Skip to main content
10000 Topics
Odido introduceert: Kies de installatie die bij je past
Goed nieuws! Vanaf vandaag, 28 mei, introduceren we: Kies de installatie die bij je past voor Glasvezel. Wil je Internet zelf aansluiten? Of laat je dit liever doen door een monteur? Bij Odido kan je kiezen. Net wat je fijn vindt. Doe-het-zelf installatie Installatie door monteur Makkelijk zelf installeren op het moment dat het je uitkomt. Je aansluiting van A tot Z geregeld. Doe-het-zelf installatie Soms denk je: is een monteur echt nodig? Ik kan dit makkelijk zelf. Dat dachten wij ook. Daarom kan je vanaf vandaag ervoor kiezen om Odido Internet zelf te installeren. Fijn hè. Dat je het nu zelf kan doen, komt doordat vroeger de monteur ook een glasvezelkastje (Optimal Netwerk Terminal, ONT) moest installeren. Vanaf nu wordt dat gedaan als je huis wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk. Daarna kan je de rest makkelijk zelf doen. Goed om te weten: Doe-het-zelf-installatie is op dit moment alleen mogelijk voor mensen die aangesloten worden op het Open Dutch Fiber glasvezelnetwerk. In de toekomst willen we dit voor meer glasvezelnetwerken mogelijk maken. Als je Odido Internet bestelt, zie je of Doe-het-zelf-installatie in je buurt mogelijk is. Voordelen Je installeert Odido Glasvezel wanneer het je uitkomt. Je doet het zelf, in een paar stappen. Je betaalt geen installatiekosten. Je krijgt een berichtje van ons vanaf welke datum je Odido Internet zelf kan installeren. Wachten op een monteur is dan niet meer nodig. De afspraak met een monteur om je huis aan te sluiten op het glasvezelnetwerk en het plaatsen van het glasvezelkastje blijft wel. Deze monteur controleert namelijk ook gelijk of je glasvezelverbinding actief is. Licht op de lijn noemen we dat. Hierna installeer je makkelijk zelf het modem. Precies wat je wil. Installatie Doe je het zelf, dan krijg je een stappenplan waarmee je de installatie zelf kan doen. Kost je niets en is zo gedaan. Kwestie van kabels in de juiste poorten doen. Kom je er toch niet uit? Gewoon even bellen met Odido Service, stuur een bericht naar onze Webcare afdeling op Facebook of X of plaats een topic hier op onze community. We zijn er voor je. Installatie door monteur Je maakt makkelijk online een afspraak met de monteur. Je Internet en ook je apparaten worden aangesloten. Je hebt er zelf geen omkijken naar. Je kan ook voor een monteur kiezen. Maak een afspraak. Dan zorgt de monteur dat je internet en wifi overal in huis werken zoals het hoort. Ook je apparaten worden aangesloten. Inclusief TV, als je dit hebt besteld. Wel zo fijn.​ FAQ Algemeen Kan ik nog wisselen tussen installatie door monteur en Doe-het-zelf installatie? Heb je gekozen voor Doe-het-zelf installatie, maar wil je liever dat een monteur langskomt? Of heb je gekozen voor een monteur, maar wil je liever zelf Odido Internet installeren? Neem dan contact op met Odido Service of laat het hier in dit topic weten. Dan regelen we dit voor je. Wanneer krijg ik het installatiepakket? Uiterlijk 2 dagen vóór de installatiedatum krijg je het installatiepakket thuis. Als je pakket onderweg is, krijg je de track- en tracecode waarmee je het pakket kan volgen. Wel zo makkelijk. Op de installatiedatum krijg je een e-mail en sms. Vanaf dan kan je Odido Internet installeren. Doe-het-zelf installatie Is de optie voor Doe-het-zelf installatie voor iedereen mogelijk? Aan het begin is dit nog niet voor alle glasvezel technologieën mogelijk. We beginnen eerst met de nieuwe aansluitingen op het Open Dutch Fiber netwerk. Daarnaast is dit alleen mogelijk als er nog geen Glasvezel aanwezig is in de woning. De FTU (glasvezelaansluitpunt) en ONT zullen in deze situatie beiden worden geplaatst door de monteur van de netwerkbeheerder. Dit maakt vervolgens de optie ‘Doe-het-zelf installatie’ mogelijk. Ook speelt de uitrol van de wijkcentrale hier een rol in. We zullen in de loop van de tijd meer wijkcentrales ontsluiten, zodat de doe-het-zelf installatie mogelijk wordt voor nog meer aansluitingen. Indien er wel Glasvezel aanwezig is in de woning, dan krijg je in het bestelproces op de website geen keuze te zien. Je krijgt zoals gebruikelijk een gratis monteur voor installatie aangeboden. Wanneer gaat mijn abonnement in als ik zelf Odido Internet installeer? Je abonnement gaat in vanaf de installatiedatum. Die vind je in Mijn Odido. Natuurlijk wil je niet zonder internet komen te zitten. Snappen we. Daarom krijg je op de dag zelf ook nog een sms'je. Vanaf dan activeren we je abonnement. Zo weten we zeker dat je online blijft. Wat kan ik doen als het niet lukt om zelf mijn modem aan te sluiten? Stel je vraag hier op de community. Met ruim 300.000 leden en onze moderators heb je zo een antwoord. Liever even bellen? Kan natuurlijk ook. Bel dan onze Odido Service op 0800 0092. Kan ik het modem op een andere plek neerzetten dan waar Glasvezel mijn huis binnenkomt? Meestal zet je het modem op de plek waar Glasvezel je huis binnenkomt. Zo hoef je geen lange internetkabel te trekken. Wil je het modem op een andere plek neerzetten? Kan ook. Trek dan een kabel van het FTU naar de plek waar je het modem neer wilt zetten. Het FTU vind je op de plek waar de Glasvezel je woning binnenkomt. Je kan er ook voor kiezen om Wifi Plus te bestellen. Kan gewoon in Mijn Odido. Zo kan het modem in de meterkast blijven, terwijl 1 of meerdere wifipunten ervoor zorgen dat je overal in huis een goede wifiverbinding hebt. Hoe stel ik de wifi op mijn modem in? De wifi op het modem staat automatisch aan. Wel zo fijn. Heb je geen wifisignaal? Controleer dan even of het wifilampje op het modem brandt. Mogelijk is de wifi per ongeluk uitgezet. Met het wifiknopje op het modem zet je de wifi makkelijk weer aan. Is de wifi nog niet zoals dit moet zijn? Check dan in dit topic de wifi tips: Hoe verbeter ik mijn wifi? | Odido community. Wil je de instellingen van de wifi aanpassen zoals de naam en het wachtwoord? Dan kan dit heel makkelijk in Mijn Odido of door in te loggen in het modem. Hoe installeer ik het wifipunt? Een wifipunt installeer je zo. Volg hierbij het stappenplan. De papierenversie vind je bij je bestelling in de doos. Installatie door monteur Wat kost een monteur? Odido Internet laat je gratis door een monteur installeren. Fijn hé. Koos je voor de Doe-het-zelf installatie, maar kom je er toch niet helemaal uit? We zijn er voor je. Plaats een topic hier op de community, dan kijken we samen of een monteur nodig is. Natuurlijk betaal je hier niks voor. Wat komt de monteur precies doen? De monteur zorgt dat je internet en wifi overal in huis goed werken. Ook je apparaten worden aangesloten. Heb je Odido TV of Wifi Plus besteld? Dan sluit de monteur deze ook meteen aan. Fijn, toch? Ik heb een extra stopcontact nodig of ik wil een internetkabel laten trekken, kan dat? Natuurlijk. Laat je het wel even weten bij het maken van de installatieafspraak? Dan weet de monteur precies wat ‘ie moet meenemen. Goed om te weten: als je speciale wensen hebt, betaal je extra. Precies weten hoeveel? Bekijk hier de kosten voor de extra werkzaamheden. Hoe lang is de monteur bezig? Odido Internet is zo geïnstalleerd. Vaak zelfs binnen 1 uur. Heb je extra wensen? Houd er dan rekening mee dat het langer kan duren. Wat als het de monteur niet lukt om aan te sluiten, heb ik dan nog internet? De monteur doet er alles aan om je online te houden. En ook fijn: de monteur kan veel dingen meteen oplossen. Mocht het toch niet lukken, dan zorgt de monteur ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.
afhandeling klacht
Hallo , ik heb sept vorig jaar tv internet thuis,opgezegd , apperatuur teruggestuurd, en in jan kreeg ik mail dat ik 165 euro terugkreeg ivm onterechte boete , ik dacht ,fijn , attent van odido. Toen dit NIET kwam , belde ik en bleek dat t foutje was en dat ik 165 euro moest betalen omdat ik al 165 euro had gehad . Duhhh na veel bellen en mailen , gaf men toe dat er wat fout was gegaan , en ik zou compensatie krijgen van 180 euro en 51,80 , en idd kreeg weer mail dat t eraan kwam maar weer niks...we zijn nu al in juni 2024 ondertussen , ik werd gek van loze beloftes en nam contact op met tisha van lammeren , ceo van odido via linkdinn, ze zei dat ze t ging oplossen en idd , ene Nina nam contact op en ik kreeg 180 euro , en de 51 euro zou dan met factuur van juli komen , ook had ze extra 51 euri aangemaakt , ze zei dat is extraa voor t wachten . Tis nu 15 augustus niks gekregen , en gister belde ik Nina , ze zei er is helaasiets ni goed gegaan , t had al op bank moeten staan ,dus ze gaf opdracht om ipv factuur , deze als betaling te doen via financiele afdeling , moest deze week erop staan . Tis nu donderdag dus t kan nog maar echt hoe kan zoon groot bedrijf als odido , dit niet fatsoenlijk afhandelen , en eerlijk . Nina als ook andere mederwerkers zijn toppers , helpen netjes ,maar doe zijn afhankelijk van financiele afdeling , dusja dan is daar iets mis denk ik dan , bijna jaar later , nog mee bezig en al is t klein bedrag , tis zo irretant dat dit nog steeds tijd en energie vreet, wachten en weer bellen , voel me echt zo,n zeurpiet maar ook genaaid grwoon. Nogmaals respect voor mederwerkers, die doen hun ding en uiteindelijk t overmaken blijkt heel moeilijk , terwijl 1 druk op knopje en t staat op andere rekening.alleen niet bij OOOOOODIDO GR JOHAN
Traag en onbetrouwbaar internet sinds jaren zonder oplossing van de klantenservice - wat doen?
Ik heb sinds 2018 een 100mbit/s internet contract bij TMT/Odido via DSL. Volgens mij was toen al aangegeven dat op mijn address maar 80mbit/s haalbaar zijn. Sinds het begin krijg ik met de Xyzel T-50 bekabeld ongeveer 77mbit/s op een goede dag; dit is ook min of meer de waarde die de router op het dashboard zelf aangeeft. De ingebouwde WiFi gebruik ik trouwens nooit, heb ik bij alle routers direct uitgezet. Mijn thuisnetwerk is van Ubiquity; switches en access points, dus hiermee haal ik sowieso ook via WiFi de bekabelde snelheden. Helaas heb ik sinds begin af en toe een uitval van het internet. Soms 10 seconden, soms 3-4 minuten, soms 10minuten zonder internet, dan moet ik de router nieuw starten. Dit gebeurt op alle toestelen in huis, dus geen windows of mac of mobiel probleem. Deze uitval gebeurt soms 2 maanden niet, dan weer 4 keer per week. Er is voor mij in de afgelopen 6 jaar geen patroon of afhankelijkheid te erkennen (bijvoorbeeld dat een telefoon van een bezoeker of een bepaalde laptop of zo dit veroorzaakt). Ook zonder thuisnetwerk connectie met maar een laptop aan de LAN ports heb ik dit probleem al gehad. De klantenservice verteld mij natuurlijk - elke keer dat ik contact opneem - de router opnieuw op te starten (doe ik inmiddels sowieso elke 2-3 weken ter preventie - zonder success). Ook moet ik elke keer vertellen dat het niet het WiFi of zo is en dat dit al een lang bestaand probleem is. Over de afgelopen jaren had ik nu 4 nieuwe routers (3x T-50 en nu de T-54). Dit maakt echter geen verschil. De meest recente T-54 router is nog langzamer, ik krijg nu max 60mbit/s en heb nog steeds de uitvallen. Ook waren al over de jaren 3 gewone monteurs langs. Deze hebben mijn speedtest bekabeld geverifieerd, de router uitgewisseld of teruggezet en de ISRA punt altijd gewisseld en opnieuw aangesloten. Binnenkort kan ik dus een winkel openen met al de oude ISRA punten die hier liggen ;) Een keer was ook een ‘expert’ monteur langs die naast deze stappen ook nog naar de buurtpunt/centrale is gereden. Opgelost heeft dit echter niks. Hiernaast dus ook ongeveer 30 gesprekken met de klantenservice op Twitter/X en ook een keer met de technische afdeling die van mij alle logs en screenshots hebben gekregen - die hebben dus ook geverifieerd dat de speedtest met maar een toestel op het netwerk bekabeld is uitgevoerd en dat er geen andere gekke dingen in mijn huis aan stonden of een probleem veroorzaken. Zij hebben uiteindelijk een van de technici langs gestuurd. Ik zit dus nu met jaren vervelde ervaring en zonder echt verder te zijn. De klantenservice medewerkers zijn altijd heel aardig en reageren snel, maar komen met de standard oplossingen die ik al zelf ken niet echte oplossingen die ik nodig heb. Ook zit er altijd verschil in wat de reden is volgens hun. Een dag meten zij mijn leiding en vertellen mij dat er een bridgetap is, de volgende dag meet dan een andere collega en verteld mij dat de leiding helemaal geen bridgetap heeft en er perfect uitziet…… Dit thread is dus mijn laatste hoop - misschien is hier iemand met een idee wat ik nog kan doen of met wie ik contact kan opnemen om het een keer echt op te lossen. Alvast dank voor jullie suggesties!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen