "back office". Bezoek monteur 4 (KPN): Weer KPN monteur ingepland. Thuis gebleven, niemand gezien. Navraag leert dat de monteur langs is geweest en patch kabel heeft vervangen in wijk centrale. (Hoe dit zou moeten helpen is me een raadsel). Bezoek monteur 5 (Gideon): Na telefonisch contact over monteur 4 stuurt odido wederom een gideon monteur, want het probleem was 100% zeker opgelost. Helaas kwam deze monteur weer tot dezelfde conclusie als zijn voorgangers… terug bij af. En nu… Nog steeds geen werkende diensten, geen concrete oplossing in zicht. Het mysterie van de "back office" Wat mij opvalt in dit proces en de 100 telefoontjes die nodig zijn om informatie te krijgen is de voortdurende verwijzing naar een "back office" die: Niet rechtstreeks te benaderen is voor klanten Geen terugkoppeling geeft over de voortgang Blijkbaar geen actie onderneemt op basis van de consistente rapportages van monteurs Liever nieuwe monteurs stuurt (die niets kunnen doen) dan het onderliggende probleem aan te pakken Daarnaast snap ik niet dat er nieuwe monteurs worden gestuurd terwijl bij het tweede bezoek (KPN) al duidelijk was dat er iets mis is met de inkomende poort en een port change dit probleem voor mij als klant sowieso zou fixen. Deze port change is tot op heden niet doorgevoerd, waarom is mij absoluut niet duidelijk. Vragen aan Odido: Waarom wordt een consistent gerapporteerd technisch probleem niet opgepakt? Wat is precies de procedure bij problemen die verder gaan dan de individuele aansluiting? Waarom is er geen directe communicatielijn met de "back office" die uiteindelijk verantwoordelijk lijkt te zijn voor een oplossing? Wat is een volgens jullie redelijke termijn voor het oplossen van een dergelijk probleem? Welke compensatie biedt Odido voor een maand zonder dienstverlening en alle uren dat ik thuis moet zijn ivm de monteurs die langs worden gestuurd? Wat is mijn verwachting? Een duidelijke escalatieprocedure te starten voor dit probleem Directe communicatie te verzorgen met technici die daadwerkelijk iets kunnen betekenen Transparantie te bieden over de stappen die worden ondernomen, in plaats van ‘de backoffice gaat er mee aan de slag’ Een concrete deadline te geven voor wanneer het probleem opgelost zal zijn Ik ben benieuwd of andere community-leden vergelijkbare ervaringen hebben gehad met de afhandeling van technische storingen, en hoe zij uiteindelijk tot een oplossing zijn gekomen.
Laatste poging Zyxel T-56 ping spikes
Ping spikes, packet loss, jitter. Sinds de overstap van een simpele Ziggo lijn naar glasvezel, heb ik nog geen dag fatsoenlijk kunnen gamen. Allerlei tests (ping, packet loss, weet ik het wat) doorsturen, tal van telefoontjes, monteurs van Gideon die aangeven "zeg maar dat je van je abonnement af wil"... het is een schande dat jullie tig klanten deze stappen laten doorlopen. Deze hele conmunity staat vol met hetzelfde probleem, met één en dezelfde modem. Mensen die op eigen kosten en initiatief een andere modem kopen, zijn direct van hun problemen af. Maar wat doen jullie? Klanten keer op keer uren zelf allemaal bullshit laten doen, terwijl je allang weet wat het probleem is en het niet op te lossen is zonder de hardware te vervangen. Ik bestel een dienst, een hele simpele, die deugdelijk geleverd en geïnstalleerd moet worden. Als dat niet zo blijkt te zijn, moet je niet de klant aan het werk zetten, maar moet je de shit als leverancier zelf oplossen. Alsof je een paar schoenen koopt die na 1 dag scheuren en je zegt "doe eens microscopisch onderzoek naar de belijming van de naad en koop even wat lijm om het zelf te plakken". Gekkenwerk. Het leek even opgelost toen ik overstapte naar een ander spel, maar het was ijdele hoop. Ik eis nu een oplossing. Prima als ik een Fritzbox moet kopen, maar dan op jullie kosten. Ik ga geen enkel eigen onderzoek zoek meer doen, wetende dat deze community he-le-maal volstaat met hetzelfde probleem en deze geen enkele keer opgelost is. Het is een schande dat dit kan bij zo'n bedrijf. Waarschijnlijk wint de simpele consument het nooit van zo'n bedrijf, maar als dit niet snel opgelost wordt, ga ik toch m'n best doen. Jullie kunnen mijn dossier opzoeken. Wat er ook als laatste update staat, er is nog niks verbeterd.
Klacht over langdurige internetstoring – Zakelijke gevolgen en verzoek om compensatie
Geachte heer/mevrouw, Via deze weg wil ik mijn ernstige ontevredenheid uiten over de voortdurende internetproblemen die wij al meer dan twee maanden ervaren met onze zakelijke aansluiting bij Odido. Ondanks herhaalde meldingen en een bericht dat de back-upverbinding de dienst tijdelijk zou overnemen, is de kwaliteit van deze verbinding onacceptabel slecht. Op dit moment zijn alle verbonden apparaten instabiel of geheel offline, en onze zakelijke telefoonlijn functioneert niet, waardoor wij volledig onbereikbaar zijn voor klanten en partners. Dit heeft een directe en negatieve impact op onze bedrijfsvoering en onze reputatie. Klanten geven aan dat zij ons niet kunnen bereiken, en investeringen in online advertenties leveren geen resultaat meer op door het ontbreken van een stabiele verbinding. Als zakelijke klant verwachten wij een snelle, professionele oplossing. De mededeling dat er “volgende week een monteur langskomt” is in dit geval volstrekt onvoldoende. Wij zijn inmiddels vele weken verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Wij verzoeken u dan ook dringend om: Binnen 48 uur een structurele oplossing te bieden of een concreet werkplan met een datum waarop het probleem definitief verholpen wordt. Een passende schadevergoeding voor het verlies aan bereikbaarheid en de zakelijke schade die wij hierdoor hebben opgelopen. Indien wij op korte termijn geen oplossing of serieuze terugkoppeling ontvangen, zien wij ons genoodzaakt om verdere stappen te nemen, waaronder het melden van de situatie bij de ACM en ConsuWijzer, en het overwegen van juridische stappen. Wij hopen dat u de ernst van de situatie begrijpt en dit met prioriteit behandelt.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen