Skip to main content
Beantwoord

extra superwifipunt toevoegen gaat niet gied

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Goedemiddag, wij zijn overgestapt van KPN naar Odido, met de gedachte dat wij onze Superwifi 2.0 (3punten) konden weer gebruiken, dat klopt idd en het werkt.

nu heb ik (omdat de master bedraad op de router aangesloten moet zijn) mijn superwifi uit de veranda gehaald en deze als master laten fungeren, tot zover geen probleem de andere 2 stelden zich gelijk op als slave.

ik heb een extra superwifi punt aangeschaft voor de veranda, deze probeer ik aan het Mesh systeem toe te voegen, dit lukt niet, alles geprobeerd, gereset, meermaals bedraad aangesloten, via Wps geprobeerd enz, maar inplaats van in de Mesh mee te doen, gaat hij steeds een eigen wifipunt maken onder de master, maar inloggen op dit wifipunt lukt niet

wellicht is hier iemand die een oplossing weet

gr Gertjan

Beste antwoord door rvk01

Kun je de firmware van de superwifi punten eens controleren en met elkaar vergelijken. Als de nieuwe een oudere firmware heeft zou dat ook nog een probleem kunnen geven.

Bekijk origineel

10 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • is een legendarische user
  • 831 reacties
  • 8 maart 2025

Heb je de wifi en EasyMesh op de Zyxel router uitgeschakeld? Vooral de EasyMesh kan in de weg zitten omdat die niet samenwerkt met superwifi van KPN.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 maart 2025

@rvk01 ik had de easymesh nog niet uitgeschakeld, inmiddels wel, zyxel opnieuw opgestart, superwifi s opnieuw opgestart, nieuwe superwifi gereset en opnieuw opgestart en aan de master gehangen, komt niet in Mesh maar “hangt onder” de master als apart netwerk

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • 831 reacties
  • 8 maart 2025

Nu ken ik die KPN dingen niet goed... heb je dat extra punt (tijdelijk) bedraad aangesloten op de master (niet via de router) om de verbinding in te stellen? 

Ik neem aan dat bij de superwifi de punten gewoon automatisch in mesh moeten gaan.

Ik geloof verder ook niet dat er een maximum was mbt aantal superwifi punten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 maart 2025

Dat klopt helemaal, daarom ook zo vreemd dat hij niet wil werken, de anderen gingen wel netjes in de mesh

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • 831 reacties
  • Antwoord
  • 8 maart 2025

Kun je de firmware van de superwifi punten eens controleren en met elkaar vergelijken. Als de nieuwe een oudere firmware heeft zou dat ook nog een probleem kunnen geven.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

@rvk01 heb ik bekeken, 2 van de ‘oude’ 3 hebben nieuwere firmware dan de 3e (beginnen met een 3 en 1 begint met een 2) als ik een upgrade aanvraag geeft hij aan dat de laatste upgrade geïnstalleerd is.

De nieuwe kan ik met geen mogelijkheid inkomen en kan ik dus ook niet zien wat voor firmware deze heeft

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • 831 reacties
  • 9 maart 2025

Ja, en aangezien het updaten alleen kan als die superwifi punten aangesloten zijn op een Box 12, V10 of Box 14, zullen die punten dus nooit meer geupgrade worden. Dat is het nadeel van hardware kopen wat bij een provider hoort.

De nieuwe KPN Software is alleen beschikbaar voor SuperWifi 2 punten die aangesloten zijn in combinatie met een Box 12, V10 of Box 14 die de KPN Software al heeft. Heeft je V10 of Box 12/14 de update nog niet, dan heeft je SuperWifi 2 hem ook nog niet. En krijg je deze update dus ook niet.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

Oké, maar blijkbaar heeft 1 van de ouderen ook de oude firmware en deze fungeert prima, de nieuwe doet het ook prima als stand alone (onder de master, niet met de master) alleen zou hij in het Mesh moeten kunnen komen

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • 831 reacties
  • 9 maart 2025

Je kunt het nog een beetje proberen te husselen. Een van de andere punten pakken en die dus master instellen (en dan dus wel alle andere resetten en toevoegen). Hopelijk dat een andere configuratie dan wel werkt voor alle punten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

Dat kan ik nog wel proberen, moet ik even een geschikt moment voor pakken, hier zijn nogal wat gebruikers😅 bedankt voor het meedenken iig

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen