Skip to main content

Niets dan ellende met odido.

• 29 januari 2025
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds oplevering in nov. 24 zijn wij de ongelukkige bezitters van een Odido glasvezel abonnement. Vanaf het begin al problemen en er komt maar geen eind aan. Een opsomming:

• Internetverbinding valt regelmatig uit voor een korte periode. Soms 10 seconden soms wat langer. Mijn zoon werkt thuis en heeft daar regelmatig last van. Geldt vooral voor wifi maar ook bekabeld heeft hij regelmatig een probleem.
  • TV aanzetten. Odido moet altijd worden herstart. Volstrekt onduidelijk waarom dit elke keer moet en of daar iets aan te doen is. (We hebben een smart tv)
  • Tv zenders kiezen. NPO 1, 2 en 3 doen het goed. Maar soms is zappen naar opvolgende zenders een gang langs zwarte beelden. Wel geluid maar niets te zien. Heen en weer zappen verhelpt meestal het probleem maar ook wel meegemaakt dat het hardnekkig was.
  • TV beeld en geluid. Op wisselende momenten lopen beeld en geluid niet synchroon. Irritant! 
  • TV klok. De klok van de smart tv loopt regelmatig niet goed. Je kunt op zo'n moment dus niet iets terug kijken want dan begint het op een verkeerde plaats in het schema. 

Het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer mis zal gaan bij het aanzetten van de tv of het opstarten van laptop of tablet. Online zoeken levert vaak op dat je de boel maar weer moet resetten c.q. opnieuw opstarten. Hoe irritant is dat?!

Ik ben hiervoor jarenlang klant geweest bij Ziggo. Uiteraard was daar ook wel eens een dingetje maar beslist niet in de mate waarin het bij Odido misgaat. Ik heb 100% spijt van mijn overstap.

Uitgelichte reactie

30 januari 2025

Hey ​@John-071, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt genieten van een stabiel netwerk. Nu heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier niet veel geks op. Toen ben ik naar het modem en wifipunt gaan kijken, hier valt wel iets op. De dekking van zowel het modem als het wifipunt is echter dramatisch. Kan je mij vertellen waar je het modem en wifipunt op dit moment hebt staan en hoe groot de afstanden zijn van de apparaten waarmee je verbinding maakt tot het internet? Staat het modem bijvoorbeeld in een gesloten meterkast? 

Is het mogelijk om de tv direct bedraad op het modem aan te sluiten? Kan je mij vertellen wat voor merk tv het is, het type nummer van de tv, welke OS en firmware versie van de tv en welke firmware versie van onze app? 

Ook ben ik benieuwd naar het MAC-address van de werklaptop van je zoon. Dan kan ik daar wat gerichter op zoeken. Alvast bedankt!

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 30 januari 2025

Hey ​@John-071, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen kunt genieten van een stabiel netwerk. Nu heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier niet veel geks op. Toen ben ik naar het modem en wifipunt gaan kijken, hier valt wel iets op. De dekking van zowel het modem als het wifipunt is echter dramatisch. Kan je mij vertellen waar je het modem en wifipunt op dit moment hebt staan en hoe groot de afstanden zijn van de apparaten waarmee je verbinding maakt tot het internet? Staat het modem bijvoorbeeld in een gesloten meterkast? 

Is het mogelijk om de tv direct bedraad op het modem aan te sluiten? Kan je mij vertellen wat voor merk tv het is, het type nummer van de tv, welke OS en firmware versie van de tv en welke firmware versie van onze app? 

Ook ben ik benieuwd naar het MAC-address van de werklaptop van je zoon. Dan kan ik daar wat gerichter op zoeken. Alvast bedankt!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 19 februari 2025

Allereerst even de opmerking dat ik een beetje moe ben van al het online geharrewar over dit soort zaken. Geen gesprek meer maar een vragenspel heen en weer waar ik, vooral als leek, geweldig in vast kan lopen. Maar ik ga het maar weer eens proberen. 

Het modem staat in de woonkamer. Het enige wat hem afschermt van de open ruimte is een deurtje van 18mm dik. De wifipunten staan open en bloot in de slaapkamer en in de kamer van mijn zoon. De afstanden zijn niet meer dan 1 tot 4 meter. De tv is via een netwerkkabel verbonden met het modem. De tv is een Samsung the frame (Samsung The Frame QLED 4K 55LS03B (2023)).

Firmwareversies??? geen idee. De odido app is, mag ik aannemen, correct. Die is in november geïnstalleerd en daarna ook nog eens opnieuw gedaan. 

Het enige wat beter is geworden is de stabiliteit. We ervaren eigenlijk nauwelijks nog uitval van de wifi verbinding. Ook mijn zoon heeft op zijn werkcomputer geen problemen meer (werkt uitsluitend via zijn laptop, verbonden met een netwerkkabel naar het wifipunt)

Maar voor de rest is onderstaand lijstje nog steeds één grote ergernis.

• TV aanzetten. Odido moet altijd worden herstart. Volstrekt onduidelijk waarom dit elke keer moet en of daar iets aan te doen is. (We hebben een smart tv)
  • Tv zenders kiezen. NPO 1, 2 en 3 doen het goed. Maar soms is zappen naar opvolgende zenders een gang langs zwarte beelden. Wel geluid maar niets te zien. Heen en weer zappen verhelpt meestal het probleem maar ook wel meegemaakt dat het hardnekkig was.
  • TV beeld en geluid. Op wisselende momenten lopen beeld en geluid niet synchroon. Irritant! 
  • TV klok. De klok van de smart tv loopt regelmatig niet goed. Je kunt op zo'n moment dus niet iets terug kijken want dan begint het op een verkeerde plaats in het schema.

Ik heb de afgelopen weken meerdere keren de connectbox van de samsung tv stroomloos gemaakt om de klok weer op tijd te laten lopen.

En waarom steeds onderstaande melding bij het inschakelen van de tv. 

Er is geen verbinding met odido tv. Mogelijke oorzaken hiervan zijn:

1: Dit apparaat is standby geweest.
2: Of het ligt aan je internetverbinding.

Wij hebben nu ons huis verkocht en ik ben eigenlijk best blij dat odido niet beschikbaar is op ons nieuwe adres.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1196 reacties
  • 19 februari 2025

Ik zie in het laatste lijstje niets meer staan over de verbinding dus ik neem aan dat die nu goed is (zoals je zelf zegt stabiel).

Je hebt het over de laatste app direct op de smart tv. Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe versie voor Samsung TV's van na 2022. Misschien is het een idee om die te proberen. 

Zie het volgende topic

https://community.odido.nl/tv-493/odido-tv-beta-samsung-2022-modellen-en-nieuwer-369320

Ik vraag me overigens wel af waar de klok vandaan komt. Ik weet ook niet precies wat de Connectbox doet. Als dat de Samsung One Connect Box is dan is het vreemd dat het restarten van dat ding er voor zou zorgen dat de klok weer gaat lopen.

Maar hopelijk kan de nieuwe versie van de App veel problemen oplossen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen