Ik probeer al twee maanden glasvezel van Odido te krijgen. Ik heb niet overdreven al meer als 20 keer gebeld. Ik kreeg constant andere redenen waarom intenet nog niet opgeleverd was, waarbij enkrle keren simpelweg gelogen werd. Ze hebben al 3 keer zonder vragen mijn aanvraag stop gezet en een nieuwe aanvraag gedaan, waar ik weer opnieuw kon beginnen ook met de wachttijd, die blijkbaar door de onderleverancier 25 weken kan duren.
Heeft iemand anders dit ook zo ervaren?
Is dit typisch voor Eindhoven?
Ondertussen heb ik plug en play aangevraagd omdat ik iets voor werk nodig had. Hier haal ik echter volgens de speedtest 0.7 mbps. Dit elke avond. Is dit ook standaard in Eindhoven?
Is er überhaupt iemand tevreden jn Eindhoven?
Weet iemand of er over een tijd een competente aanbieder ook gebruik kan maken van dit glasvezelnetwerk?
Odido kan alleen vast internet leveren als een netbeheerder, de eigenaar van een glasvezel netwerk, lokaal bij jou in de woning een aansluiting heeft gemaakt. In appartementen zie je vaak een gecompliceerder verhaal omdat dan ook de VVE toestemming moet geven voor een kabeltraject dwars door het pand heen.
Dus het is niet alleen in Eindhoven, netbeheerders zijn vaak in meerdere gemeenten tegelijk aan het uitrollen en personeel met de juiste apparatuur, wat vaak onderaannemers van een netbeheerder zijn, zijn schaars. Dus geduld is een schone zaak. Odido zal zodra de netbeheerder een ready voor service afgeeft de internet apparatuur sturen met een link voor een afspraak met de internet monteurservice.
Dat klik en klaar niet snel is bij jou kan verschillende oorzaken hebben, maar is vaak een kwestie van dekking zoeken van een 5G mast. Vandaar de installatie app die ze meesturen. Zoek op verschillende plekken, de ene of andere kant van de woning, op de begane grond of juist op zolder als je die hebt.
Ik snap heel goed dat de installatie langer kan duren. Maar geef dat dan ook aan. D
Zeg niet, over 5 weken heb je een afspraak met onderleverancier, en dat ik dan zelf na 6 weken moet nabellen. En geef vooral geen verschillende leugens over de staat en reden van vertraging. Kom je afspraken na, en neem contact op als er een verandering in verwachtingen is, of als ik geprobeerd heb contact op te zoeken.
En al helemaal, vervang mijn aanvraag niet met een nieuwe na een paar weken zodat ik weer achter op de wachtlijst sta.
Ik woon overigens in een gewoon huis. De straatkabel(waar het uitstak) light ongeveer 2,5 meter van mijn huis en er is geen blokkerend voorwerp.
Ik heb de app voor klik en klaar gebruikt, en internet is nog steeds waardeloos. Ik ben op mijn telefoon hotspot aangewezen om iets te doen.
@Fcjdijkstra Goed dat je onze community hebt gevonden en een topic opent. Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten op Glasvezel. Ik kijk dan ook graag met je mee hoe het precies zit!
Allereerst wil ik graag mijn excuses aanbieden voor deze ervaring, ik snap goed dat je graag beter geïnformeerd wil worden. Ik ga mijn best doen om je zo goed mogelijk te helpen.
Ik heb direct gekeken en zie dat de netwerkbeheerder de werkzaamheden nog niet bij ons heeft afgemeld. Ondanks dat er geen hoogbouw woning hebt, moeten er wel nog werkzaamheden worden verricht. Per opleverscenario kan dit verschillend zijn. In dit topic leggen we precies uit hoe dit zit: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community.
Voor het gemak heb ik alvast voor je gekeken en jij bevindt je momenteel in het opleverscenario waarbij de glasvezellijn nog naar binnen moet worden gebracht. Daarnaast moet het FTU (glasvezelaansluitpunt) nog geplaatst worden. Je lees hier meer over onder het kopje ‘Nieuwbouw woning of de aanleg van een nieuwe glasvezellijn’ in het topic.
Ook zie ik dat mijn collega’s van de Klantenservice telefonisch hebben aangegeven dat de verwerkingstijd na bestelling ± 25 weken in beslag neemt. Dit is door de netwerkbeheerder vastgesteld.
In de tussentijd wil ik natuurlijk dat Klik&Klaar goed werkt, zodat je hier in ieder geval van kan genieten.
Wil je het modem eens een reset geven en vervolgens met behulp van het kompas plaatsen op de juiste plek in huis. Mocht dit niet werken, wil je mij dan vertellen wat de lampjes op het modem doen?
Ik sta klaar om je verder te helpen!
Beste Teresa,
Dank je voor je antwoord.
25 vanaf wanneer wordt nu geteld?
Ik heb glasvezel begin januari aangevraagd.
Jullie hebben de bestelling 2 keer afgezegd en opnieuw gestart, zonder dat ik hier om vroeg.
De laatste keer is twee weken geleden. Dat is meer dan 6 weken na mijn oorspronkelijke besteldatum.
Kan ik er vanuit gaat dat de eerste besteldatum gebruikt wordt? En kan dit ook bevestigd worden in een mail?
Lampjes zijn groen blauw blauw groen.
De laatste keer dat ik met een medewerrker sprak komden ze de modem niet op mijn adres vinden. Ik heb het wel op dat adres besteld.
Met vriendelijke groet,
Frank
@Fcjdijkstra Dankjewel voor je duidelijke terugkoppeling. Ik leg je graag uit hoe het zit!
De telling gaat in vanaf het moment dat de bestelling is ingelegd. Als een order wordt geannuleerd (om wat voor reden dan ook), gaat de telling opnieuw in.
Ik ben nog eens gaan kijken of ik kan achterhalen waarom jouw eerdere bestellingen destijds zijn geannuleerd. Dit is wat ik terugvind:
- De eerste aanvraag met het Klantnummer wat eindigt op 258, besteld op 07-01-2025 is door de netwerkbeheerder geannuleerd met als notitie ‘Klant wil de diensten niet’.
- De tweede aanvraag met het Klantnummer wat eindigt op 877, besteld op 22-01-2025 is door de netwerkbeheerder geannuleerd met de notitie ‘technisch beletsel’. Wat dit precies inhoud, kan ik niet inzien.
- Jouw huidige bestelling lijkt vooralsnog goed door te lopen, maar houd dus wel rekening met een lange opleveringstijd.
Betreft Klik&Klaar, ik heb nogmaals gekeken, maar ik kan echt geen abonnement vinden. Wil je het 097-nummer wat op de simkaart staat toevoegen aan je community profiel onder het kopje ‘Info voor moderator’? Dan kijk ik gelijk opnieuw.
Laat je het mij weten als je zover bent? Ik help je graag!
ja ok, maar beide keren heb ik niets gezegd, ze zijn daar zelf bij gekomen. Ik heb nooit tegen een netwerkbeheerder gezegd dat ik de diensten niet wil.
De bestelling is due twee keer buiten mijn schuld om geannuleerd. Ik ben er echter wel de dupe van. Dit is natuurlijk een makkelijke manier om vertraging uit te leggen. Niet erg netjes.
Hi @Fcjdijkstra, dat snap ik helemaal! Wat betreft de eerste bestelling zien wij wat anders, maar later is er een technisch issue vastgesteld waardoor de bestelling niet opgeleverd kon worden. Excuus voor dit ongemak! Mocht je nog willen dat wij kijken naar de Klik&Klaar bestelling, plaats dan je nummer zoals gevraagd door Teresa in je Community profiel!
Dat van die eerste bestelling is dan mijn woord tegen dat van jullie. En aangezien jullie controle over de opmerkingen ga ik dat uiteraard niet winnen. Mijn nummer plaats ik niet graag in een community. Dat geef ik liever in een persoonlijk bericht aa .