Skip to main content
10000 Topics
Klacht over Odido en verhuizing
Een tijdje geleden hebben we bij Odido onze verhuizing doorgegeven, dit is helaas niet helemaal goed verlopen. Afgelopen maandag 29 april kregen we een mail dat de verhuizing was doorgevoerd even daarna was er geen internet meer op ons oude adres. Dit terwijl op het nieuwe adres nog niet eens een glasvezel kabel in huis ligt, deze glasvezel kabel moet nog gelegd worden door open fiber. Vervolgens Odido bellen om te vragen naar een oplossing maar geen enkele oplossing is er mogelijk. De technische dienst geeft aan dat er geen mogelijkheden zijn. Hoe kan het nu gebeuren dat je de verbinding afsluit zonder dat je weet of het op het nieuwe adres werkt. De verhuizing vind ook pas later plaats dit jaar, dit hebben we duidelijk aangegeven aan de telefoon. Van ODIDO hebben we de mogelijkheid gekregen om gratis unlimited data te krijgen op een prepaid sim. Hier heb je echter niet veel aan omdat ze er geen 4G router bijleveren. Voor de problemen had ik bij ODIDO een aanvraag lopen voor een abonnement met unlimited data. Omdat mijn vertrouwen in ODIDO nu zo erg gedaald is heb ik deze aanvraag gestopt binnen de termijnen. Jammer dat het zo moet gaan. Als oplossing zou ik het liefste een 4G router willen ontvangen of opnieuw worden aangesloten op mijn oude adres zodat we nog gebruik kunnen maken van het internet voordat we gaan verhuizen. Voor de geleden schade lijkt een vergoeding mij op zijn plaats. Als ODIDO dit niet netjes oplost denk ik dat we het maar volledig moeten opzeggen. Zijn er meer mensen die problemen ervaren in het verhuizing proces?
Lage downloadsnelheid Xbox sinds overstap
Ik ben sinds gisteren overgestapt naar Odido en heb opeens een stuk lagere downloadsnelheid op mijn Xbox One X, ook al heb ik een “in theorie” 20x sneller abonnement afgesloten dan bij mijn vorige ISP (beiden glasvezel). Ik heb maar een klein appartement dus ik doe alles op wifi via 5GHz, de Xbox staat direct achter de muur waar de modem aan hangt. De nieuwe modem hangt op dezelfde plek, en dezelfde CAT6-kabel is gebruikt om de modem met de ONT te verbinden. Ter vergelijking: Vorige ISP 100 Mbps IPv6 Gemiddelde downloadsnelheid Xbox: 100 Mbps Laptop: 80+ Mbps Odido (Zyxel T-56 modem, Huawei XGS-PON) 2 Gbps (maar feitelijk 1 Gbps door de CAT6) IPv4 Gemiddelde downloadsnelheid Xbox: 50 Mbps Netwerktest op Xbox Speedtest op Xbox Laptop: Ik heb de 2 Gbps alleen vanwege een aanbieding, daarna was ik van plan om weer terug te gaan naar 100 Mbps. Ik vind het echter bizar dat ik nu dus nog maar de HELFT van mijn oude downloadsnelheid heb op mijn Xbox ondanks dat ik van 100 Mbps naar ruim 1 Gbps ben gegaan, en maak me daarnaast ook wel zorgen of ik straks niet een nog veel lagere snelheid ga halen op 100 Mbps. Op mijn laptop heb ik dus wel een hogere snelheid. Om het nog gekker te maken, direct nadat de monteur vertrokken was heb ik eerst wel een game met 230+ Mbps gedownload: De Xbox kán dus sneller: 230+ Mbps ipv 50 Mbps Daarna was het echter dus altijd maar max 50 Mbps, ook dezelfde game, ook na een factory reset van de modem, en na het volledig ontkoppelen en opnieuw aansluiten van alle apparatuur incl. de ONT. Heb het internet al afgestruind, maar daar vond ik vooral mensen die juist wel een snelle speedtest hadden, maar een trage downloadsnelheid wat met andere DNS-instellingen opgelost kon worden omdat het aan de Xbox-server lag. Daar is hier geen sprake van. Ik weet dat bekabeling sowieso de voorkeur heeft, maar het is wel weer een hoop extra gedoe wat bij mijn vorige ISP niet nodig was. Weet iemand misschien hoe ik mijn Xbox weer tenminste de oude snelheid kan laten krijgen? Het is helaas al langer dan 14 dagen geleden dat ik het abonnement heb afgesloten, anders overwoog ik om het te laten ontbinden.
Problemen geluid interrupties Mediabox en problemen afstandsbediening
Hallo! Sinds maandag zijn wij aangesloten met de Odido internet & TV. Tot nu toe bevalt het Internet gedeelte goed; super snel! Echter ervaren wij enkele problemen met de Mediabox, die helaas onze ervaring sterk negatief beinvloeden. Deze zie ik nog niet onder de Known Issues. Met onregelmatige intervallen valt het geluid van de Mediabox steeds circa 1 seconde weg. Dit gebeurd gemiddeld elke paar minuten, maar soms ook 2 of 3 keer snel achter elkaar met enkele seconden ertussen. Herstarten van de mediabox of geluid via andere output lost dit probleem niet op. Hierdoor is het zeer storend TV kijken. @Odido Medwerker, kunt u aangeven of dit probleem bekend en erkend is, en of er gewerkt wordt aan een oplossing? Regelmatig ontkoppelt de verbinding tussen afstandbediening en TV; waardoor we het geluid niet meer aan kunnen passen. We hebben een quick-fix gevonden door de afstandbediening opnieuw te koppelen met de TV. In eerste instantie lukt de automatische verbinding dan niet (er wordt geen TV gevonden), maar vervolgens kan dan LG (onze TV) handmatig gekozen worden uit de lijst. Vervolgens dient de mediabox opnieuw opgestart te worden en dan werkt het weer. Echter is dit dus een terugkerend probleem. Goed om te weten is dat de mediabox via passthrough over eARC is verbonden met de TV. @Odido Medwerker, Kunt u aangeven of dit probleem bekend en erkend is, en of er gewerkt wordt aan een oplossing? Wel een known issue die wij ook ondervinden; blokkeren van de knoppen op de afstandsbediening na indrukken van de Source knop. Ik zag dat het probleem per 20/3 gevonden is en was benieuwd wanneer we de software update kunnen verwachten die dit oplost. Zijn er andere klanten die dezelfde problemen ervaren?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen