Ik ben woest. Onlangs kwam ik in mijn Odido account de melding tegen dat mijn mediaboxen aan vervanging toe zijn. Op deze melding heb ik geklikt en ik heb aangegeven dat ze eerder opgestuurd mochten worden. Dit is ook gebeurd. Prima. Maar wat ik wel merkte is dat opeens mijn maandbedrag voor internet+tv verhoogd werd met 7,50 euro.
Ik heb in 2017 een contract met toen nog T-Mobile gesloten, waarbij ik 2 mediaboxen gratis kreeg voor de duur van mijn contract. Dit is 2x 5 euro korting. Op mijn nieuwe abo overzicht zie ik opeens dat 1 box voor 2,50 euro staat, en de ander voor het volledig bedrag. Voor de duidelijkheid, dit is in de tussenliggende stappen nergens gecommuniceerd, laat staat dat ik hiermee akkoord ben gegaan. Telefonisch contact heeft tot niets geleid. Medewerkers stellen gewoon botweg dat de actie hoorde bij de oude boxen, en niet meer mogelijk is nu. Dit kan niet. Dit is een onrechtmatige contractbreuk en illegaal.
Op mijn vraag of dit ook gebeurd was als ik niet geklikt had en odido dan uiteindelijk zelf de boxen had vervangen werd er gesteld dat de actie bij de oude boxen hoorde. Let dus op! Odido kan zomaar ongezien je maandbedrag verhogen, en communiceert dit NIET. Ongehoord.
Als dit niet wordt opgelost, kan mijn opzegging tegemoet zien voor internet en mobiel. Omdat zíj de mediaboxen moeten vervangen, vervalt een actie op mijn abonnement. Zonder akkoord of communicatie gaat mijn maandbedrag omhoog! Dit is #illegaal en #contractbreuk door #odido.