Sinds oplevering in nov. 24 zijn wij de ongelukkige bezitters van een Odido glasvezel abonnement. Vanaf het begin al problemen en er komt maar geen eind aan. Een opsomming:
- Internetverbinding valt regelmatig uit voor een korte periode. Soms 10 seconden soms wat langer. Mijn zoon werkt thuis en heeft daar regelmatig last van. Geldt vooral voor wifi maar ook bekabeld heeft hij regelmatig een probleem.
- TV aanzetten. Odido moet altijd worden herstart. Volstrekt onduidelijk waarom dit elke keer moet en of daar iets aan te doen is. (We hebben een smart tv)
- Tv zenders kiezen. NPO 1, 2 en 3 doen het goed. Maar soms is zappen naar opvolgende zenders een gang langs zwarte beelden. Wel geluid maar niets te zien. Heen en weer zappen verhelpt meestal het probleem maar ook wel meegemaakt dat het hardnekkig was.
- TV beeld en geluid. Op wisselende momenten lopen beeld en geluid niet synchroon. Irritant!
- TV klok. De klok van de smart tv loopt regelmatig niet goed. Je kunt op zo'n moment dus niet iets terug kijken want dan begint het op een verkeerde plaats in het schema.
Het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer mis zal gaan bij het aanzetten van de tv of het opstarten van laptop of tablet. Online zoeken levert vaak op dat je de boel maar weer moet resetten c.q. opnieuw opstarten. Hoe irritant is dat?!
Ik ben hiervoor jarenlang klant geweest bij Ziggo. Uiteraard was daar ook wel eens een dingetje maar beslist niet in de mate waarin het bij Odido misgaat. Ik heb 100% spijt van mijn overstap.